Ders: Agent(s) açıklaması ve kullanımı.
Yazılış tarihi: 26 Eylül 2007 Çarşamba.
Yazan: L4roXyL
- Bazen web sitelerde/programlarda/mIRC Script'lerde görmüşsünüzdür; sihirbaz bir amca(merlin) diye nitelendirdiğimiz, microsoft tarafından özel yapım olan animasyon yapımını. Yani bunu:
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Bu sihirbaz amcamıza, mIRC'de görev verebileceğimizi biliyormuydunuz? İstersek onu konuşturabilir, hareket ettirebilir, şekliyle oynayabilir, hatta müzik dosyası çaldırabiliriz.
-
mIRC Help dosyasında kısaca bilgi verilmiş;
Bende size uygulanan komutları
detaylı bir şekilde açıklıyacağım.
Kullanım çeşitleri;
Yüklemek için;
/gload [-h] araç-ismi
Yani örneğin;
/gload IF yaptığımız'da;
Loaded agent 'IF' (default)
Cevabını alırız bunun manası,
IF adındaki araç yüklendi demektir.
Buradaki
-h parametresinin manası
hide(gizle) demektir.
Yani,
/gload IF araç-ismi(standart olan merlin.acs'dir) yaptığınız'da araç yüklendikten sonra mIRC'i simge duruma küçültseniz bile, arac yinede görünecektir.
Ama,
/gload -h IF yaptığınızda, araç yüklenicek ve simge durumuna geçtiğiniz zaman otomatik gizlenicektir.
Kaldırmak için:
/gunload araç-ismi
Yani;
/gunload IF yaptığımızda;
"Unloaded agent 'IF' (IF adındaki araç kaldırıldı)
Cevabını alırız.
Araç'ı hareket ettirmek için kullanılan komut;
/gshow <araç-ismi> [x] [y]
Buradaki
"x" ve
"y" aktif penceredeki kısımlardır.
Örneğin;
/gshow IF 0 0 yaptığınızda, araç'ı mIRC'in
sol üst köşesine taşıyacaktır.
Örneğin;
/gshow IF 900 600 yaptığınızda, araç'ı mIRC'in
sağ alt köşesine taşıyacaktır.
Araç'ı gizlemek için:
/ghide araç-ismi
Yani;
/ghide IF yaptığımızda, araç'ı tray'a atarak saklıyacaktır.
Araç'ı tekrar göstermek için;
/gshow araç-ismi
Yani;
/gshow IF yaptığınızda, araç'ı son taşıdığınız yerde tekrar aktif kılarsınız.
Tabiki,
/gshow IF [x] [y] mantığıyla istediğiniz yere gizlilikten çıkartarak taşıyabilirsiniz.
Araç'ı oynatmak için;
/gshow <araç-ismi> [x] [y]
Yani;
/gshow IF 100 60 komutunu uyguladığınız taktirde;
IF isimli araç'ı, araç'ın kendi animasyon özelliği ile
"100(x) 60(y)" noktasına taşıyacaktır.
Araç'ın boyutları ile oynamak;
/gsize <araç-ismi> [w] [h]
Yani;
/gsize IF 60 60 yaparsanız, araç
60x60 boyutunu alıcaktır.
Normal(standart) boyut; [w(128)] [y(128)] olarak atanmıştır.
Araç'a işlev yaptırmak(Konuşturmak, sesli konuşturmak
vb)
Kullanım;
/gtalk -kwlu <araç-ismi> <yazı |(veya) <ses dosyası |(veya) yazı>>
Parametreler;
Bilgi: (-w) Herhangi bir waw dosyasını açmak için kullanılır.
Örneğin;
/gtalk -w IF ses(waw dosyasının ismi) yazı(lar)
Şeklinde yaptığınız zaman; araç o waw'ı çalar ve sonundaki text'leri baloncuk halinde gösterir.
