IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  reklamver

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 11 Temmuz 2014, 10:21   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Zıplayan Toplar (Çarpışma Kuralına Göre)




C++ Builder 6 projesidir. Bu program da Timer nesnesi kullanılarak RadioButton ve Shape nesnelerinin hızlı bir hareketi sağlanmıştır. Eğer RadioButton ile Shape nesneleri çarpışma durumuna gelirlerse bulundukları istikamete göre zıt yönde hareket ederler. Böylece çarpışmada gerçeklik durumuna da değinilmiş olur. Çalışma zamanında formun boyutları pencerede kayma şeklinde olmayacak şekilde değiştirilirse çarpışma kuralı bağlı özellikler daha rahat gözlemlenebilir.

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
//--------------------------------------------------------------------------- #include <vcl.h> #pragma hdrstop #include "Unit1.h" //--------------------------------------------------------------------------- #pragma package(smart_init) #pragma resource "*.dfm" TForm1 *Form1; //--------------------------------------------------------------------------- __fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner) : TForm(Owner) { } //--------------------------------------------------------------------------- void __fastcall TForm1::Timer1Timer(TObject *Sender) { static int sx=5; static int sy=5; static int ax=5; static int by=5; int x,y,a,b; x=RadioButton1->Left; y=RadioButton1->Top; a=Shape1->Left; b=Shape1->Top; if(y<=0) sy=-sy; if(b<=0) by=-by; if(y+RadioButton1->Height>=Form1->ClientRect.Bottom) sy=-sy; if(b+Shape1->Height>=Form1->ClientRect.Bottom) by=-by; if(x<=0) sx=-sx; if(a<=0) ax=-ax; if(x+RadioButton1->Width>=Form1->ClientRect.right) sx=-sx; if(a+Shape1->Width>=Form1->ClientRect.right) ax=-ax; if(RadioButton1->Left+RadioButton1->Width>Shape1->Left && RadioButton1->Left+RadioButton1->Width<Shape1->Left+Shape1->Width && RadioButton1->Top+RadioButton1->Height>Shape1->Top && RadioButton1->Top+RadioButton1->Height<Shape1->Top+Shape1->Height) {ax=-ax; sx=-sx; } if( RadioButton1->Top+RadioButton1->Height>Shape1->Top&&RadioButton1->Top+RadioButton1->Height<Shape1->Top+Shape1->Height && RadioButton1->Left+RadioButton1->Width>Shape1->Left && RadioButton1->Left+RadioButton1->Width<Shape1->Left+Shape1->Width) {by=-by; sy=-sy; } x+=sx; y+=sy; a+=ax; b+=by; RadioButton1->Left=x; RadioButton1->Top=y; Shape1->Left=a; Shape1->Top=b; } //---------------------------------------------------------------------------


 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver
Cevapla

Etiketler
çarpışma, göre, kuralına, toplar, zıplayan


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Koşup zıplayan çocukların kemikleri daha güçlü oluyor Ecrin Çocuk Sağlığı 0 12 Mart 2012 21:57