Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
| Cevap: Mesih Deccal
fitnelerden Allah'a sığınırım. Ve tek gözlü yalancı Deccal'den Allah'a sığınırım."[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Duanın Arapça Metni; 3- Müminlerin annesi Aişe radıyallahu anha der ki; Rasullullah Sallallahu aleyhi ve sellem'i namazında Mesih Deccal'in fitnesinden sığınır iken işittim."[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 4- Yine Aişe Radıyallahu anha demiştir ki; "Şüphesiz Rasulullah Sallahu aleyhi ve sellem namazda şöyle diyerek dua ediyordu; " Allah'ım! Kabir azabından sana sığınırım. Mesih Deccal'in fitnesinden sana sığınırım. Hayatın ve ölümün fitnesinden sana sığınırım."[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 5- Ebu Hureyre radıyallahu anh hadisi de bu rivayetleri doğrulamaktadır; " Efendimiz Sallallahu aleyhi ve sellem sahabesine şöyle demelerini emretti; " Cehennem azabından Allah'a sığının. Kabir azabından Allah'a sığının. Mesih Deccal'in fitnesinden Allah'a sığının. Hayatın ve ölümün fitnesinden Allah'a sığının."[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Bu konudaki diğer rivayetler; 6- Enes Bin Malik Radıyallahu anh'dan[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 7- Abdullah Bin Amr Radıyallahu anhuma'dan[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 8- Ebu Said el Hudri Radıyallahu anh'den[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] rivayet edil-miştir. KUR'AN-I KERİM'DE DECCAL'IN AÇIKÇA ZİKREDİLMEYİŞİNİN HİKMETİ NEDİR ? Deccal'in Kur'an-ı Kerimde zikredilmemesinin hikmetinden sorulması oldukça yaygınlaşmıştır. Zira o büyük bir şer ve fitne olmakla beraber, Peygamberler (Aleyhimus-salavatu ecmain) ondan sakındırmış, namazda bile ondan sığınmayı emretmişlerdir. Hafız İbni Hacer buna üç cevap vermiştir; (9)- Birincisi; Şüphesiz o Allah Teala'nın şu kavlinde zikredilmiştir; "Rabbinin bazı ayetleri (alametleri) geldiği gün, önceden iman etmeyene ve imanında hayır kazanmamış olana, (o zaman) imanı bir fayda etmez" (En'am; 158) Nitekim Tirmizi, Sahih kaydıyla Ebu Hureyre radıyallahu anh'den merfuan şu hadisi tahric etmiştir; "Üç şey zuhur ettiğinde daha önceden iman etmeyene ve imanında hayır kazanmamış olana bu imanı fayda etmeyecektir. Bu üç şey; Deccal, Dabbe (tül Arz) ve Güneşin battığı yerden doğmasıdır"[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] İkincisi; Allahu Teala şu kavlinde İsa ibni Meryem aleyhisselam'ın nüzul edeceğine işaret ediyor; "Ehl-i Kitab'dan her biri ölümünden önce O'na muhakkak iman edecektir" (Nisa; 159) ve " şüphesiz o ( İsa Aleyhisselam'ın nüzulü) kıyamet için elbette bir ilimdir (alamettir)" (zuhruf; 61) ayeti. O'nun Deccal'i öldüreceğini doğrulamaktadır. İki zıddın birinin zikri ile iktifa edilmiştir. Deccal de İsa aleyhisselam gibi "Mesih" kelimesi ile lakablanmıştır. Lakin Deccal sapıklık Mesihi, İsa Aleyhisselam ise hidayet Mesih'idir. Üçüncüsü; ondan bahsin terki, onu hakir etmek içindir. Bu üçüncü kavle; " Ye'cüc ve Me'cüc Fitne bakımından Deccal'den aşağı olmadığı halde (Kur'an'da) zikredilmiştir ve Deccal, Ye'cüc ve Me'cüc'den öncedir." Diye itiraz edilmiştir. Bu itiraza imam el Bulkıni cevap vermiş, demiştir ki; "Kur'an'da zikredilen fesadcıların hepsi, geçmişte bulunmuş olup, ibret alınması için zikredilmişlerdir. Sonradan gelen kavimler onu görüp işlerinde ona göre hüküm