Öncü bir caz piyanisti olan lennie tristano, doğaçlama, armoni ve ritme yönelik yenilikçi yaklaşımıyla tanınıyordu. bebop'un sınırlarını zorladı ve karmaşık, genellikle uyumsuz akor yapıları, polifoni ve alışılmadık melodiler yarattı. tristano'nun joe satriani üzerindeki etkisi, özellikle satriani'nin doğaçlamaya ve müzik teorisine yaklaşımı açısından önemlidir. bu etkinin satriani'nin çalımında nasıl ortaya çıktığına bir bakalım: 1. doğaçlama teknikleri: tristano, genellikle değişen armonik arka planlar üzerine karmaşık, akıcı çizgiler yerleştirerek doğaçlamanın ustasıydı. öğrencilerine geleneksel gamların ve akorların ötesinde düşünmeyi öğretti ve daha akıcı ve ifade edici bir çalma biçimini teşvik etti. satriani bu yaklaşımı benimseyerek gitar çalışmasına uyguladı. soloları genellikle standart rock kalıplarından kurtularak, tipik rock yapılarından daha çok caza benzeyen kromatik geçişler, modal kaymalar ve ifadeler içeriyor. 2. teknik kesinlik: tristano'nun çalımı kesin ve disiplinliydi ve öğrencilerinden de aynısını talep ediyordu. satriani'nin gitardaki teknik becerisi - penalamasının akıcılığı, yıldırım hızındaki koşuları ve karmaşık teknikleri zahmetsizce uygulama yeteneği - kesinliğe benzer bir özveri gösteriyor. satriani'nin temiz artikülasyonu ve ifadeleri, tristano gibi caz müzisyenlerinin disiplinini incelemiş bir müzisyenin ayırt edici özellikleridir. 3. harmonik keşif: tristano, daha karmaşık akor seslendirmelerini ve ikamelerini keşfetmek için geleneksel caz ilerlemelerinden uzaklaşarak gelişmiş harmonik kavramlar kullanmasıyla biliniyordu. satriani benzer şekilde alışılmadık armoniler ve akor yapıları deneyerek rock müziğinin sınırlarını zorluyor. satriani, bestelerinde genellikle farklı modları (lidya ve frigya modları gibi) harmanlayarak müziğine uhrevi, neredeyse caz benzeri bir his veriyor. 4. ritmik karmaşıklık: tristano, satriani'nin bestelerinde yansıtılan karmaşık zaman imzalarını ve ritmik yapıları keşfetmede öncüydü. rock'ın çoğu düz 4/4 zamanına bağlı kalırken, satriani gitar çalışmasında genellikle tuhaf ölçüler veya senkoplu ritimler kullanır ve cazı anımsatan bir karmaşıklık düzeyi ekler. 5. duygusal derinlik ve ifade: her iki müzisyen de, son derece teknik olmalarına rağmen, çalımlarıyla derin duyguları iletmede üstündür. tristano'nun çalımı, entelektüel ve karmaşık olmasına rağmen, duygusal özünü asla kaybetmedi. benzer şekilde, satriani'nin enstrümantal besteleri, teknik olmalarına rağmen, geniş bir duygu yelpazesini iletir. duyguları kelimeler olmadan iletme yeteneği, cazın ifade gücünü yansıtır. satriani'nin cazdan etkilenen yaklaşımı, özellikle "always with me, always with you" ve "flying in a blue dream" gibi parçalarda duyulabilir; burada ifade, alan ve dinamik kullanımı, rock gitarının ötesine geçen derin bir müzikalite anlayışını gösterir. özünde,lennie tristano'nun etkisi, satriani'ye müzik dağarcığını rock sınırlarının ötesine taşıması için bir çerçeve sağladı ve bu da onun ünlü olduğu benzersiz, türlere meydan okuyan tarzının ortaya çıkmasına yol açtı.
Alıntı