IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  digitalpanel

Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 16 Aralık 2011, 14:48   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
İTÜ'nün hidrojenli teknesi suya indi!




Türkiye'nin ilk hidrojenle çalışan teknesi MARTI-İTÜ deneme şürüşünü başarıyla gerçekleştirdi.

İstanbul Teknik Üniversitesi İstiklal Projelendirme ve Uygulama Topluluğu'nun ürettiği MARTI-İTÜ isimli Türkiye'nin ilk hidrojenle çalışan teknesinin deneme şürüşü başarıyla gerçekleştirildi. Projenin ilerleyen aşamalarında Haliç'te yüzdürülecek olan MARTI-İTÜ, yolcularına tarihi bir gezi eşliğinde hidrojen teknolojisi hakkında da bilgiler verecek.

İTÜ öğrencisi 32 mühendis ve tasarımcı adayının oluşturduğu İstiklal Topluluğu tarafından üretilen MARTI-İTÜ'nün üniversitenin Maslak kampüsündeki gölette gerçekleştirilen deneme sürüşüne ismine yakışır bir şekilde martılar da eşlik etti.

Düzenlenen törene katılan İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, MARTI-İTÜ'nün fırsat verildiğinde öğrencilerin neler yapabileceklerinin en önemli göstergesi olduğunu belirterek, "MARTI-İTÜ, İTÜ için büyük bir övünç kaynağıdır. Öğrencilerimize maddi ve manevi destek verince gerek ulusal gerek uluslararası nice başarılara imza attıklarını gördük. Destek veren tüm sponsorlara çok teşekkür ederim" dedi.

İstiklal Uygulama ve Projelendirme Topluluk Koordinatörü Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu da Türkiye'nin ilk hidrojenli teknesini yüzdürmeyi başaran öğrencileriyle gurur duyduğunu söyledi

NASIL ÇALIŞIYOR?
MARTI-İTÜ'de, hidrojen yakıt hücresinde kullanılarak elektrik enerjisi elde ediliyor. Elektrik üretimi 8.5 kW (kiloWatt) net güç kapasiteli PEM tipi yakıt hücresi güç modülünden sağlanıyor. PEM tipi yakıt hücresi içinde hidrojen oksijenle birleşerek elektrik enerjisi, su ve bir miktar ısı açığa çıkıyor. Yakıt hücresinde kullanılacak hidrojen, 150 bar basınçta sıkıştırılmış gaz olarak iki adet hidrojen tankından sağlanıyor. Tanklardaki hidrojen, yakıt hücresine gönderilerek sistem çalışmaya başlıyor ve havadan alınan oksijenle yakıt hücresi içerisinde gerçekleşen reaksiyonlar sonucu elektrik üretiliyor. Bu işlem esnasında açığa çıkan ısı deniz suyu ile soğutuluyor.

İTÜ ATIK OLARAK TEMİZ SU BIRAKIYOR
Yüksek istikrar ve manevra kabiliyeti açısından katamaran yapıda tasarlanan tekne 8,13 metre boyunda, 3,2 metre genişliğinde. 6 yolcu ve 2 mürettebat kapasitesine sahip tekne tam yüklü durumda 7 knot (13 km/s) hıza ulaşabiliyor. 1 kilogram hidrojenle 2 saat yol alınabiliyor. Çevre dostu MARTI-İTÜ, geriye atık olarak sadece temiz su bırakıyor.

__________________
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet sohbet
Cevapla

Etiketler
hidrojenli, indi, suya, teknesi, İtÜnün


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ekmek teknesi. Melodram IF Sözlük 3 22 Mayıs 2019 10:41
Oculus Teknesi Afrodit Denizcilik 0 22 Nisan 2012 21:51
B-Nice Teknesi Afrodit Denizcilik 0 22 Nisan 2012 21:36
Türkiye'nin İlk Hidrojenli Otobüsü DaDaS Bilim Dünyasından Son Haberler 0 13 Aralık 2011 23:25
Hidrojenli süper otomobil: SCORPION Collettivo Otomobil Haberleri 1 08 Temmuz 2008 14:34