Tekil Mesaj gösterimi
Alt 22 Eylül 2023, 16:04   #1
Çevrimdışı
Tanem
Tefeci'nin Kızı
Yardımcı Admin
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Etkili Sınıf Yönetimi İçin 7 Temel Yöntem




Etkili Sınıf Yönetimi İçin 7 Temel Yöntem




[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]


Etkili Sınıf Yönetimi Nedir?

Ülkemizde öğretmenler branşlarıyla ilgili üniversitelerden akademik ve pedagojik donanımlarla mezun olurlar. Akademik anlamda en iyi donanımla mezun olan bir öğretmen için dahi ilk sınıf tecrübesini yaşadığı an meslek hayatının en önemli anıdır. Çünkü bir sınıfı orkestra şefi gibi yönetmek deneyim isteyen bir süreçtir.

Sınıf ortamı, öğretmenlerin ve öğrencilerin bireysel, sosyal, duygusal ve eğitsel yönden çok sayıda bilgi ve beceri kazandıkları toplumsal bir mekândır. Bu yüzden öğretmenler her eğitim öğretim yılının başında öğrencilerinin, öğrenme motivasyonunu geliştirecek, pozitif, düzenli, demokratik ve güvenli bir sınıf ortamı oluşturmalıdır.

Etkili Bir Sınıf Yönetimi Nasıl Olmalıdır?


Öğretmen ve öğrenciler sınıf içinde birbirini etkileyen ve birbirlerinden etkilenen bireylerdir. Öğretmenlerin ders içi tutumları, davranışları, değer yargıları, kullandıkları öğretim stratejileri, alanı bilgileri ve rehberlik özellikleri, sınıf yönetimini etkiler. Bununla birlikte öğrencilerin de kişisel özellikleri, derse karşı tutumları, merakları ve davranışları sınıf yönetimine etki eder.

Etkili bir sınıf yönetimi için öğretmen ve öğrencilerin üzerine düşen bir takım sorumluluklar vardır. Bunlar;

1 – Her öğrencinin öğrenme stiline dikkat edilmelidir:


Her öğrencinin öğrenme stili birbirinden farklıdır. Öğretmenler öğrencilerin öğrenme stillerini (Görsel, kinestetik, işitsel, dokunsal vb..) destekledikçe, öğrencilerin ilgisini derse çekmek daha kolay olacaktır.

Öğretmen, öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerini iyi bilmeli, öğrencinin yeterliliklerinin farkında olmalıdır. Ayrıca teknolojinin hızla geliştiği dijital çağda, öğretmenler öğrencilerin öğrenme stiline uygun Web 2.0 araçlarını ders içeriklerine eklemelidir.

2 – Eğitim ortamları öğrenciye göre düzenlenmelidir:

İyi tasarlanmış eğitim ortamları çocukların aktif öğrenmelerini destekler, problem çözme becerilerini geliştirir. Eğitim ortamları, öğrenciyi öğrenme merkezlerinde aktif kılacak şekilde düzenlenmelidir.

3 – Öğretmenler öğrencileriyle pozitif iletişim halinde olmalıdır:

Öğretmenin öğrencisiyle kurduğu sözlü ve sözsüz iletişim, öğrencinin kişilik gelişiminde ve okul başarısında çok etkilidir. Öğretmenlerin öğrencileriyle kurdukları pozitif iletişim sayesinde öğrencilerin problemleri çözmek için daha fazla çaba gösterdikleri görülmektedir. Bununla birlikte iletişim zayıflığı istenmeyen davranışların ortaya çıkmasına ve öğrencilerde motivasyon düşüklüğüne sebep olabilir.

4 – Öğretmen müfredata hakim olmalıdır:

Bir öğretmenin branşında yeterli düzeyde bilgi ve birikime sahip olması sınıf yönetiminde çok önemlidir. Öğretmenin derse geçmeden önce işlenecek konudan öğrencilerini haberdar etmesi ve öğrencilerine konunun hayatta ne işlerine yarayacağını bildirmesi öğrencilerin derse karşı ilgisini arttıracaktır. Öğretmenin öğrencilerine bir sonraki derste işlenecek konuyu bildirmesi öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesini sağlayacaktır.

5 – Öğretmen öğrencilerine rol model olmalıdır:

Öğrenciler, öğretmenlerini rol model alıp, öğretmenlerinin tutum ve davranışlarını benimserler. Öğretmenin çalışkanlığı, düzenli olması, insanlarla iletişim tarzı, hareketleri, yaklaşımları öğrenci davranışlarını ve sınıfın iklimini etkilemektedir. Çoğu zaman öğrenciler, öğretmenin ne söylediklerinden çok “ne yaptıklarını ve nasıl yaptıklarını ”örnek alırlar.

6 – Öğretmen derslerde öğrencilerinin dikkatini canlı tutmalıdır:


Etkili Sınıf Yönetimi İçin 7 Temel Yöntem
40 dakikalık ders boyunca öğrencilerin dikkatlerini sürdürmeleri oldukça zordur. Sadece düz anlatım tekniği ile derse devam etmek, öğrencinin dersteki dikkat süresini etkilemektedir. Öğrenme öğrencilerin aktif olarak katıldığı bir derste gerçekleşir. Derslerin görsel, işitsel, dokunsal ve 3 boyutlu içeriklerle desteklenmesi duyu zenginliğini arttıracak ve öğrenme kalıcı hale gelecektir.

7 – Öğretmenler öğrencilerine sevgiyle yaklaşmalıdır:

Öretmen ve öğrenci ilişkisinin öğrencilerin akademik başarısı üzerinde etkisi son derece fazladır. Sınıfa girdiği zaman öğrencilerin gözlerinin içine bakarak onlara değer verdiğini hissettiren bir öğretmenin dersine hiçbir öğrenci ilgisiz kalamaz. Öğrencilerine sevgi ve şefkatle yaklaşan öğretmenlerin dersleri hayat boyu öğrencinin gönlünde yer alır. Sevgi, sınıf yönetiminde öğretmenin elinde adeta bir sihirli değnektir. Öğrencilerle sevgi bağı kurulduğu zaman sınıf yönetimi daha kolay hale gelir.

__________________
''Zamanın Eli Değdi Bize
Artık Aynı Değiliz
İkimiz de''


Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver