Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
| 10 Adımda Site İçi SEO Nasıl Yapılır ?
Site İçi SEO ‘da Dikkat Edilmesi Gerekenler Webmasterların, SEO işlemi sırasında, en çok göz ardı ettikleri noktalardan birisi de sayfa bazlı ( On-Page ) SEO işlemidir. Sayfa içi SEO denildiği zaman akla ilk gelen faktörlerden birisi metatagdır. Metatagları arama motorlarına siteyi tanıtan yararlı kodcuklar bütünüdür. Bu hususta r10.net te daha önceden yayınladığım makalede Metatagları etkilerine göre kategorize etmiş,anlamlarını ve kullanışlarını açıklamıştım. Ancak bilinmelidir ki, site içi SEO işlemi sadece Metataglardan oluşmuyor. Site içi SEO işlemini uygulamak ve tam detayları ile kavramak için temel de olsa tasarım bilgisi gerekiyor. Web sayfasına SEO işlemi uygulamak isteyen bir webmaster öncelikle ne yapmalıdır? 1) Tüm tasarımlarınızı ve sitelerinizi aşağıda vereceğim bilgilere göre objektif olarak değerlendirin. 2) Söz konusu değişikliklerin, tekrar değerlendirilmesi uzun bir sürece yayılabilir. Bu noktada sabrınızı koruyup, tasarımsal değişikliklerinizi geriye almamanızda fayda var. Sabırlı olmanız gerekiyor. Emin olun, hak ettiğiniz değeri göreceksiniz. 3) Sitenizi, öncelikle insanlara karşı bilgi vermek veya bilgi vermelerini sağlamak amacı ile kurduğunuzu unutmayın. Hitap ettikleriniz arama motorları değil, kullanıcılardır. Bu sebeple, öncelikle göze hitap eden bir tasarım oluşturun, tasarım üzerine uygun bir şekilde SEO işlemi uygulayın. 1) Altın Anahtar; Güncel Teknolojiler Doğru : En yeniyi,en doğruyu takip eder,bir diğer deyişle modayı takip ederseniz Google’ın gözüne girersiniz Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Yanlış : Hantallaşmış,çağdışı eski teknolojilerden uzak durun. Google, güncel teknolojileri seviyor. Şu sıralar moda olan tasarım çeşitlerini incelediğinizde sıkça duyduğunuz Web 2,0 ismiyle muhakkak karşılaşacaksınızdır. Web 2,0 tasarım ve içerik sunumu açısından Web’in son çağıdır. İçeriğin sade ve net olarak kullanıcıya sunumu,içeriksel olarak gelen yeniliklerdendir. Söz konusu makalemiz site içi SEO’ ya yönelik olduğundan tasarımsal değişikliklerden bahsedeceğiz. 2) Eski Nesil Tabloları Sitenizden Def Edin Doğru : CSS ile yeni nesil tasarımlar yapın.Sayfa yerleşimlerini sizin için daha kolay hale getirin. Yanlış : Eski tip iç içe geçmiş,kenarlıksız tablolardan vazgeçin. İç içe geçmiş tablolar, sıfırlanmış tablo kenarlıkları. İstediğiniz yazıyı, resmi veya herhangi bir interaktif ögeyi sayfaya özgürce yerleştirmek için tablolar kullanmanız gerekmiyor. İç içe geçen tablolar,her web tarayıcısında aynı gösterilmediği için, Google tarafından sevilmez. CSS adı verilen teknoloji sayesinde, div tagları içerisinde sayfa içi yerleşim yapmanızı sağlar.İnternette kısa süreli bir araştırma sonrası,CSS ile ilgili pek çok araştırma yapabilir,sayfanızı daha çok kullanıcıya ulaşabilir hale getirebilirsiniz. 3) Sitenizi Renklendirin Doğru : Hedef kelimeyi kalın ve renkli bir şekilde (özellikle kırmızı) yazmanız avantaj sağlar. Yanlış : Tek renkte,sıkıcı siteler hem ziyaretçiyi hem Google’ı mutsuz eder Hedeflediğiniz kelimeyi vurgulamanının öneminden az önceki maddede bahsetmiştim. Bir diğer önemli husus ise önemli noktaları ve başlıkları renklendirmektir. Farklı renkle yazılan yazılar,makalelerin can alıcı kısımlarıdır.Bu sebeple Google sözkonusu sözcüklere daha fazla önem verecektir. Hedef kelimenizi renklendirerek SEO’da avantaj sağlayabilirsiniz. 4)W3C Standartlarına Uyumluluk Doğru : W3C Standartlarına uyumlu tasarımlar kullanın.Tüm browserlara tam uyum sağlayın. Yanlış : Bildiğiniz gibi tasarım yapmaktan vazgeçin,kodların standartlara uyumluluğunu denetleyin. Yazdığınız tüm kodlar, internet tarayıcısı ( Internet Explorer, Firefox gibi ) tarafından yorumlanır. Yorumlanan bu kodlar, tarayıcı tarafından görüntü haline çevrilmektedir. Ancak HTML kodları son günlerde öyle çeşitlilik gösteriyor ki,bunu her internet tarayıcısı farklı yorumlayabiliyor. Daha önce de muhakkak duymuşsunuzdur, bir web sitesi Internet Explorer’da düzgün görüntülenirken,Firefox da bozuk görüntülenir. Bunun sebebi web sitesinin Web Standartlarına uygun bir şekilde tasarlanmamış olmasıdır.f Google, dediğimiz üzere kaliteli sonuç vermek için yazılmış bir arama motorudur. Bu sebeple Google, tüm internet tarayıcılarında kusursuz şekilde görüntülenen sitelere öncelik verir. Bu sebeple Web Standartların uyumluluk çok önemlidir. Web standartlarına uyumluluk ile ilgili ; …… sitelerine ziyaret edebilirsiniz. 5)Başlıkları ve Alt Başlıkları <Hx> Tagları ile Zenginleştirme Doğru : Hx tagları ile başlıklar oluşturup,SEO ‘da ciddi avantajlar sağlayabilirsiniz. Yanlış : Font tagını kullanmak yerine,şu sıralar moda olan hx tagını kullanmak çok daha mantıklı bir davranış olacaktır. Yeni Web Standartları ile yeni bir başlık belirtme tagı ortaya çıktı. <h1> ….. <h6> arası rakamları değişken taglar belirlendi. En büyük başlık <h1> tagı iken , en küçük ise <h6> tagı olarak belirlendi. Hepsi ayrı fontlardaki başlıklara karşılık gelmektedir. En etkili tag <h1> tagıdır. Etki sıralaması da rakam düştükçe düşecektir. Burada,Google’ın mantığı büyük yazılan bir cümle veyahut bir başlık kullanıcının dikkatini çekmek için yazılmasıdır. Düşünün ki,bir makalenin, sadece ana başlıklarını okuyarak da konu hakkında fikir edinebilirsiniz. Bu yüzden başlıklar, Google’ın gözünde çok değerlidir… |