Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Eylül 2006, 11:50   #29
inFerno
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Yanıt: -[ Oyun Tanıtımları ]-




Hellgate: London


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
RPG oyunlarının diğer oyunlara göre oyuncuyu bilgisayara bağlama potansiyeli daha yüksektir. Bunun temel sebebi ise oyuncunun yarattığı karakteri neredeyse kendisiyle özleştirmesidir. Sürekli bir level atlama çabasından ötürü gerçek dünya dış dünya olarak nitelendirilir ve dış dünya ile ilişkisi kesilir. Oyuncunun dış dünya(!) ile münasebeti dış dünyadaki NPC'lerin (Non-player charecters-anne,baba,kardeş,arkadaş...) kendisini rahatsız etmesi ve bunlara cevap yetiştirme şeklinde gelişir sadece. Kendimden biliyorum
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


RPG deyince akla gelen ilk oyun ise genelde Diablo olur. Her ne kadar Diablo tam anlamıyla RPG oyunlarının ana teması olan NPC ile etkileşim, bunun oyunun gidişhatına etki etmesi vs. gibi özellikleri bünyesinde barındıramasa da yarattığı bomba etkisi ile kendisinden sonra çıkan oyunları etkilemiş ve haliyle RPG tanımının biraz ılımlaştırılmasına neden olmuştur. Diablo tarzı bile diyebileceğim Hack&Slash, RPG ile nihayetinde kavuşmuştur.

Hellgate: London ise bu ikiliye bir halka daha ekleyecek ve muhteşem üçlüyü oluşturucak bir kapasiteye sahip; FPS + Hack&Slash + RPG. Oyunun resimlerini görünce tam bir FPS oyunu zannedebilirsiniz ama videolarını görenler oyunun FPS görünümlü bir RPG olduğunu anlayacaklardır.

Hellgate: London'ı bu kadar izlenim yazmaya değer kılan şüphesiz ki FPS perspektifinden oynanan bir RPG olması. Sadece bu da değil. Oyunun, bundan yaklaşık iki yıl önce Blizzard North stüdyolarından firar eden birkaç kişinin kurduğu Flagship stüdyolarının elinden çıkacak olması. Haliyle yapımcıların Diablo'nun iyi ne tarafı varsa çoğunu çaldıklarını biraz sonra okuyacaksınız.

Henüz konu hakkında fazla bir bilgimiz yok, ancak günümüzden 25-30 yıl sonrasının Londra'sında cehennemden kaçmış zombilerle uğraşacağımız bir oyun olarak biliyoruz sadece. Genelde Londra metrolarında, lanetli sokaklarında geçiyor oyun.Yani şehrin içinde. Oyunun en çok merak edilen tarafı ise haritaların, yaratıkların (haritaya dağılımı) ve yaratıklardan düşen eşyaların Random (rastgele) yaratılacak olması (bkz. Diablo). Yapımcılar Random sisteminin Diablo'dan on kat daha iyi olduğunu söylemişler. Ancak oyunun 3D olması ve FPS perspektifinden oynanması haritanın nasıl rastgele yaratılacağı konusunda insanı tereddüte düşürmüyor değil. E3 fuarında ve daha sonra yayınlanan videolardan oyun hakkında merak ettiğimiz birçok şeyin cevabını bulabilsek de "Rastgele" sistemini şüphesiz ki anlamamız imkansız. Bekleyip göreceğiz.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
HG: London bize hem melee silahları (kas gücü gerektiren silahlar: Kılıç, balta vs.) hem de 25-30 yıl sonrasının teknolojik silahlarını sunuyor. Bunlarla kombinasyonlar yapabiliyoruz. Mesela bir elimize uçuk bir makinalı, diğer elimize ise bir kılıç alabiliyoruz. Melee silahlar kullanıldığında oyun TPS (Third Person-Arkadan görünüm) moduna geçiyor bir anda. Ayrıca oyun içinde isteğimiz zaman arkadan görünüme geçebiliyoruz. Silahlar hakkında bahsedecek çok şey var aslında. Mesela sadece kombinasyonlarımızı iki ele iki silah olarak değil, bir silah bir büyü ya da iki elimize tek silah olarak (Two-Handed) olarak yapabiliriz. Silahlar üzerinde geliştirme yapmamızda mümkün. Herhangi bir silaha bazı büyüler (zehir verme, elektrik şoku verme vs.) ya da mesela dürbün eklemek mümkün. İsim olarak da bildiğimiz Grappler adlı bir silah ile uçan yaratıkları kendimize çekebiliyoruz.

RPG oyunlarından bildiğimiz NPC'ler bu melez oyunda da aynı işleri yine yapıyorlar. Onlardan görev alabilir ya da eşyalarımızı satabiliriz. Çağa ayak uydurarak görevlerimize PDA'mızı kullanarak bakıyoruz. Yani kısaca oyun RPG oyunlarının klasik öğeleri aldığı gibi, FPS, TPS ve Hack&Slash kombinasyonu sağlamaya çalışıyor. Bakalım ne kadar başarılı olacaklar? Şu ana kadar izlediğimiz videolar inanılmazı başaracaklarını gösteriyor sanki.

Diablo'dan çalınan bir diğer sistem ise Skill Tree (Yetenek Ağacı) sistemi. Aynen diablo'da olduğu gibi bunda da üç kademeli sistem kullanılmış; Divinty (Aura Yetenekleri), Assault (Güç/Vuruş Yetenekleri) ve Defense (Zırh Yetenekleri). Ayrıca aura sistemlerinin de Diablo ile oldukça benzerlik gösterdiği söylenenler arasında. Şüphesiz Diablo'yu yapan adamların tamamen orijinal bir oyun yapacağını hiçbirimiz beklemiyoruz zaten. Ama yapısı itibari ile (FPS) zaten oyun oldukça orijinal şu haliyle.

Grafiklerin dehşet olduğunu söyleyebiliriz, ki siz de gözlerinizle görmüşsüzdür. DX 9'un tüm gölgelendirme ve ışıklandırma efektlerinden yararlanıyor HG: London. Oyunun beta sürümünü oynamış olan bazı kişiler yüksek sistem ihtiyacından oldukça sıkça bahsetmişler. Silah ve Büyülerin yarattığı ışık ve gölgelendirmenin sistemleri fazlaca zorladığından haberdarız. Haritaların Rastgele yaratılması ekran kartlarını inanılmaz hesaplama işleriyle boğuşturacağından yükleme süreleri epeyce uzunmuş. Söylemeden geçmeyelim yapımcılar Nvidia ile anlaşmış durumdalar ve Nvidia'nın yeni nesil GPU'larının oyunun yükleme sürelerini oldukça kısalttığını sürekli belirtiyorlar. Neden acaba?


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Hellgate: London

Mehmet Türkoğlu
11.03.2006


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
HG: London bize hem melee silahları (kas gücü gerektiren silahlar: Kılıç, balta vs.) hem de 25-30 yıl sonrasının teknolojik silahlarını sunuyor. Bunlarla kombinasyonlar yapabiliyoruz. Mesela bir elimize uçuk bir makinalı, diğer elimize ise bir kılıç alabiliyoruz. Melee silahlar kullanıldığında oyun TPS (Third Person-Arkadan görünüm) moduna geçiyor bir anda. Ayrıca oyun içinde isteğimiz zaman arkadan görünüme geçebiliyoruz. Silahlar hakkında bahsedecek çok şey var aslında. Mesela sadece kombinasyonlarımızı iki ele iki silah olarak değil, bir silah bir büyü ya da iki elimize tek silah olarak (Two-Handed) olarak yapabiliriz. Silahlar üzerinde geliştirme yapmamızda mümkün. Herhangi bir silaha bazı büyüler (zehir verme, elektrik şoku verme vs.) ya da mesela dürbün eklemek mümkün. İsim olarak da bildiğimiz Grappler adlı bir silah ile uçan yaratıkları kendimize çekebiliyoruz.

RPG oyunlarından bildiğimiz NPC'ler bu melez oyunda da aynı işleri yine yapıyorlar. Onlardan görev alabilir ya da eşyalarımızı satabiliriz. Çağa ayak uydurarak görevlerimize PDA'mızı kullanarak bakıyoruz. Yani kısaca oyun RPG oyunlarının klasik öğeleri aldığı gibi, FPS, TPS ve Hack&Slash kombinasyonu sağlamaya çalışıyor. Bakalım ne kadar başarılı olacaklar? Şu ana kadar izlediğimiz videolar inanılmazı başaracaklarını gösteriyor sanki.

Diablo'dan çalınan bir diğer sistem ise Skill Tree (Yetenek Ağacı) sistemi. Aynen diablo'da olduğu gibi bunda da üç kademeli sistem kullanılmış; Divinty (Aura Yetenekleri), Assault (Güç/Vuruş Yetenekleri) ve Defense (Zırh Yetenekleri). Ayrıca aura sistemlerinin de Diablo ile oldukça benzerlik gösterdiği söylenenler arasında. Şüphesiz Diablo'yu yapan adamların tamamen orijinal bir oyun yapacağını hiçbirimiz beklemiyoruz zaten. Ama yapısı itibari ile (FPS) zaten oyun oldukça orijinal şu haliyle.

Grafiklerin dehşet olduğunu söyleyebiliriz, ki siz de gözlerinizle görmüşsüzdür. DX 9'un tüm gölgelendirme ve ışıklandırma efektlerinden yararlanıyor HG: London. Oyunun beta sürümünü oynamış olan bazı kişiler yüksek sistem ihtiyacından oldukça sıkça bahsetmişler. Silah ve Büyülerin yarattığı ışık ve gölgelendirmenin sistemleri fazlaca zorladığından haberdarız. Haritaların Rastgele yaratılması ekran kartlarını inanılmaz hesaplama işleriyle boğuşturacağından yükleme süreleri epeyce uzunmuş. Söylemeden geçmeyelim yapımcılar Nvidia ile anlaşmış durumdalar ve Nvidia'nın yeni nesil GPU'larının oyunun yükleme sürelerini oldukça kısalttığını sürekli belirtiyorlar. Neden acaba?


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Hellgate: London hakkında elimizde olan bilgiler şimdilik bunlarla sınırlı. Diablo 3 niyetiyle oynayacağımız bir oyun mu olacak, yoksa kötü ve çağdaş bir Diablo kopyası olarak mı kalacak hepimiz göreceğiz. Ancak oyun içi görüntülerden oluşan videolar inanılmaz bir RPG/FPS kombinasyonun geldiğini gösteriyor. Bu yılın büyük ihtimalle hit oyunlarından biri olacak. Eğer Random sistemi sağlanabilirse, tekrar oynanabilirliği çok yüksek bir oyun da geliyor diyebiliriz. Henüz net bir çıkış zamanı belirtilmesede bu yıl içinde oyunun çıkmasını bekliyoruz. Yapım ekibinden Bill Roper çıkış tarihi hakkında artık ezberlediğimiz açıklamayı yapmış gene: ...when it's done

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver