Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Eylül 2006, 16:17   #1
inFerno
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
-[ Oyun Tanıtımları ]-




Bu Bolumde Oyun Tanıtımları yer alacaktır.. Oyunların Şifreleri - yamalari - Tam Çözümlerini öğrenmek için [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Linkine tıklamanız yeterli

Quake 4


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

FPS oyunlarının en başarılılarını sorsam birçok kişi ilk olarak Doom ve Quake serisini gösterir. Peki bu oyunların tutmalarının sebebi neydi derseniz, ID Software derim. John Carmack liderliğinde olan yapımcı firma her oyunuyla biraz daha ünlenmiş ve şu andaki haline gelmiştir. Adamlar gerçekten FPS türünde bir numara. Kimse bana işte HL'nin yapımcısı Valve, F.E.A.R.'ın yapımcısı Monolith bu firmadan daha iyidir demesin. Tamam, o firmalar da gerçekten çok iyi oyunlar yapıyorlar, fakat bir ID Software yapımı aldığınızda farkı hemen hissedebiliyorsunuz. Böyle konuşmamın sebebi beklide ID'ye olan fanatikliğimden kaynaklanıyor olabilir. Her zaman için Doom serisi için yanlı davranmışımdır. Çünkü FPS ile tanışmam Doom oyunuyla olmuştur ve PC'yi almamdaki en büyük etkendir. Neyse, lafı fazla uzatmadan kısa olarak Quake'nin geçmişinden başlayalım..
Bir türün yaratıcısı ID Sortware

John Carmack oyun dünyasına Doom'u kazandırarak büyük ün sahibi olmuştu. Bu ünü almak taşımaktan daha kolaydı ve yapacağı oyunların hepsinin en az hit olması gerekiyordu. Ama Carmack'ın yaptığı her oyun klasik oldu. İşin sırrını hala çözen yok. Neyse, Quake çıkmasına az kala Carmack'ın yeni bir hiti geldiğine dair duyumlar aldığımızda çok heyecanlanmıştık. Nihayet beklediğimiz an gelmiş ve Quake ile tanışmıştık. Oyun dünya piyasasında bomba etkisi yaratmış ve rekor satış rakamlarına ulaşmıştı. Müthiş grafik ve efektlerin yanında FPS türüne zıplama, eğilme gibi eklentilerin yapılması türe apayrı bir hava katmıştı. Quake'in single bölümünden sıkılan oyuncular multiplayer'ı denemeye karar verdiler ve asıl kıyamet o zaman koptu. Dünya üzerinde milyonlarca oyuncu LAN partilerinde Quake oynar olmuştu. Daha sonra açılan server'larla ülkeler arası Quake turnuvaları düzenlenmeye başlandı ve bu uzun bir süre böyle devam etti.

Oyunun devamının yapılması artık kaçınılmaz olmuştu. Beklenen cevap 1997 yılının Aralık ayında geldi ve Quake 2 piyasaya sürüldü. Oyunda inanılmaz değişikliklere gidilmişti. Risk taşıyan özellikler oyuna çok iyi aktarılmış ve ilk oyunu gölgede bırakmıştı. ID Sofware Q2'ye FPS'nin yanı sıra az biraz RPG katarak değişik bir karışım meydana getirmişti. Oyun artık "önüne geleni öldür"den öte, yapılması gereken değişik görevlerle zenginleştirilmiş bir oyun haline gelmişti. Yapay zekada da yapılan iyileştirmeler oyundan alınan zevki arttırmıştı. Ama esas gelişme grafiklerde kendini göstermişti. O zamanların bir numaralı çip üreticisi 3DFX firması Voodoo çipsetini üreterek oyunlarda hiç alışık olmadığımız grafikleri bize sağlamayı başarmıştı. Q2'yi normal bir ekran kartı ile oynadığınızda grafiklere rahatlıkla burun kıvırabiliyordunuz ama Voodoo çipli bir ekran kartı taktığınızda sanki başka bir oyun oynuyormuş gibi hissediyorsunuz. Hala o grafikleri gördüğünde ağzımın açık kalmasını ve uzun zaman kapatamamamı hatırlarım
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

"Q3'ün son durumu için çok mutluyum. Çünkü oyunun son hali, asıl yapmak istediğimize şimdiye kadar yaptığımız bütün oyunlardan daha çok yakındı." John Carmack

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Q4'ü oynamaya başladığınız ilk anda sanki Doom 3 oynuyormuş hissine kapılabilirsiniz. Ama ilerleyen vakitlerde bu fikirden kurtulup oyunun ne kadar mükemmel olduğunu ve aslında Doom 3'le benzeyen yanının sadece grafik olduğunu göreceksiniz. Serinin diğer oyunlarının aksine bu kez tek tabanca takılmıyorsunuz. Zaman, zaman takım halinde ilerleyip fazla düşman sayısına pek aldırış etmeyip ortalığı dağıtabiliyorsunuz. Takım arkadaşlarınızın yapay zekası hiç de fena sayılmaz. Diğer oyunların aksine attıklarını vuruyor keratalar. Bunun yanı sıra düşmanlarında yapay zekaları fena değil. Öncelikle sürekli hareket halindeler, sağa sola zıplayıp veya yerde yuvarlanarak mermilerinizden kaçıp saldırabiliyorlar.