verirler, sonradan gelecek biri onlara zikredilmez !!!" İmam Bulkıni'nin bu kavli reddedilmiştir. Zira sonradan gelecek Müfsidlerden oldukları halde Kur'an'da Ye'cüc ve Me'cüc zikredilmiştir. Begavi Tefsir'inde Allahu Teala'nın şu kavlinde Deccal'in zikredilmiş olduğu kayıtlıdır; "Göklerin ve yerin yaratılması, insanların yaratılmasından daha büyüktür." (Mü'min; 57) Bu ayette " insanların yaratılması" kavlinden Murad edilen Deccal ve buna itlak olunan diğer ( insan yaratma iddiasında bulunanlardır.)" Eğer bu cevap sabit olursa en güzel cevaptır. Nebi Sallahu aleyhi ve sellem'in beyanıyla kefil olduğu cümledendir. İlim Allah Teala katındadır."[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] "DECCAL" DİYE İSİMLENDİRİLME SEBEBİ Ulema dediler ki; "Lügatte Deccal on vecihe ıtlak olunur," Birincisi; Deccal çok yalancı (Kezzab) demektir. Deccal yalanları ile gerçeği kamufle edicidir. İkincisi; Deccal kelimesi "Decl" den alınmadır. Deve uyuz olduğunda katran ile boyanır ve buna "Decl" denir. Üçüncüsü; Katrana "Düceyl" ve "Dücale" denir. Dördüncüsü; Örtmek manasınadır. Şüphesiz o yer yüzünü kalabalık kitlesi ile örtecektir. Denildi ki; şüphesiz o insanları küfrü ile örter. "Declu" örtmek demektir ve yeryüzünü suyu ile örttüğü için Dicle nehrine bu isim bu yüzden verilmiştir. Beşincisi; Yeryüzünü kat ettiği ( her yerini dolaştığı) için bu isim verilmiştir. Mekke ve Medine haricindeki bütün beldelere girecektir. "Ed-Deccaletu"; büyük topluluk demektir. Daccal kalabalığı ile yeryüzünü kaplayacaktır. Denildi ki; "Ed-Deccale"; ticaret için mal taşıyan kalabalıktır. İbni Faris El Mücmel'de şöyle bir beyit söylemiştir; " Deccalet; topluluğun kalabalığındandır." Altıncısı; Deccal diye isimlendirilmesi; insanları şerri ile karıştırıp, değiştirmesi sebebiyledir. Aslı "Decli" dir. Birisi öldüğünde veya elbise değiştirdiği zaman " Decele" kelimesini kullanırlar. Yedincisi; Deccal; yalan uyduran demektir. Şu ayetteki gibi; " ve bilgisizce ona oğullar ve kızlar uydurdular. O onların vasfetmekte olduklarından münezzeh ve çok yücedir." (En'am; 100) Manası; "onlar böyle yapmakla yalan söylediler, iftira ettiler, küfrettiler" demektir. Sekizincisi; Deccal; yaldızlayan demektir. "Kılıcımı altın suyu ile yaldızladım" derken "Deceltü" lafzı kullanılır. Dokuzuncusu; Deccal; faydasız bir şeyi altın suyu ile güzel göstermeye çalışmak demektir. Toprak işi çömleği, tahtayı veya ahşap bir şeyi altın suyu ile boyamaktır. İşte Deccal'de böylece batılı güzel göstereceğinden bu isim verilmiştir. Onuncusu; Deccal; kılıç süslemek demektir. Denilir ki; " O kılıcın cevheridir, suyu içinde akar" vallahu a'lem[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] DECCAL NE ZAMAN ÇIKAR? 10- Muaz Bin Cebel radıyallahu anh'ın rivayet ettiği hadisi Şerifte Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki; " Malhame (Büyük savaş)'yi Kostantiniye'nin fethi, Kostantiniye'nin fethini de Deccal'in çıkışı izler"[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 11- Abdullah Bin Basr radıyollahu anh hadisinde, Rasulullah sallallahu aleyhi ve Sellem buyurmuştur ki; "Melhame ile İstanbul'un fethi arasında altı sene vardır. Deccal yedinci senede çıkar"[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 12- Sahihu Müslim'de Ebu Hureyre radıyallahu anh'den merfuan rivayette Efendimiz Sallallahu aleyhi ve sellem buyuruyor ki; "Rumlar A'mak