Kazanım ve Göstergeleri :
DG
K1 Sesleri ayırt eder.
G1 Sesin geldiği yönü söyler.
G2 Sesin kaynağının ne olduğunu söyler.
G3 Sesin özelliğini söyler.
K2 Sesini uygun kullanır.
G1 Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar.
G2 Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.
SDG
K5 Dili iletişim amacıyla kullanır.
G4 Konuşmayı başlatır.
G8 Sohbete katılır.
—————————————————————————————————————-
Malzeme :
Karton kutu, ses çıkartan çeşitli nesneler (örneğin, anahtarlık, zil, mızıka, flüt,
vb.)
—————————————————————————————————————-
Uygulama :
Sınıfa büyük bir karton kutu getirilir. Kutunun arkası açılarak sahne şeklinde çocukların karşısına yerleştirilir.
Kutunun arkasına değişik sesler çıkaracak nesneler (anahtarlık, çatal, bardak, zil, karton, mızaka, keman, telefon
vb.) yerleştirir. Bunların tek tek sesleri çıkartılarak çocuklardan hangi nesne olabileceğini tahmin etmelerini istenir.
Tahminden sonra nesneler çocuklara tek tek gösterilir.
Çocuklardan gösterilen nesnelerin seslerini taklit etmeleri istenir. Nesnelerin çıkardığı seslerden daha ince ya da daha kalın bir ses çıkarmaları istenerek oyun haline dönüştürülür.
Daha sonra yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.