Cevap: Anadoludaki hristiyanlık tarihi
Meryem ve Efes : Meryem’in İsa’dan sonraki yaşamıyla ilgili olarak sözlü geleneğin bize sunduğu iki almaşık kuram vardır; kisi de yazılı herhangi bir belgeyle desteklenemiyor. Bugünkü değişik Kiliselerin bu kuramlara inanmada şağı yukarı eşit olarak bölündüklerini söylemek yanlış olmayacaktır. Bu kuramlardan birine göre Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. meryem Yeruşalimde kalıp ölünceye değin Yuhanna’yla birlikte yaşadı. Diğerine göreyse Yuhanna’yla birlikte Yeruşalimden Efes’e gidip orada Yuhanna’nın ya da Pavlus’un kurmuş olduğu Kilisenin koruması altında yaşadı. Her iki kuramı destekleyen belgelerin Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ister sözlü gelenek biçiminde ister daha sonra Kilise tarihçilerinin göndermeleri biçiminde olsun Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ayrıntılı olarak sıkça ele alınmış olduklarından Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. burada incelenmesine gerek yoktur. Yalnız iki nokta Efes kuramının dayandığı usa vurumu göstermeye yetecektir.
Birincisi tamamen olumsuz kanıttır ve İ.S. 375 yılında Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ilk dönem Hıristiyan yazarlarından Epiphanios’un bir düşüncesinden çıkarılmıştır. Epiphanios’a göre “Kutsal Kitapta Meryem’in ölümüne ilişkin bir söz yok: öldümü kaldı mı Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. gömüldü mü Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. gömülmedi mi? Kutsal kitapta Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Yuhanna Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Asya eyaletine gittiğinde Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. onu yanında götürdüğüne ilişkin görüşü doğrulayacak hiç bir yetke de yok.” Demek ki Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Kilise ihtiyarları Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. dördüncü yüzyılın sonlarına doğru böyle bir uyarı notunun düşülmesini gerektirecek kadar güçlü bir Efes geleneğinin oluştuğunu zaten biliyorlarmış. İkinci nokta Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. İ.S. 431’den az sonra toplanan Efes konsiliyle ilgilidir.
Göründüğü kadarıyla konsilin başlıca amacı Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Nestories ile yandaşlarının Tanrı’nın bakire anasına tapınmayı küçültücü niteliklerini kınamaktı. Konsilin tutanakları arasında İ.S.429 yılında kyzikos piskoposu Proklos’un verdiği vaazın metnide vardır. Proklos’un konusu “kadın soyunun yüceltilmesi” özellikle de “tam vaktinde hem ana olan hem bakire kalan onun” övülüp yüceltilmesiydi Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. çünkü Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. cemaatin önünde söylediği gibi Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. “Tanrının nası Kutsal Meryem bizi orada bir araya getirmişti.” Ancak Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. öykünün en ilginç yanı Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. konsilin toplandığı yerin “meryem adlı en kutsal Kilise” olmasıydı. Efes’te Roma dönemi kentini kazan Avusturyalı arkeologlar bu Kilisenin Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. yıkıntılarını gören herkesin iyi bildiği Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. çifte bazilika olduğu kanısındadır. Bu yapıda gerçekten iki Kilise vardır; en doğudaki Justinyanus zamanından kalmadır Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. batı kısmındakinin ise Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. İ.S.431 yılında var olduğu hemen hemen kesindir. Daha önce de söylendiği gibi Meryem’in efes’te oturduğu savının dayandığı bu ve başka kanıtlar son zamanlarda yeniden ilgi çekmeye başladı. Bu kez olay Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Meryem’in evi denmiş olan yerin yeniden bulunmasıyla bağlantılıydı. Kentin güneyinde Solimissos(Aladağ) dağının yamaçlarındaki güzel küçük Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Kutsal yapı Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ününü Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. doğrusu Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. geçen yüzyılın başlarında meydana gelen doğaüstü bir olaya borçludur.
Anne Catherine Emmerich’in gördüğü görüntü Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. 1818 yılında kendi vardır. ağzından ozan Brentano’ya yazdırıldı. Brentano 1841 yılına değin bir şey yayımlamadı Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. yayımladığında da dağıtımı çok kısıtlıydı. Bu da kadıncağızın 1824’te ölümüyle İzmir Katoliklerinin buluşu arasında niçin bunca zaman geçtiğini açıklamayı kolaylaştıracaktır. Yaşarken bulunsaydı Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. onu ne çok sevindirecekti! Görüntüdekine öylesine gizemli bir biçimde benzeyen yıkık yapı Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. apsisli küçük şapelimsi bir şeydi ve komşu köyde oturan Rum topluluğu burayı zaten Kutsal yer olarak biliyor Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. zaman zaman burada dinsel törenler gerçekleştiriyorlardı. Gene yunanca-türkçe adıyla buraya geleneksel olarak Panaya Kapulu deniyordu. Sözcük anlamı”kutsalın kutsalı kapılı [bakire]dir. Yapı şimdi kısmen onarılmış olup Ayasoluk’tan (Efes’in bugünkü adı) gelen bir yol bizi buraya ulaştırmaktadır. Dinleyiciler arasında söz konusu yeri ziyaret etmiş olanlar Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. hatta şimdi yurtdışındaki ülkelerde gelip düzenli olarak yapılan hac yolculuklarına katılmış olanlar bile |