04 Şubat 2012, 21:11 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | X-Men: Destiny Bir X-Men oyunu aldığınızda beklediğiniz deneyim bellidir. X-Men karakterlerinden birini kontrol edip ya Magneto'ya ve örgütüne dur dersiniz ya da mutant karşıtı örgütler ile kozlarınızı paylaşırsınız. Ancak X-Men: Destiny duyurulduğundan beridir RPG oyunları konusunda ustalığıyla bilinen Silicon Knights'ın bu konuya farklı bir yaklaşım tarzı benimsediğini görmüştük. Silicon Knights, bilinenin aksine X-Men Destiny'de bilindik karakterleri oynatmak yerine oyunseverlere bilinmedik yeni yüzleri sunma peşine gidiyor. Peki bu iyi bir şey mi, yoksa kötü mü? Dilerseniz bir an önce incelemeye başlayalım ve Silicon Knights imzalı yeni X-Men oyununun derinliklerine dalalım. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. X-Men: Destiny, Bastion adlı bir düşmanı yok etmek için Magneto ile güçlerini birleştiren Professor X'in ölmesiyle başlayan konu dizisini ele alıyor.. Bu savaşta Professor X ölürken Magneto ise ortadan kayboluyor ve nerede olduğuyla ilgili kimsenin bir bilgisi yok. X-Men'in kontrolü ise artık Cyclops'ta. X-Men her zaman mutant'lar ile insanların huzur içinde yaşaması gerektiği gayesini korurken 'Purifiers' adlı mutant düşmanı örgütler ise gördükleri her mutantı öldürmeyi kendine amaç belirlemiş durumdalar. X-Men: Destiny dünyası bu durumdayken oyunumuz Professor X'in ölüm töreniyle başlıyor ve MRD adındaki insanların ve mutantların huzur içinde yaşamasına inanan bir örgütün lideri Luis Reyes ile X-Men'in çiçeği burnunda patronu Cyclops'un sahnede barış dolu mesajlar verdiğine tanıklık ediyoruz. Hikaye tabi ki Mutantlar üzerine kurulmuş. Bu tanıtım -----sunun hemen ardından size 3 karakter arasında seçim hakkı tanınıyor. Karakteri seçtiğimiz andan itibaren ortalık bir anda mahşer alanına dönüyor ve her yer patlamaya başlıyor. Karakterlerimizi tanıtırsak; Profesyonel bir futbolcu olma hâyâliyle yanıp tutaşan Grant Alexander, anti-mutant örgütü Purifier'da bir asker olan Adrian Luca ve daha güçlerinin farkına yeni yeni varacak olan mutant Aimi Yoshida. Bu 3 karakterin her biri X-Men: Destiny'de bize farklı bir hikaye sunuyor ve X-Men dünyasına bakış açıları yüzünden hepsinin sunduğu deneyimi birbirinden ayırabiliriz. Her X-Men oyununda mutant kontrolünü sağlarken Destiny'nin mutant olmayan karakterleri de bize kontrol etmemizi sağlaması çok orjinal bir fikir olmuş. Böylece insanların mutantların hüküm sürmeye başladığı bir dünyada nasıl bir yaşam ile mücadele ettiklerini daha iyi görmemizin sağlanması amaçlanıyor. Ben ilk önce grafiklere değinmek istiyorum. Bu şaka mı? Son zamanlarda gördüğüm en özensiz kaplamalar ve modellemeler bu oyunda. Ben yine mutant hislerimi daha fazla tutamadım ve mutant karakter olan Aimi Yoshida'yı seçiverdim. Mutant babası tarafından bizzat bir gemide terkedilerek büyük şehire tek başına yollanan Yoshida'yı seçer seçmez bu karakterin temel mutant gücünü seçmemiz isteniyor ve oyunun genelini Yoshida'nın bu yeteneği üzerinde götüreceğimiz uyarısı veriliyor. Density Control, Energy Projection veya Shadow Matter adlı 3 temel mutant gücünden biri tercih olarak sunuluyor. Seçiminizi iyi yapın, zirâ oyunu bu yeteneklerden biriyle götürecek ve seçtiğiniz yeteneği geliştireceksiniz. Density Control ile karakterimiz üzerinde koruyucu bir katman yaratbilir. Energy Protection sayesinde alan tabanlı saldırılar yaparken kendimize kalkan yaratbiliyoruz. Shadow Matter ise saldırı menzilimizi uzatan bir saldırı yeteneğine sahip kılıyor Yoshida'yı aynı zamanda kısa çaplı ışınlanma yeteneğini sunuyor. Ben ilk önce grafiklere değinmek istiyorum. Bu şaka mı? Son zamanlarda gördüğüm en özensiz kaplamalar ve modellemeler bu oyunda. Silicon Knights'a bu grafikleri hiç yakıştıramadım. Onlarca nâm salmış mutant karakterin üzerinde hiç emek harcanmamış, hiçbir detaya girilmemiş. Eminim X-Men'ler de bu durumdan hiç hoşnut değillerdir. Grafikleri gördüğünüzde bir an oyunun alpha sürümünü oynuyor falan sanabilirsiniz. Ancak sunulan bu ve maalesef gerçekten çamur gibi. Bu tarz çizgi roman uyarlaması oyunlara her zaman Batman: Arkham City'yi göstermekten vazgeçmeyeceğim. Arkasında Activision gibi güçlü bir firmayı barındıran Silicon Knights eminim bundan daha fazlasını yapabilirdi. Maalesef bahane bulamazlar. Serinin önemli karakterleri yardımımıza koşuyor. Neyse biraz grafiklere patladıktan sonra devam edelim. Karakterinizi seçtiniz, yeteneğinizi belirlediniz ve hikayeye başladınız. Seçtiğiniz karaktere göre farklı düşmanlar ile karşılaşıyor ve neredeyse her kapışmanın ardından bir hikaye öğesi ile karşılaşıyorsunuz. Ben Yoshida'yı seçtiğimde her 5 dakikada bir oyun durdu ve bana X-Men'de önemli bir yere sahip yeni bir karakteri tanıttı, onunla diyaloğa girmemi sağladı. Ancak bu geçişler o kadar hızlı nüksediyor ki sanki oyun acayip bir biçimde aceleyle ilerliyor ve karakterleri hızlı hızlı tanıtıp sizi bir yere çekmeye çalışıyor. Fakat hikayenin bu hızlı akımına ayak uydurup ne olup bittiğini anlamak çok zorlaşıyor. Kimi yerlerde oyun sizden 2 seçenek arasında seçim yapmanızı isteyecek ve bu seçimler ile örgüt bağlantınızı arttırabileceksiniz. Fakat yaptığınız seçimler hikayenin gidişatını kesinlikle etkilemiyor. Bir Dragon Age veya Mass Effect değişkenliği sakın beklemeyin X-Men: Destiny'den..
__________________ [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] | |
|
Etiketler |
destiny, xmen |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Destiny (İnceleme) (PS4) | BoreasS | Oyun Dünyasından Son Haberler | 0 | 28 Ocak 2015 21:59 |
Metalium - Destiny | hAte | Yabancı Şarkı Sözleri | 0 | 05 Kasım 2014 04:43 |
Death - Destiny | Desmont | Yabancı Şarkı Sözleri | 0 | 01 Kasım 2014 21:22 |