IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  reklamver

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 04 Şubat 2008, 19:33   #1
Çevrimdışı
Lee
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Logitech G25 Oyun Direksiyonu




Logitech'in yaptığı direksiyonlar olmasa, araba yarışlarından keyif almak biraz zor. Çünkü firma gerçekten de "ben pahalı yaparım ama en kralını yaparım" mantığı ile ürün tasarlıyor. Buna inanmayan varsa G25'i ilk gördüğünde mutlaka incelesin. Çünkü gerçekten de Logitech G25 direksiyon setlerinin dönüm noktası sayılabilecek bir ürün.

Bundan önce Logitech'in Momo Racing Wheel'i vardı. G25'e kadar da en iyi direksiyon oydu. Bunun en büyük sebebi güçlü force feedback (geri tepki) motorları ve kaliteli işçilik. Fakat artık en iyi direksiyon seti ünvanı G25'e geçiyor. Çünkü, G25'in direksiyonu, pedalları ve vitesi sanki bir yarış arabasından kopup gelmiş gibi gerçekçi ve başarılı.
Genel Özellikler
  • Çift force feedback motoru
  • PC ve Playstation 2 desteği
  • 10 programlanabilir tuş
  • 2,5 tur direksiyon dönüşüı
  • Deri kaplama direksiyon ve vites
  • Triptonik ve manuel vites seçeneği
  • Metal pedallar (gaz, fren, debriyaj)
Tasarım


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Özellikle PC için 900 derece yani 2,5 tur dönüş açısına sahip bir direksiyon bulmak oldukça zor. Momo bile 220 derece dönüş açısı sağlıyordu. "Peki, dönüş açısının fazla oluşunun ne gibi bir artısı var?" diyebilirsiniz. Bu durumu şöyle örnekleyelim: Bildiğiniz gibi force feedback efektleri ahşap bir köprüde veya bir yere sürtünme, çarpma gibi durumlarda direksiyonu dönmeye zorluyor. Direksiyonun 20-25 derece arasında yaptığı hareketler 220 derece dönebilen bir simitte kontrol kaybı yaşamanıza yol açabilir. Fakat gerçek arabalarda olduğu gibi 900 derecede bu hareketler gerçekleştiğinde arabanızın kontrolünü kaybetme olasılığınız çok daha az. Ciddi kazalarda Momo 45 dereceye kadar kendisini dönmeye zorlayabiliyordu. Sonradan da haliyle arabayı toparlaması zor oluyordu. G25'te ise çok sert darbelerde direksiyon çok açıyla dönmeye zorlansa bile kontrol kaybetmeniz zorlaşıyor. Tabii bu noktada direksiyonun hassasiyet açısını da isteğinize göre ayarlayabileceğinizi belirmekte fayda var.
Direksiyon 11" yani yaklaşık 28 cm çapında ve bu da oldukça gerçekçi bir rakam. Tasarımda kullanılan metaller ve deri kaplama gerçekten de bir arabanın başında oturuyormuş hissi veriyor. Hatta ön tarafından bakıldığında direksiyon bir arabanın önüne bile benzetilmeye çalışılmış.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

G25'in önü bir spor arabanın önüne benzetilmiş.

Vites kullanmaktan hoşlanmayanlar için G25'te kulakçıklara da yer verilmiş. Kulakçıkların üretiminde kullanılan malzemeler de metal. Belki önceden direksiyon kırma deneyimine sahip olmuşsunuzdur ama bu sefer öyle yaklaşmayın çünkü bu cihazı kırmak biraz zor. Her yer metal ved oldukça dayanıklı. Üstünde tepinseniz bile bir şey olmayacağına emin olabilirsiniz. Kulakçıklar biraz önce de bahsettiğimiz gibi vites kullanmayı sevmeyenler için. Ama tabii bunlar programlanabiliyor. Zaten G25'i vitesi ile beraber kullandığınızda bu kulakçıklara başka fonksiyonlar atayacağınıza emin olabilirsiniz. Çünkü vites sizi gerçeğe bir adım daha yaklaştırıyor. Öte yandan direksiyonun üzerinde el freni ve nitro amacı ile kullanılacak 2 tuş var. Bunlar da isteğe göre programlanabiliyor. 2 tane olması biraz az olmuş. 4 en ideali.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Sağda ve solda 2'şer düğme olsa daha iyi olurdu.

