18 Şubat 2008, 15:15 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Gears of War Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Neredeyse bundan 1 yıl önce, Microsoft’un yeni nesil oyuncağı ile birlikte piyasadaydı Gears of War. Çok öncelerden tanıtılmış olan yeni nesil Unreal grafik motorunu sonuna kadar kullanan bu oyun, abartısız her otoriterden ve oyuncudan geçer not almayı fazlasıyla hak etti. Mükemmel bir görsellik, harika animasyonlar, daha önce yaşatılmamış türde atmosferi ve dahası ile arşivlerin en güzel köşesinde yerini aldı. Tabii ki böyle bir oyunun, özellikle Unreal yapımcısı Epic’in biz bilgisayar kullanıcılarını es geçmesi, mouse ve klavye kullanımı ile doruklara çıkabilecek bir kapasiteye sahip Gears of War’ın sadece Xbox 360’a özel piyasaya sürülmesi, o günlerde hafif bir yaygara yaratsa da, zamanla unutuldu. Ama bu durumu içlerine yediremeyen çalışanlar(ya da inadından vazgeçen Microsoft) yüzünden olacak ki geçtiğimiz aylarda PC yolcusu olduğunu da öğrendik. Bu haberin yayımlandığı dönemde Unreal 3’ün de yapımının kısa süre sonra tamamlanacağı haberinden çok oyunun bilgisayara port edilme işinin Painkiller’dan tanıdığımız People Can Fly şirketine verilmesi biz oyuncuların kafasında birçok soru işareti oluşturmuştu. Oyun yapımcılığı tecrübesi bakımından fazla geçmişi olmayan bir firma, bakalım bize neler sunabildi. Sen ne güzel şeysin öyle? İlk cümlem bu oldu oyunun açılış videosu ve ardından kontrolün bana verilmesi ile birlikte. Grafik ayarlarını fazla kurcalamadan, tüm opsiyonların orta seviyelerde ve çözünürlüğü de 1024-768 kıvamında bırakarak seçmiştim yeni oyunu. Ama görüntülerin artık eskimiş monitörüme yansıması ile birlikte uzun zamandır olan yüksek beklentimin ne kadar haklı olduğunu anladım. Heyecanla yürüme ve kamera açılarını denerken karakter animasyonlarının yumuşaklığı, ortamın terk edilmiş, karanlık atmosferi içinde süzülüyordu adeta. Bir süre ilerledikten sonra oyunun dinamiklerini denemekten çok ‘ohoo şu gökyüzünün güzelliğine bak, yüzündeki detaylara bak’ gibi kendi kendime serzenişte bulunurken incelemeyi aklıma getirerek daha sağlıklı odaklanabildim ancak. Yukarıda da belirttiğim gibi uzun zamandır beklediğim bir oyundu ve senelerdir görüşmediğiniz bir dostunuzun ziyarete gelmesi gibi bir durum söz konusuydu. Neyse, oyunumuza geri dönelim. Madem grafiklerden söz ettik, oradan devam edelim. Geçtiğimiz haftalarda deneme şansına eriştiğimiz Unreal 3 ile neredeyse aynı çizgiyi koruyor Gears of War. Detaylardan kaçınmayan yapımcılar, her ufak nokta üzerinde özel olarak çalıştıklarını açıkça belirtiyor gibiler adeta. Göze batan ufak bir kaplama solgunluğu ya da ‘bak, bu olmamış işte’ diyebileceğiniz teknik bir detay bulmak hayli zor. İşin en güzel tarafı ise orta seviyeli sistemlerde bile şaşırtıcı derecede akıcı şekilde çalışması. 2.4 p4, 1 GB ram ve x1600pro üzerine kurulu sistemimde harika görsellik ve oynanabilirlikle çok zevkli dakikalar geçirdim. Bu optimizasyon başarısı için öncelikle grafik motorunun sahibi Epic’e, ardından People Can Fly’a teşekkür etmek istiyorum. Teknik detaylara yoğunlaşmışken seslere de göz atalım (inceleme sondan başladı gibi sanki). Birçok oyuncunun zaman zaman es geçtiği ama bence kesinlikle gözden kaçırılmaması gereken detaylardır oyun içinden kulağınıza gelen güzellikler. Gears of War’da bu güzelliklerden nasibini fazlasıyla almış durumda. Özellikle karakterlerin yerden silah veya mermi alırken, düşmanı öldürdüklerinde ya da kendi aralarında konuşurken verdiği tepkileri dinlemek için bile oynayabilirsiniz. Seslendirmelerin üst düzeylerde oluşu ve yapımcıların hiçbir masraftan kaçmayarak bu iş için yetenekli aktörlerden yararlanmaları, oyunun atmosferini en üst seviyelere çıkartabiliyor çoğu zaman. Müzikler ise başarılı sanatçı Kevin Riepl'in hayal gücünün doruklarına dayanıyor. Sizi bir an bile sıkmayan, aksine gaza getiren ve kendi başına bile dinlenebilen parçalardan oluşan çok güzel bir soundtrack albümü mevcut. Oyunun teknik detaylarından sonra oyuncuya neler sunduğuna bir göz atalım. Gears of War, 3. kişi kamerasından oynandığı için çevre ile olan etkileşiminiz üst düzeyde. Gitmeniz gereken yolu ya da çevrenizi saran düşmanları görememeniz için hiçbir neden yok. Silah kullanımı sırasında ise Freedom Fighters’dan hatırladığımız omuz üstü kamerasına geçiyor. Normal şartlarda crosshair bulunmayan ekranımızda, ateş etmek istediğimizde kameranın değişmesi ile birlikte yardımcı imlecimiz beliriyor. Mermimizin azalması ya da yakınımıza gelen düşmanımızı haklamamız için birçok oyunda karşımıza çıkan dipçik vurma sistemi, buradaki silahlarımızda da mevcut. Ama ufak bir değişiklikle. Bakalım neler; Lancer Assault Rifle: Oyun süresince elinizden düşürmemeniz gereken bir silah. Düşmanlarınızın da çoğu zaman aynı silahla karşınıza çıkacağı düşünülürse mermi sıkıntısı çekmemeniz olası. Tam otomatik oluşu ve yüksek kapasiteli şarjörü ile düşmanı yanınıza gelmeden haklamanız mümkün. Ama bu silahın en büyük özelliği tabii ki üstünde barındırdığı elektrikli testere. Yakınınıza gelme cesaretini göstermiş arkadaşa ‘F’ tuşu ile birlikte merhaba dediğiniz takdirde, ‘Hraaaaa’ nidaları ile ufak çaplı bir katliam yapabilme özelliğine sahip. Özellikle multiplayer oynarken, testere ile öldürdüğünüz her karşı takım oyuncusu için büyük bir alkış alacağınızı da hatırlatayım. Boltok Pistol: Yeni nesil Revolver’da diyebiliriz bu silah için. Yüksek hasar oranı ile ön plana çıksa da hareketli düşmanlar için yavaş kaldığı bir gerçek. Ama her ihtimale karşı bulundurulması gereken çok güzel bir yardımcı. İyi nişan ile atılmış 2 kurşun düşmanı alt etmenize yetecektir. Gnasher Shoutgun: Bu silah hakkında fazla söze gerek yok aslında. Her oyunda olduğu gibi, bu pompalıyı da çoğu zaman atmak istemeyeceksiniz. Yakın mesafe de Gnasher’den ölümcülü yok. Toroque Bow: Standart bir ok gibi gözükse de barındırdığı ekstra özellikleri ile oyunun en ölümcül silahlarından biri. Attığınız okun basılı tutulma süresine bağlı olarak düşmana saplanması ve üstünde patlaması ile birlikte en güçlü olanlarının bile hayatta kalması çok güç. Üstünde barındırdığı keskin bıçağı sayesinde de yakın mesafede fazlasıyla tehlikeli. Ama az bulunması ve mermi sıkıntısının en çok çekildiği silah olmasından dolayı, az ve öz kullanmanızı öneririm Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Hammer of Dawn: Yukarıda saydığım tüm silahlardan ayrı bir kategoride tutulması gereken bir silah Hammer of Dawn. Öncelikle kullanım alanı sadece açık alanlar ve senaryoyu takip ederken sadece size