veya Dabik'e inmedikçe kıyamet kopmaz. O gün yeryüzünün en hayırlılarından bir ordu şehirden onların üzerine doğru harekete geçerler. Karşılaştıkları zaman Rumlar derler ki; " Bizden esir alanlarla aramızdan çekilin de onlarla savaşalım." Müslümanlar derler ki; "Hayır vallahi! Kardeşlerimiz ile sizin aranızdan çekilmeyiz." Bunun üzerine savaşırlar ve anları hezimete uğratırlar. Bu üç gruptan biri (hezimete uğrayan Rumlar) Allah onların tevbesini kabul etmez. Üçte biri öldürülür ki onlar Allah katında şehitlerin en faziletlileridir. Şehri fetheden üçte biri de bir daha fitneye düşmezler. Onlar Kostantiniye'yi fethedip aralarında ganimetleri paylaşırlar ve kılıçlarını zeytin ağaçlarına asarlar. Şeytan aralarında meydana çıkıp der ki; " Mesih ardınızda, yurdunuzdadır" - Bu yalandır - onlarda bunun üzerine çıkarlar ve (Mesih) ancak Şam'a geldiklerinde çıkar"[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 13- Ebu Hureyre radıyyallahu anh hadisinde; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurur ki; " sözler şüphesiz Hirakl'in (veya Kayseri) şehrini fethedip mallarını zırhlarla paylaşacaksınız. Deccalin arkalarında, memleketlerinde olduğunu söyleyen bir sesi açıkça işitirler. Onlarla beraber olmayanlar ( deccal ile ) karşılaşır. Bunun üzerine çıkarlar ve savaşırlar."[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] DECCAL NEREDEN ÇIKAR? 14- Ebu Bekr es Sıddık radıyallahu anh'dan; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki; " Şüphesiz Deccal, yer yüzünün doğusunda Horasan denilen yerden çıkar. Ona yüzleri kalkan derisi gibi olan bir kavim tabi olur"[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Ahmed (1/293, 305) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Buhari (Ezan, 833) Müslim (Mesacid, 127) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Buhari (Ezan, 832; Daavat, 6375) Müslim ( Mesacid, 128-129) Tirmizi (3495) İbni Hibban (1965) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Buhari (Cenaiz, 1377) Müslim ( Mesacid, 128, 130, 133) İbni Mace (909) Tirmizi (3604) Darimi (1344-1345) Ahmed (2/414, 416, 423, 454, 467, 477, 522) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Tirmizi (3485) Tirmizi; "Hasen, Sahih" dedi. [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Ahmed (2/185-186) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] İbni Hibban (996) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Müslim (iman, 249) Ahmed (2/445) Tirmizi (3072) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Fethul Bari (13/98) Bkz; İbni Kesir En Nihaye (1/166-169) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Lisanul Arab (1330) Kurtubi Tezkira (744) Fethul Bari (2/371) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Ahmed (5/232) Ebu Davud ( 4294) Hakim (4/220-221) Elbani Sahihul Cami (3975) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] İbni Mace (4093) Ebu Davud (4296) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (1) Müslim (fiten, 34) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Bunu Taberani Evsat'ta rivayet etti. Ricali güvenilirdir. (Mecmauz Zevaid (7/349) ) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Ahmed (1/4,7) İbni Mace (4072) Tirmizi (2237) "Hasen, Garib" dedi. Hakim (4/725) Hakim; " Bu hadisin isnadı sahih olduğu halde Buhari ve Müslim tahric etmediler" dedi, Zehebi'de Telhis'de doğruladı. |