Bilgi: (-k) Herhangi bir text'i araç'a düşündürerek(ayrı bir baloncuk sitilidir) okutmak için;
Örneğin;
/gtalk -k IF yazı(lar)
Şeklinde yaptığınız zaman; araç yazılar kısmına yazıcağınız iletiyi düşünme baloncuğu ile gösterecektir.
Bu 2 parametreyi bilmeniz yeterli olacaktır.
Araç'ı özel animasyonlar ile oynatmak.
Ve en zevkli komutlardan birisine geldik(/gplay)
Kullanımı;
/gplay <araç-ismi> <animasyon-ismi ve/ya numarası>
Bu komut ile araç'ı farklı şekillerde oynatabilirsiniz.
İki şekilde oynatma imkanınız var;
1- Animasyon numarasını girerek, 2- Animasyon ismini yazarak.
Örneğin;
/gplay IF sad yaptığınız'da, araç yüzüne
üzüntülü bir ifade katıcaktır.
Tabi bu duygu ifadelerinin her birisi numaralıdır.
Yani numaralı sistemle'de yapabilirsiniz.
Örneğin:
/gplay IF 15 yaptığınızda araç kendini gizleyip, tekrar meydana çıkacaktır.
Numaraların işlev yaptığı anımasyonları aşşağıda vereceğim.
Araç'ın belirli noktayı işaretlemesini/göstermesini sağlamak.
Komut;
/gpoint <araç-ismi> [x(Yukarı)] [y(Aşşağı)]
Örneğin;
/gpoint IF 200 0 yaptığınız'da ellerini yukarıya doğru açıcaktır.
Araç'ı herhangi bir işlev yaparken durdurmak.
Komut:
/gstop <araç-ismi> [talk play] Talk: Konuşuyorsa, durdur. Play: Oynuyorsa, durdur.
Kullanımı;
/gstop IF talk araç'ı durdurur.
Araç'ın ayarlarını değiştirmek.
Komut;
/gopts -bieqnh <araç-ismi> <on off size pace hide nosize nopace nohide langid> Parametre açıklamaları; Bilgi: (-h) on/off Araç'ın saklanma ayarıdır, on yaptığınızda açılır ve off yaptığınızda kapanır.
Kullanım şekli;
/gopts -h IF on (Aracın saklanması açılır)
Bilgi: (-b) on/off Araç'ın balon özelliğini açmak/kapamak için kullanılır, on yaptığınızda açılır ve off yaptığınızda kapanır.
Kullanım şekli;
/gopts -b IF on (Aracın balonlarını açar)
Not: /gopts -b IF on nopace ve/ya nohide ve/ya nosize yaptığınız'da, Yazığınız özellik hariç(örneğin; nohide(gizlilik sorgulaması)) diğerlerini açıcaktır. Ve bu hepsi için geçerlidir. Bilgi: (-e) on/off Araç'ın efeklerini açmak/kapamak için kullanılır, on yaptığınızda açılır ve off yaptığınızda kapanır.
Kullanım şekli;
/gopts -e IF on (Araç'ın efeklerini açar)
Bilgi: (-n) on/off Araç'ın dil tanıtımını gösterir.
Not:
//echo -a $agent(araç-ismi).langid yaptığınızda, aracın dil tanımı karşınıza çıkacaktır.
Kullanımı:
/gopts -n IF on dil-tanımı Bilgi: (-i) on/off Araç'ın idle süresini açıp/kapamak için kullanılır, on yaptığınızda açılır ve off yaptığınızda kapanır.
Kullanım şekli;
/gopts -i IF on (Aracın idle'sini açar)
Kullanılan komutlar bu kadardır.
-
Birde agent'a ait bir kaç identifier var onları açıklıyayım.
1-
$agentver : Agent arac'ının version'u hakkında bilgi verir.
Kullanım: //echo -a $agentver
2-
$agentstat : Kaç adet arac'ın hazır olduğunu gösterir.
Kullanım: //echo -a $agentstat
3-
$agentname :
on agent event'ı ile birlikte kullanılır.