izin verildiği zaman kullanabiliyorsunuz. Uydu bazlı çalışması nedeniyle ateş ettiğiniz anda tepki vermesi belli bir süreye dayanıyor. Ama verdiği tepki, taş üstünde taş bırakmayacak türden. Çocukların ulaşamayacağı bir yerde saklamanızı şiddetle öneririm. Tüm bu ismi geçen silahların dışında, oyun süresince başka türevlerine de rastlayacaksınız. Tabii ki kendinize daha uygun olanı seçmeniz muhtemel. Ama hangisini tercih ederseniz edin, Gears of War ile ilgili çok önemli bir detay var o da şarjör değişimi. ‘Active Reload’ adı verilen bu sistemin çalışma prensibi şöyle; Merminiz bittiğinde başlayan otomatik değişim ya da sizin isteğinizle başlatmanızın ardından ekranın sağ üstünde bir bar ve bu bar içinde hareket eden bir çubuk göreceksiniz. Bu çubuk silahın şarjör kapasitesine bağlı olarak bazen hızlı, bazense orta seviye bir hızda hareket ediyor. Sizin yapmanız gereken ise, bu çubuğu barın içinde belirlenmiş ufak, beyaz bölüme denk getirdiğiniz anda tekrar şarjör değişim tuşuna basmanız. Bu sayede normalden iki kat daha hızlı mermi yenileyecek, ayrıca verdiğiniz hasar da belli oranda yükselecek. Ama dikkatli olun, eğer beyazın dışında basarsanız bu sefer şarjör değişimi 2 kat yavaşlayacak. Tabii ki bu yapılması zorunlu bir olay değil, ama yaparsanız sizin yararınıza. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Gears of War’ın belki de en güzel detayı ‘Cover’ sistemi. Siper alma olarak adlandırabileceğimiz, daha önce Kill Switch’de de karşımıza çıkan bu özellik sayesinde, etrafta rastladığımız taş bloklar, duvarlar, kutular, araçlar ya da herhangi büyük bir cisme sırtımızı dayayarak mermilerden kaçınabiliyoruz. İstediğimiz zaman – yaslandığımız cismin konumuna da bağlı olarak - herhangi bir yönden silahımızı çıkararak, vurulma ihtimalimizin en aza inmesi ile birlikte temiz ölümler gerçekleştirebiliyoruz. Çatışmanın çok olduğu anlarda ise sadece silahımızı çıkararak ortamı biraz dağıtmak ya da düşmanı tekrardan siper almaya zorlamak gibi bir seçim de mevcut. Sistemin diğer güzel tarafı ise karakterimizin birbirine yakın siperler arasında hızlı bir şekilde geçiş yapabilmesi. Splinter Cell Pandora Tomorrow’da da deneme şansına ulaştığımız bu özelliği, düşmanı şaşırtmak ya da yakındaki bir arkadaşımıza yardım etmek için kullanabilirsiniz. Yakınımızdaki arkadaşlar demişken... Oyun süresince her ne kadar bir takım ile birlikte olsak da, çoğu zaman ikişer ikişer, hatta teker teker ayrıldığımız yollar da oluyor. Senaryoya dayalı olarak gerçekleşen bu olayların seçimleri ise bazen bize bırakılabiliyor. Ortalama 5, 6 kez karşılaşacağınız bu seçimler, sağ veya sol yol, bina içi veya bahçe, balkonlardan ya da koridordan gibi seçenekleri içeriyor. İki takımında bir süre sonra aynı noktada buluştuğu bu yollar, oyunun hafif monoton yapısını da böylece ortadan kaldırıyor. Ara videolarda yapılan seçimlere ise senaryo icabı müdahale etme imkanımız yok. Ama ne yazık ki, yanımızda bulunan bu yol arkadaşları bizi bazen küplere bindirebiliyor. Yapay zeka denilen sistemden zerre nasibini almamış takımımız, en çabuk yoldan nasıl ölünür, verilen emirlere nasıl uyulmaz gibi dersleri başarıyla yerine getiriyorlar. Allahtan yere düşen arkadaşlarımızı tekrar hayata döndürme özelliği var, yoksa cidden çekilmez bir hal alırdı.
__________________ Üşeniyorum öyleyse yarın | |
|
18 Şubat 2008, 15:16 | #2 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Cevap: Gears of War Gears of War’ın kuşkusuz en iyi yanlarından birisi de co-op ve çoklu oyuncu modları. LAN üzerinden ya da online olarak tüm senaryoyu istediğimiz biri ile birlikte co-op olarak oynama imkanına sahibiz. Tek kişilik oyundan aldığınız zevki kat ve kat arttıran bu tür sayesinde oyunun ömrü de bir o kadar artıyor. Özellikle yüksek zorluk seviyelerinde, sağlam bir arkadaşımızla geçtiğiniz bölümlerden aldığınız haz, daha önce hiçbir oyundan tatmadığınız kadar fazla. Mikrofon ile iletişimin sorunsuz olarak çalışması da buna en büyük artı. Deneyebileceğiniz diğer modlar ise şöyle: Gears of War Eray Uygun 18.11.2007 Grafik Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Ses Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Genel Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Omuz omuza mücadele Gears of War’ın kuşkusuz en iyi yanlarından birisi de co-op ve çoklu oyuncu modları. LAN üzerinden ya da online olarak tüm senaryoyu istediğimiz biri ile birlikte co-op olarak oynama imkanına sahibiz. Tek kişilik oyundan aldığınız zevki kat ve kat arttıran bu tür sayesinde oyunun ömrü de bir o kadar artıyor. Özellikle yüksek zorluk seviyelerinde, sağlam bir arkadaşımızla geçtiğiniz bölümlerden aldığınız haz, daha önce hiçbir oyundan tatmadığınız kadar fazla. Mikrofon ile iletişimin sorunsuz olarak çalışması da buna en büyük artı. Deneyebileceğiniz diğer modlar ise şöyle: Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Warzone: Klasik team deathmatch. Takım olarak, karşı takımın tüm oyuncularını ortadan kaldırmanız gerek. Respawn olmadığı için çok dikkatli oynamalısınız. Assassination: Tek yapmanız gereken karşı tarafın liderini öldürmek. Ama bunun hiç de kolay olmadığını hatırlatayım. İyi bir takım, hiçbir zaman liderlerinin ölümüne izin vermeyecektir. Ama lider olanların da ölüme atlamaması önemli. Warzone’da olduğu gibi maalesef respawn yok. Execution: Warzone ile neredeyse aynı olan bu modun tek farkı, öldürmeye çalıştığınız düşmanın ölümden önce dizlerinin üzerine çökmesi. Böyle bir durumda yapmanız gereken yanına gidip belirtilen tuş ile gerekli müdahaleyi yapmanız. Eğer bunu yapmakta gecikirseniz avcı konumundan av konumuna geçebileceğiniz unutmayın. Respawn’ın olmadığını söylememe gerek var mı? Annex: Takım olarak harita üzerinde belirtilmiş görevleri tamamlayarak ve bölgeleri tutarak en çok puanı yapmaya çalışıyorsunuz. En yüksek puanı alan takım oyunu kazanıyor. Bu modun en büyük farkı ise ölümden 15 saniye sonra respawn olabilmeniz. King of the Hill: Annex’e çok benzese de yapılan görevin tek olması ve ölüm sisteminin Execution gibi ‘yakından cerrahi müdahale’ye dayanmasından dolayı daha çok tercih edilen ve fazlasıyla zevkli bir mod. Kıskananlar çatlasın Bildiğiniz gibi Gears of War PC için ekstra 5 ayrı bölüm ile birlikte geldi. Ortalama oynanış süresinin Xbox 360’da kısa bulunmasından dolayı olsa gerek, Epic, oyunun PC versiyonu için son bölüm ile oyunun ortaları arasında bir bağlantı kurarak 5 bölüm sığdırmış. Her ne kadar 360 versiyonunu oynamamış olsam da sonradan eklenen bir şey gibi hissetmedim bu yeni bölümleri. Kesinlikle sırıtmayan, teknik açıdan hiçbir eksiği bulunmayan bu bölümler ile birlikte oyunun oynanış süresi yaklaşık 8-9 saati buluyor. Tekrar oynanabilirliği yüksek olan Gears of War için bence bu miktar hayli yeterli. Cusual, yani en kolay zorluk seviyesinde bitirdiğiniz zaman açılan ‘insane’, yani en zor seviyede tekrar oynayarak sabrınızı sınama imkanınız da var. Ama bu sınamaların tabii ki bazı gelirleri de mevcut. Oyun süresince topladığınız ‘Cog Tag’ler ile birlikte, ana menüde bulunan ‘Achievements’ kısmındaki gizlileri açabiliyorsunuz. Ama bunları görebilmeniz için Gears of War’ı orjinal olarak edinmeniz gerektiğini hatırlatalım. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Yaklaşık 1 sene sonra bilgisayarlarımıza konuk olan Gears of War açıkçası tam beklediğim gibi çıktı. Bir dakika bile durmayan aksiyonu ile birlikte oyuncuya yaşattığı heyecan, harika görselliği ve başarılı çoklu oyuncu modları ile birlikte tam bir klasik. Xbox 360’da oynamış olsanız bile, eğer iyi bir bilgisayara sahipseniz kesinlikle denemelisiniz. Hiç oynamamış olanlara söyleyeceğim şey ise, ne kaçırdığınızın farkında bile değilsiniz. Herkes kendine iyi baksın. Hoşçakalın. Not : inceleme alıntıdır
__________________ Üşeniyorum öyleyse yarın |
|
Etiketler |
war, gears |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Gears of War 4 bombası mı!!! | Bulut | Oyun Dünyasından Son Haberler | 0 | 07 Haziran 2012 17:33 |
Gears of War: Exile'ı mı bekliyordunuz? | Bulut | Oyun Dünyasından Son Haberler | 0 | 08 Nisan 2012 12:36 |
Gears Of War | suuat | Oyun Dünyasından Son Haberler | 0 | 01 Aralık 2007 18:57 |