Oyun, yapısı gereği genelde karanlık ortamlarda geçiyor. Mesela bir koridora toplu halde giriyorsunuz ve bir anda elektrikler kesiliyor, hemen takım arkadaşlarınız fenerlerini yakıp ortamı aydınlatıyorlar. Feneri tabancamız ve makineli tüfeğimizle aynı anda kullanabiliyoruz. Fakat ilerki bölümde ele geçirdiğimiz silahlar genelde büyük olmalarından dolayı fener ile aynı anda kullanılamıyorlar. Bu da karanlık ortamlarda daha dikkatli olmamızı gerektiriyor.

Q4'ün açık mekanlarda geçtiğini söylemiştik. Grafik motoru bu konuda da başarılı, özellikle geniş alanlarda ekranın nerdeyse tamamını kaplayan boss'lar ile karşılaştığımızda ne demek istediğimi anlayacaksınız. Ama uzaktaki yapıların tamamen resim olduğunu gördüğünüzde alanın yapay olduğu belli oluyor. Bazı bölümlerde bir kamyonun üzerinde giderken etraftaki düşmanlarla savaşıyorsunuz. Bazen de araçlarımız ile katliama devam ediyoruz. Evet, yanlış duymadınız araç kullanımı Q4'te mevcut.

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Oyunda kullanabildiğim araçlar tank ve robot oldu. Araçlarımızı kullanırken dikkat etmeniz gereken bir nokta var. Araçlarımızın armor'u yanında shield (koruma kalkanı) da var. Eğer shield'ınız tükenirse bir süre bekleyin. Bu sayede shield'ınız tekrar şarj oluyor ve yapılan saldırılardan daha az hasar alıyorsunuz. Araç kullanırken saldıran düşmanlar da farklılık gösteriyor. Genelde uzay mekikleri, sabit duran turret'ler ve bir anda yere düşen roketler. Bu roketler düştükten sonra kabak çiçeği gibi açılıyor ve makineli silahları ile size saydırmaya başlıyorlar. Çekinmeyin, zor yok edilen düşmanlar değil.

İlk bölümlerde yaptığımız görevler genelde şu kapıyı aç veya şu askere eskortluk yap şeklinde. Ama bölümler ilerledikçe bu tarz görevler artık gelmemeye başlıyor ve aksiyonun dozu iyice artıyor. Quake'in önceki versiyonlarında da olan, sen önden git biz senin arkandayız davranışı devam ediyor. Her yeni düşmanla karşılaştığınızda eski silahınızın işe yaramadığını anlayıp yeni silahla buluşmayı bekliyorsunuz. Silahlar demişken, eski Quake oyunlarında hangi silahı kullanıyorsanız Q4'te de aynı silahlar mevcut. Fakat yeniden modellenmiş haliyle. Silahların yeni halleri gerçekten göz kamaştırıcı. Nerdeyse hepsi birer sanat eseri. Dilerseniz silahlarımızı tanıyalım.

Blaster: Oyuna başladığınız silah bir lazer tabancası. Oyunu ilk silahı olması nedeniyle en güçsüz silah unvanını alıyor. Tuşa 2–3 saniye kadar basılı tutarsanız daha güçlü bir atış yapıyor.

Machinegun: Oyunda en çok kullanacağınız silah belki de. Standart askerlere karşı hayli etkili. Q2'de bu silahın namlusunun havalanması nedeniyle çok kullanışlı değildi. Fakat Q4'de silah çok daha kullanılır bir hale getirilmiş. Ayrıca sağ tuş ile zoom'u da açabilirsiniz.

Shotgun: Tabii ki FPS oyunlarının vazgeçilmezi. Pompalı tüfek uzak mesafeler için çok güçsüz, fakat düşmanla yüz yüze geldiğinizde bir vuruşunuz düşmanın bir daha ayağa kalkamamasını sağlıyor.

Hyperblaster: Bu silah ise seri şekilde plazma atmamızı sağlıyor. Pek etkili olmasa da zor zamanlarda sizi kurtaran silahlardan.

Grenade Launcher: FPS oyunlarının belki de en gereksiz silahlarından biri. El bombasının mekanize olmuş hali. Menzilini arttırmak için silahın namlusunu havalandırabilirsiniz.

Nailgun: İşte favori silahlarımdan biri. Bu silahımız çivi atarak düşmanları duvara çakmamıza yarıyor. Ayrıca ilerki bölümlerde modifiye oluyor ve attığı çiviler alevli oluyor.

Rocket Launcher: Q3 Arena'da en çok kullanılan silah. Bu oyunda da etkisi öncekileri aratmıyor. Yanlız yeni modifikasyonlarla farklı kullanımları olduğunu da hatırlatalım.

Railgun: Uzaktan frag almak için kullanırdım Q3'de burada da uzak mesafelerdeki düşmanları tek vuruşta moleküllerine ayırabilirsiniz. Sağ tuş ile zoom'u açmayı unutmayın.

Lightning Gun: Oyunun etkisiz silahlarından biri. Rakibinize elektrik dalgası vermeye yarıyor.

Dark Matter Gun: Bu yeni silahı hem sevdim, hem de sevmedim. Nedenine gelince, son silah olarak bulduğunuz için normal olarak oyunun en güçlü silahı. Ancak bu oyunda da BFG 10K'nın yeni halini görmek isterdim. Oyunun en sonuna gelemedim belki o da vardır. Bu silahın gücünü kısaca tanımlayalım. Tetiğe basın ve şenliği görün.


Konu inFerno tarafından (21 Eylül 2006 Saat 16:23 ) değiştirilmiştir.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver