02 Mayıs 2009, 17:52 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | 6 Yaş Grubu Çocukların Psikolojik Özellikleri 6 Yaş Grubu Çocukların Psikolojik Özellikleri Bu yaşlarda çocuklar oyun çağının birçok özelliklerini gösterir, 6 yaş zihni ve duygusal gelişmeleri bakımından okula devam edebilecek kadar olgun olunan bir yaştır. Zihni Gelişimi • Bu çağda çocuğun zihin gücü ve belleği bir hayli gelişir. Çocukta somut düşünce tarzı hakimdir. • Duyguları ile düşünür. Gözlemler ve deneyler sonucu bir takım hükümler verebilir. • Çocuk çevresini toptan algılar. Soyut ve mantıklı düşünemezler Toplu öğretim en uygun öğretme sistemidir. • His ve heyecanlarının etkisinde kalarak yargılara varır. Olayları objektif olarak eleştiremez. • Sık sık kendini över .Bu dönemin sonunda kendi kusurlarını görmeye başlar Ve eleştirir. • Zaman ayarlayamaz. îlersi için plan yapamaz. • Sayılan kavramaya başlar. Basit toplama, çıkarma hesaplan yapar. Dil Gelişimi • Dil çok zenginleşir. Çocuk çok fazla kelime öğrenir. • “Toptan görüş” hakimdir, Bunun için okuyacağı harflerden başlamak yerine, çocuk için anlamlı olan cümlelerden başlamak daha uygundur. • Sessiz okuması, sesli okumasına nazaran daha hızlıdır. • Bu çağın sonuna doğru yabancı dil öğrenmeye hazır hale gelir. İlgiler • Temsil oyunlarına ilgi, hayvanlarla ilgili temsiller, şarkılı temsillere ilgi devam eder. • Kızlar; büyükler gibi giyinmeye, evcilik oynamaya Erkekler; Şoförlük, Pilotluk, Askerlik gibi oyunlar oynamaya yönelirler. • Böceklere ve diğer hayvanlara ilgi görülür. Moral Gelişimi • îyilik ve kötülük kavramları, ana-babanın beğendiği ve beğenmediği davranışları ile ilgili olarak değişir. • Davranışlarının büyükler tarafından beğenilmesine önem verirler, Kusurlu görünmek onları endişelendirir. • “Başkalarına zarar vermek kötüdür” gibi genel değer yargılarına varabilirler. Bu dönemde çocuklara hangi davranışların iyi veya kötü olduğunu tanıtmak faydalıdır. Duygusal Gelişim • En önemli duygusal ihtiyaçları sevilmek, beğenilmek, değer verilmektir. Anne, baba, öğretmen tarafından ne kadar ilgi ve sevgi görürlerse, ruh sağlıkları o kadar yerinde olur. • îlgi merkezi olma isteği kuvvetlidir. • Başarılı olma ihtiyacı kuvvetlidir. Gerçek başarılar elde edemezlerse hayali başarılarla övündükleri görülür. • Bu dönemde korku, öfke, kıskançlık, neşe, sevgi gibi duygular bir çocuğun gününü birbiri ardına doldurabilir. Duygusal halleri çabuk değ4ir. Arkadaşlarla ilişkiler • Bu yaşta grup halinde oyun oynayabilirler. • Arkadaşlık kısa sürelidir. • Genellikle yakın arkadaşlarının kendi cinslerinden seçerler. • Fakir-zengin ayrılığı gözetmezler. Fakat başka sınıf, okul ve çocuklara karşı cephe alırlar. • Giyim, Konuşma, zevk bakımından çocuk, arkadaşlarını taklit eder. Rekabete girer. Sosyal yönden prestij kazanmak amacıyla güç gösterilerine girerler. Eşya ve aileleriyle övündükleri görülür. Aile ilişkileri • Aile büyüklerine karşı tavır takınır, yaramazlık eder. • Çoğu zaman kişiliğini gösterme, bağımsız olabilme çabasıyla inatçılık, dik başlılık, itaatsızlık olabilir. • Büyüklerinin her şeyi daha iyi bildikleri ve yaptıklarını düşünürler. Ebeveynlerini kendine örnek seçer. • Okulda günün önemli bir kısmını geçirmesine rağmen ana-baba sevgi ve ilgisine ihtiyacı çok kuvvetlidir. Öğretmen ile ilgili bölüm, • Çocuk öğretmenine büyük ilgi ve hayranlık duyar. Kendini beğendirmek için elinden geleni yapar. • Çok görülen şikayet olayı, çok kere öğretmenin ilgisini çekmek için yapılır. • Tenkitler çocuklarda çok büyük etki yapar. Alay ve şakalarda alınır. Kazandırılması geren davranışlar: 1- Eşyalarını temiz ve düzenli kullanma, 2- Yatağını düzeltme, 3- Kıyafetlerinin kendisinin giymesi ve çıkarttıklarını katlayıp yerine koyması, 4- Sabah temizliğine dikkat etmesi, dişlerini fırçalaması, 5- Oyuncaklarını toplaması, 6- Kardeşleriyle iyi ilişkiler içinde olması, 7- Büyüklerine karşı saygılı olması, 8- Annesine yapabileceği ev işlerinde yardımcı olması, 9- Verilen ödevi zamanında yapması, 10 -Eve gelen misafîr çocuklarına iyi davranması, 11- Oyuncaklarını paylaşması, 12- Vaktinde yatma ve uyuma, 13 - Tuvalet temizliğine dikkat etme, 14 - Problemlerini rahatlıkla