Metroid Prime: Hunters
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Samus Aran, insan böyle bir kadını nasıl unutabilir ki? O zıplayış, o hareketler ve en önemlisi onunla geçirdiğim o eğlenceli anlar. Samus ile ilk tanışmam Snes sistemim sayesinde oldu, Metroid Serisi o zamanlar Gamecube ve Wii'de görebildiğimiz üzere bir FPS değil, basit ama son derece eğlenceli bir platform oyunuydu. Bu efsane daha sonra gameboylarımıza ve sonrasında yeni haliyle Gamecube'de karşımıza çıktı, şimdi ise yenil Metroid, Hunters ile 3. kez el konsollarımıza konuk oluyor.
Samus bir kelle avcısı, ancak Samus'un bahtından olsa gerek ne zaman ödül için birinin peşine düşse bir şekilde içinde bulunduğu gezegeni veya evreni kurtarmak zorunda kalıyor. Hunters için de benzeri bir durum söz konusu, aslında genel olarak öykü serinin Gamecube oyunu olan Echoes'un sonrasını konu alıyor. Yokolmuş bir uygarlıktan gerekiye kalan savaş aletleri olan Alembiclerin bir araya getirilmesinden sonra ortaya çıkan Ocolithleri topluyoruz ancak bu sefer Ocolithlerin peşindeki tek kelle avcısı biz değiliz.
First-Person Adventure!?
Hunters da amacımız Ocolithleri diğer bounty hunterlardan önce ele geçirmek ve ele geçirmeleri durumunda bunları onlardan nazikçe geri almak. Oyunda toplam 6 gezegen var, ve her gezegende bir Ocolith ve çeşitli silahlar bulunuyor. Her ne kadar oyun çıkmadan önce bu ocolithleri almak için diğer avcılar ile gezegenden gezegene zamana karşı bir yarış içinde olacağımız söylenmiş olsada böyle bir olay kesinlikle yok. Her gezegen bir (veya olaya göre 2) avcı tarafından sahiplenilmiş durumda ve bölüm bossları olarak bu avcıları alt etmemiz gerekiyor..
Hatırlayacağınız üzere Gamecube için yayımlanan Metroid serisi first-person kamera açısı yüzünden bir fps olarak algılansa da, çoğu bölüm ve dövüşten, yetenekten çok mantık gerektirmesi yüzünden First-Person Adventure olarak tanımlanmıştı, genel olarak çoğu azılı düşmanı taktığımız görüntüleyicideki tarayıcı sayesinde zayıflıklarını bulup bunu onlara karşı kullanarak alt ediyorduk. Hunters da benzeri bir yol denemiş ancak pek başarılı olduğunu söyleyemeyiz.
Hunters diğer First-Person bazlı Metroid oyunlarının aksine adventuredan çok shooter yönü ağar basan bir oyun. Vizörümüzdeki tarayıcıyı hala kapıları açmak ve basit taramalar yapmak için kullanıyoruz ancak ne yazık ki Gamecube oyunlarındaki derinlik yok. Oyunda genel olarak bu eksikliği gidermek adına aksiyona yönelmiş durumda. Boss dövüşlerini saymazsak oyunun en ilginç yanı diğer kelle avcıları ile yaptığınız dövüşler, her avcının farklı bir özelliği ve saldırı şekli var. Örneğin çeşitli maden ve kayalardan oluşan bir ırka mensup olan Spire, kaya formunda üzerimize yuvarlanabilirken, bir keskin nişancı olan stylux ise çok uzak mesafelerden çok etkili atışlar yapabiliyor. Bu karakterler ile karşılaşacağınız mekanlarında diğer hunterların en iyi kullanabilecekleri şekilde tasarlandığınıa söylememe gerek olduğunu bile sanmıyorum.
Avcılık Lisansı
Gelelim oyunun en can alıcı noktası olan çoklu oyuncu desteğine, tek kişilik oyunlarda öldürdüğünüz avcıları seçebildiğiniz bu modda kablosuz internet bölgesi içindeki her yerden Nintendo Ds yolu ile online olarak oynayabiliyorsunuz. Tek kişilik oyun genel olarak basit hedeflere sahip olduğu için oldukça kolay, ancak çok oyunculu modda rakipleriniz saldırılarınızdan kaçmak için doğal olarak mümkün olan her türlü hareketi yapıyorlar. Bu da çok oyunculu modda elinizin normal modda olduğundan daha çok yorulmasına neden oluyor.
Görsel olarak Metroid Prime: Hunters nintendo 64'den hatırladığımız Goldeneye benzeri bir tablo çiziyor, görsel detaylar ve efektler bir el konsolu için yeterince tatmin edici. Nintendo'nun 3d ses sistemi oldukça iyi bir şekilde çalışıyor olsada seslerin kalitesinni düşüklüğü bence oyunun en büyük eksisi.
Doğruyu söylemek gerekirse ne derecede başarılı olursa olsun Hunters benim için bir hayal kırıklığı oldu. Adventure özelliği oyuna tam olarak eklenmemiş ve diğer kelle avcıları bir adada bekleyen yapay zekadan fazlası değil. Ben şahsen oyunun daha interaktif ve zorlayıcı olmasını bekliyordum. İtiraf etmek gerekirse benim bu oyuna bu kadar düşük bir not verme nedenim genel olarak seslerin kalitesizliği ve Metroid ismini haketmiyor oluşudur. Bu oyun piyasaya başka bir isim ile çıkmış olsaydı kesinlikle bundan çok daha yüksek notlar alabilirdi
Metroid'in Fps oyunculuğunua getirdiği bir çok detaydan yoksun olarak ortaya çıkan oyun hala Nintendo Ds'i için kaliteli bir aksiyon oyunu veya Wi-fi destekleyen bir ds oyunu arayan oyuncular için mümkün olan en iyi tercih.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
- Alıntıdır -
GameBoyda ( Since 93 ) Sureklı Oynardım Siyah Beyaz ekranda Tabi Sonra mertlik bozuldu GameBoy Color cıktı o ayri bir Konu