11 Temmuz 2014, 10:12 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | C++ Builder Additional Elemanları C++ Builder 6 ile uyumludur. Bu projede C++ Builde'in Additional tabında bulunan nesnelerle ilgili bilgiler verilmiştir. Projede tasarlanan formda, LabeledEdit, Image, Shape, Bevel, ColorBox, SpeedButton, CheckListBox, ScroolBox gibi nesneler bulunmaktadır. LabeledEdit1 bileşeni Edit1 bileşenine Label eklenmiş halidir. Edite eklenen bu yazı isteğinize göre Editin altında üstünde sağında veya solunda olabilir.Yazının nerede olacağını ayarlanması LabeledEdit bileşenin LabelPosition özelliğinden ayarlanmaktadır. Image1 bileşeni içerisine resimler yüklenebilen bir bileşendir. Tasarım zamanında bu bileşene .bmp .jpg .jpeg exc gibi uzantılara sahip resimler eklenebilse de çalışma zamanında ancak bmp uzantıları resim dosyalarını yükleyebilirsiniz. Peki ama çalışma zamanında .jpg .jpeg dosyalarını nasıl yükleyeceğiz. Bu soru sitede bulunan başka bir proje içerisinde verilmiştir. ColorBox1 nesnesi içerisinde renkleri bulunduran bir palettir. Bu projede seçilen rengin arka plana aktarılması sağlanmıştır. SpeedButton1 bileşenleri ise bir grup butondan bir tane seçildiğinde diğerlerinin otomatik deaktif olmasını istediğiniz durumlarda kullanılır. Proje üzerinde 2 farklı grup SpeedButton bileşeni bulunmaktadır. İlk üç tanesi kendi arasında sonraki iki tanesi ise kendi arasında gruplandırılmıştır. Örneğimizde mesela 1 tane araba seçebiliriz fakat rengininde seçilebilmesi gerekir. Bu tür farklı örnekler için gruplamalar çoğaltılabilir. CheckListBox1 bileşeni içerisinde çeşitli öğeler yerleştirilmiştir. İstediğiniz öğeleri seçtikten sonra SEÇİLENLERİ GÖSTER butonuna basarsanız, seçtiğiniz öğeler döngü kullanılarak sırayla bir mesaj penceresi yardımıyla size gösterilecektir. Burada sadece bileşenin nasıl kullanıldığını göstermek amacıyla isimler gösterilmiştir. Yoksa normal bir projede seçilen bileşenlere göre işlemler (kayıt sorgu vs) yapılır. ScrollBox1 bileşeni form büyüklüğünüzün yeterli olmadığı veya herhangi bir bileşenin form üzerinde çok yer kaplamasını istemediğiniz durumlarda kullanılmaktadır. Projemizde örnek olarak klasör içinde bulunan bir adet resmin ScroolBox bileşeni içinde bulunan Image nesnesine buton yardımıyla yüklendikten sonra kaydırma cubukları yardımıyla hareket ettirilmesi ve resmin üzerinde gezinilmesi sağlanmıştır., Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
| |
|
Etiketler |
additional, builder, elemanları |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |