Köfteler Kızarıyor
Kazanım ve Göstergeleri :
SDG
K15 Kendine güvenir.
G4 Gerektiğinde liderliği üstlenir.
K7 Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
G1 Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
—————————————————————————————————————
Malzeme :
Taze ve bayat ekmekler
—————————————————————————————————————
Uygulama :
Öğretmen sınıfa taze ve bayat ekmek getirir.
Her çocuğa hem bayat hem de taze ekmekten birer parça tattırır. Aradaki farkı söylemelerini ister.
Bayat ekmekleri nasıl kullanabileceğimiz hakkında konuşulur.
Ardından bayat ekmeklerden köfte yapılabileceğini anlatarak köfte kızartma dramasına geçilir. Drama çocuklara anlatılarak uygulanır.
Daha sonra öğretmenin rol dağıtımına göre 6-7 çocuk yere yatarak kenetlenirler ve kıyma rolünü alırlar.
Bazı çocuklar ise yağ, tuz, karabiber rollerini üstlenirler. Aşçı ve yardımcısı kıymaları yoğururlar.
Daha sonra yağ, tuz, karabiber ekleyerek köfte haline getirirler.
Köfteleri (çocukları) teker teker büyük bir hayali tavaya yerleştirirler.
Aşçı ve yardımcısı köfteleri kızartmaya başlarlar. Aşçı “bakın nasıl kızarıyorlar” der.
Köfteler kızardıkça “cozur cozur” veya “cızır cızır” sesler çıkartırlar. Aşçı “şimdi kızaranları ters çevirelim” der ve köfteleri ters çevirerek kızartırlar.
En sonunda köfteler teker teker tabağa alınır ve gruptaki diğer çocuklara yemeleri için dağıtılır.
Köfteleri yiyen çocuklar, köftelerle ilgili düşüncelerini söylerler.
İkinci aşamada tüm roller değiştirilerek oyun tekrar oynanır.
Dramanın tartışma kısmında yaşananlarla ilgili olarak konuşulur.
Ayrıca çocuklarla sevdikleri yemekler hakkında sohbet edilir.
Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
__________________ ''Zamanın Eli Değdi Bize
Artık Aynı Değiliz
İkimiz de'' Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
|