Geldik vitese. Böyle bir şey olamaz. Momo ve diğer vitesli ürünlerde ancak ileri-geri yani diğer bir deyişle triptonik olarak vites değiştirme şansı vardı. Bu viteste ise 6 ileri ve 1 geri bulunuyor. Hatta vitesi geriye takmak için tıpkı Tofaş'ın kuş serisinde olduğu gibi vitesi bastırıp önce sağa sonra da geriye takmak gerekiyor. Yani artık virajlarda vitesi düşürebilirsiniz, arabayı istediğiniz gibi bağırta bağırta gezersiniz, nasıl olsa benzin beleş. Arabalarda da devir kesiciler olduğu için motoru patlatma şansınız da yok. Bunlar bizzat tecrübe edilmiş şeyler. Tabii Drag tipinde yarışlarda her nedense bu devir kesiciler söküldüğü için yine de motor patlıyor. Hemen söyleyelim süratteyken geri vitese takınca da araba balerin gibi dönüyor. Trafikte denenemeyecek her şeyi böylece deneyebilirsiniz. Süper gerçekten.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Vitesin de deri kaplı olduğundan biraz önce bahsetmiştik. Vitesin hemen üzerinde yer alan tuş ise triptonik ile manuel kullanım arasında seçim yapmanızı sağlıyor. Tabii bazı durumlarda triptonik daha avantajlı. Bu seçeneğin de olması gayet güzel. Çünkü bazı yarışlarda elinizin sürekli direksiyonda olması gerekiyor. Aniden direksiyonu tek elle çevirmek bir hayli zor. Bu yüzden vites değiştireyim derken kaza üstüne kaza yapabiliyorsunuz. Sonuçta zevkler ve renkler. Ben düz vites kullanma taraftarıyım.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Düz mü olsun, yoksa triptonik mi?

Geldik güzel bir özelliğe daha. Oyun esnasında yarışı tekrar başlatmak istediniz veya menülerde birkaç ayar yapacaksınız. Bunun için klavyenize uzanmaya artık gerek kalmıyor. Vitesin en üzerindeki D-Pad ve 8 tane programlanabilir tuş bu anlamda klavye kullanmayı da tarihe karıştırıyor. Masanızın üzeri vites ve direksiyon bağlı olduğunda haliyle kalabalık olacağından bu sayede oyun içerisindeyken ayarlamaları da çok kolay bir şekilde yapabilirsiniz.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Pedallar da gerçekten bir devrim niteliğinde. Gaz pedalı tıpkı arabalardaki gibi hafifçe… Fren ise bastıkça sertleşiyor. Yani sizde balataların, diskleri sıktığı hissini uyandırıyor. Debriyaj da orta karar. Fakat şu anda debriyaj oyunlar tarafından desteklenmiyor. Desteklenir mi orası da bilinmez. NFS Carbon'da oyun içerisinde debriyaja bastığınızda motor ve şanzıman birbirinden ayrılıyor fakat basmasanız da vites değişebiliyor. Yani hani önce debriyaja basayım vitesi 1'e takayım sonra biraz gaz verip ayağımı yavaş yavaş kaldırayım olayı şu an oyunlarda yok. Umuyoruz ki olacak. Bu sayede birçok genç arkadaş ehliyet sınavında da ilk direksiyona oturduğunda sınavı geçebilir.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Tüm pedallar metal. Hani alın sökün arabaya takın kimse anlamaz. O derecede kaliteli. Ayrıca pedalların altında halıda kaymaması için dişler de yer alıyor fakat her ne yaparsanız yapın bu kayma ister istemez oluyor. En güzeli önüne bir şey koyup duvara yaslamak. Çünkü her ne kadar ağır olsa da ani frenlerde ayağınızın altından kaçıveriyor.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Diğer detaylardan da biraz bahsetmek gerekirse ürünün hem PlayStation 2 hem de PC ile kullanılabildiğini söyleyerek söze başlayabiliriz. Kutudan gelen bir adaptör var. Bu da force feedback motorlarına ihtiyaç duyduğu gücü sağlıyor. Malum USB'lerden çok da fazla bir şey beklememek lazım. Ayrıca, kutu içeriğinde kalibrasyon ayarlarını yapabileceğiniz yazılımı saklayan CD'sini de bulmanız mümkün. CD de bulunan sürücü dosyalarının yanında Logitech'in farklı oyunlar için ayrı ayrı programlama yapacağınız 'Profiler' yazılımı geliyor.
Sonuç

Ürünün distrübitörleri [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ve Hızlı Sistem. Fiyat ise 340 dolar civarında olacak. Teknofiyat'ta henüz stoklarda görünmüyor. Ben bu paraya araba alırım diyebilirsiniz. Gerçekten öyle bir fiyat; son derece kabarık… Hadi 200 dolar olsa neyse diyeceğim de 115 dolarlık Momo dururken 3 katını verecek olmak pek de insanın içine sinmiyor. Eğer gerçekten de bir tek araba yarışı oyunlarını seviyorum diyenlerdenseniz paraya kıyabilirsiniz. Çünkü gerçekten de artık bu tipte ürünlerden daha fazla bir şey aramamak lazım. Ama bu parayı vermişken üründen devire göre titreyen bir vites veya sert frenlerde ABS'nin yaşattığı titreşim efektlerini veren bir pedal beklerdim. Bunlar yapılması çok zor olan şeyler değildi. (Force feedback pedallara uygulandığı vakit bu his verilebilir). Belki bundan sonraki ürünlerde bu tarz özellikleri göreceğiz.

Sonuç olarak kim ne derse desin, gene Logitech en iyisini yapana kadar sanırım yine oyun direksiyonlarının kralı G25 ile Logitech olacak diyebiliriz.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver
Cevapla

Etiketler
direksiyonu, oyun, g25, logitech


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Logitech,tablet klavye,ipad,android tablet Logitech'ten Türkçe tablet klavye! aSi Bilim Dünyasından Son Haberler 0 05 Mart 2012 15:06
Logitech’in ilk Türkçe oyun klavyesi! Deep Bilgisayar Donanımı 0 02 Ocak 2012 15:39