söylemesi, 15 - Okula uyum sağlama, 16 - Evini, okulunu, yakın çevresini tanıma, 17 - Temel insan ilişkilerinde nasıl davranacağını bilme, 18 - Toplumsal değerlere karşı olumlu bir tutum geliştirme, 19 - Sağlık kuruluşlarını bilme, 20 - Trafîk kurallarını bilme, 21 - Toplu yaşama kurallarını bilme, 22 - Doğayı sevme, 23 - Boş zamanlarını iyi değerlendirme, 24 - Zaman kavramını bilme, 25 - Okuma ve dinlenme becerisi kazanma, 26 - Türkçe’yi doğru kullanma, 27 - Okuma alışkanlığı kazanma, 28 - Günlük hayatta kullanılan toplama ve çıkarma yapma, 29 - Zihinden hesaplar yapma, 30- Seviyeye uygun problem çözme, 31- Varlıklar arasındaki ilişkiyi kavrama, 32- Sesini doğru kullanma, 33- Duygu ve düşüncelerini resimle ifade etme, 34- Artık malzemeleri kullanarak resim yapma, 35- Günlük işlerim yürütecek kuvvet, Çeviklik ve dayanıklılık kazanma, 36- Sağlıklı büyüme ve gelişme ile ilgili kuralları öğrenme, 37- Oyunları kuralarına göre oynama, Okuma Alışkanlığı kazandırma: 1.Evde kitapların varlığı, çocukların okumaya hazırlanmalarını garantilemektedir. 2- Ana-babalar çocuklarına kitaplar okuyarak, Okumanın değerini iyi bir canlı örnek olarak çocuklarını okumaya yönlendirebilir. 3- Çocuğa yönelik resimli kitapları çocuğun ulaşabileceği yerde bulundurulmalı, çocuğun kitapla oynamasına ve sayfaları karıştırmasına izin verilmelidir. Resimler üzerinde konuşmalar, tartışmalar yapılmalıdır. 4- Çocuğa basit hikayeler okunmalıdır. Hikayeler üzerinde konuşulmalıdır. 5- Okunan hikaye ile çocuğun yaşadığı olaylar arsında ilişkiler kurulmalıdır. 6- Kitaptaki yazıları göstermek, sembollerin bir anlamının olduğunu anlatmak çocukta öğrenme isteğini arttırır. Ailenin dağılması ve çocuk: Çocuğun sağlıklı aile ilişkilerinden uzak kalması duygusal gelişimini etkilediği gibi, bedensel ve zihinsel gelişimini de olumsuz etki de bulunur. 1- Dikkatini bir konuya toplaması güç olur. 2- Diğer insanlarla başarılı ilişkiler kuramaz. 3- îçe dönük ve bencil bir kişi olur. 4- Kekemelik, alt ıslatma, sınıf içinde uyumsuzluk görülür. 5- Yaramazlık, aşın hareketlilik ya da gerçek olmayan bedensel şikayetler görülür. 6- Huysuzluk, saldırganlık ve hırçınlık görülür. Anne veya Babası ölen çocuk: - Çocuğun mutsuzluğu açıkça görülür. - Çocukta ölüm korkusu meydana gelebilir. - Terk edilmiş olma duygusu hisseder. Buna bağlı olarak yalnızlık, boşluk duygulan oluşur. - Gizli suçluluk duyguları vardır. Gece korkusuna kabuslara neden olur. - Aşırı ağlama, mutsuz görünme, taşkınlık görülür. Tek çocuk: - Tek çocuğun giyim ve eğitimi, beslenmesi daha kolaydır. - Oyun arkadaşlarının azlığı önemli bir engeldir. Oyundan zevk alamaz. Yetişkinlerle konuşmayı yeğler. Oyun ona zamanla gereksiz gelir. - Kardeş, çocuğu sosyal yaşama hazırlar. Yetişkinlerle iletişim kurması çocuğun kendini yaşıtlarından farklı görmesine sebep olur. - Ana-Babasının yardımına hemen hazır olması, çocuğun güçsüzlüğünü arttırır. Güvensizlik duygusu artar. - Tek çocukla çok fazla ilgilenilir, şımartılır. - Sabırsızlık ve hükmetme tek çocuğu sembolize eder. Büyük çocuk 1- Anne ilk çocuğuna daha fazla özen göstermiştir, Deneyim eksikliği vardır. Aşırı hoşgörü ve kızgınlık arasında gidip gelen davranış değişikliklerine sebep olur. 2- Tek çocuk birden büyük çocuk olur. Sorumluluklar üstlenir. 3- Önceden sahip olduğu ayrıcalığı sürdürmek ister. Bu durum kendini imtiyazlı görmesine kardeşlerinin faaliyetlerine katılmasına sebep olur. Alıntı. | |
|
Etiketler |
cocuklarin, cocukların, grubu, ozellikleri, psikolojik |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
İşte savaşın gerçek yüzü! Ukrayna'da çocukların kıyafetlerine kan grubu etiketi takmaya başladılar | CORDON BLEU | Dünyadan Haberler | 3 | 24 Şubat 2022 14:21 |
Çocukların Mizaç Özellikleri | Tanem | Okul Öncesi Eğitim ve Öğretim | 0 | 28 Kasım 2021 06:31 |
Hayvanlara eziyet eden çocukların psikolojik destek alması gerekir! | Amelia | Aile Evlilik ve Çocuklar | 0 | 09 Mayıs 2014 23:26 |
Oyuncak, çocukların psikolojik durumunu belirliyor | Zen | Aile Evlilik ve Çocuklar | 0 | 07 Haziran 2013 15:53 |
3 - 6 Yaş Arası Çocukların Gelişim Özellikleri | Ecrin | Aile Evlilik ve Çocuklar | 0 | 09 Nisan 2011 23:47 |