Örneğin;
on *:agent: { echo -a Arac ismi: $agentname } gibi.
4-
$agent(Numara veya araç-ismi).char : Hangi arac'ı kullandığınızı gösterir.
Kullanım: //echo -a $agent(araç-ismi).char
5-
$agent(araç-ismi) : Bir çok uzantısı olan bir identifier.
Tek tek açıklıyacağım.
a-
$agent(araç-ismi).name : Oluşturulan arac'ın ismini verir.
b-
$agent(araç-ismi).fname : Arac'ın gerçek ismini verir.(Örnek: merlin.acs)
c-
$agent(araç-ismi).visible : Arac'ın aktif olup olmadığını gösterir.
d-
$agent(araç-ismi).x : Arac'ın o anki yükseklik oranını gösterir.
e-
$agent(araç-ismi).y : Arac'ın o anki alçaklık oranını gösterir.
f-
$agent(araç-ismi).w : Arac boyutunun yükseklik değeri.
g-
$agent(araç-ismi).h : Arac boyutunun genişlik değeri.
h-
$agent(araç-ismi).ow : Arac boyutunun orjinal yükselik değeri.
l-
$agent(araç-ismi).oh : Arac boyutunun orjinal genişlik değeri.
m-
$agent(araç-ismi).speed : Arac'ın konuşma hızının değerini gösterir.
n-
$agent(araç-ismi).idle : Arac'ın idle'sinin açık olup olmadığını belirtir.($true(açık) $false(kapalı))
o-
$agent(araç-ismi).effects : Arac'ın efeklerinin açık olup olmadığını belirtir.($true(açık) $false(kapalı))
ö-
$agent(araç-ismi).active : Arac'ın aktif olup olmadığını gösterir.(Sonuc 1 ise; Aktif fakat hide(gizli) konumundadır. Sonuc 2 ise; aktif konumdadır ve gizli değildir)
p-
$agent(araç-ismi).langid : Arac'ın dil tanımının id numarasını verir.
r-
$agent(araç-ismi).balloon : Arac'ın balon ayarının açık olup olmadığını ve hangi konumların açık olduğunu gösterir.
s-
$agent(araç-ismi).hide : Arac'ın otomatik gizli konumunda olup olmadığını gösterir.($true(açık) $false(kapalı))
Farklı kullanım;
a-
$agent(araç-ismi,0).anim : Arac'da kaç adet animasyon bulunduğunu gösterir.
Ek bilgiler; Kullandığınız arac'da kaç adet animasyon olduğunu ve isimlerinin neler öğrenmek için şu kodu ekleyin Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
alias arac {
var %1 = 1,%2 = $agent($1,0).anim
while %1 <= %2 {
echo -a $+(-,$chr(32),Numara:,$chr(32),$chr(2),%1,$chr(2),$chr(32),Animasyon ismi:,$chr(2),$chr(32),$agent($1,%1).anim)
inc %1
}
}
Kullanım şekli;
/arac araç-ismi | Örneğin:
/arac IF Mesela agent'le nemi yapılabilir? Örneğin, script'inizin ilk açılışında; sihirbaz'ı oynatabilirsiniz. Çok basit bir örnek vericem hepinizin anlıyacağı şekilde;
on *:start: { inc %_ 1 | if %_ == 1 { .gload ok | .gshow ok 15 | .gshow ok 400 300 | .gplay ok 71 | .gtalk ok Bilmemne script'e hoşgeldiniz; $+($me,.) | .gtalk ok Neyse $me ben gidiyorum görüşürüz öptüm :) | .ghide ok | .timer 1 20 .gunload ok } }
Gibi şeyler yapabiliriz.
Ayrıca komutlarla yapılamıyan bazı basit ayarları vardır; o ayarları yapmak için, arac'ın üzerine sağ tıklayıp "Agent Properties" popups'unu tıklayabilirsiniz. Karşınıza çıkan ekran aşşağıdadır;
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Umarım yeterince açık olmuştur.
Kolay gelsin.