Teknik
SEO;
Teknik
SEO’nun ne olduğunu anlayabilmek için bazı temel kavramları öğrenmemiz gerek. Öncelikle,
SEO nedir özetleyelim. En basit haliyle
SEO, web sitenizi arama motorları için optimize etme sürecidir.
Robots.txt Dosyasını Optimize Etme
txt, bir web sitesinin kök dizininde yer alır. Arama motorlarına gerekli yönlendirmeleri vererek, web sitenizin taranmasını ve indekslenmesini sağlayan bir metin dosyasıdır.
Bu metin dosyasının formatını anlamak çok kolaydır ve genellikle herhangi bir değişiklik yapmanızı gerektirmez.
Burada önemli olan, arama motoru tarayıcılarının web sitenizi indekslemesini engelleyecek herhangi bir hata olmadığına emin olmanızdır.
Site Hızı;
Web site hızını belirlemek teknik bir konudur. İyi sonuçlar almak için web sitenizde ve altyapısında değişiklikler yapmanız gerekir.
64 bit işletim sistemi kullanmak için sunucunuzu yükseltin
PHP 7.2’ye güncelleme yapın-> Bu hızınızı PHP 5.2’ye göre çok daha fazla arttıracaktır
Görsel boyutlarını optimize edin.
Eklentilerin kullanımını en aza indirin
WordPress’i ve diğer tüm eklentileri son sürüm olacak şekilde güncelleyin
Önceden hazırlanmış olan yavaş temaları kullanmayın
CSS ve
JS dosyalarınızı optimize edin ve boyutlarını küçültün
Önbelleğe alınmış olan sayfaları kullanıcılara sunmak için eklentiler kullanın
Web sitenizin <head> kısmına gereksiz komutlar eklemekten kaçının
Eş zamansız javascript yüklemesi kullanın
URL Yapısını Optimize Etmek
Teknik
SEO denetimlerinde yapmanız gerekenlerden bir diğeri, web sitenizin URL yapısını incelemektir.
En iyi
SEO uygulamalarına göre, URL düzenlerken aşağıdakilere dikkat etmeniz gerekiyor:
Küçük harfler kullanın
URL’deki kelimeleri ayırmak için – (kesme işareti) kullanın
Tanımları kısaltın
Gereksiz karakter ve kelimeleri kullanmaktan kaçının
Anahtar kelimelerinizi, URL içerisinde otomatik doldurma yapmadan kullanın
Breadcrumb
Breadcrumb menüsü, kullanıcıların web sitenin bir önceki sayfasına (genellikle kategori sayfasına) veya ana sayfasına gitmesini sağlayan, sayfanın üst ya da alt kısmında bulunan bir bağlantıdır.
Breadcrumb menüsü 2 ana amaca dayanır: site içerisinde geri tuşuna basmadan kolayca gezinebilmek ve arama motorlarının web sitenizin yapısı hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. Bu yüzden breadcrumb yapısına geçmeniz sizin için faydalı olacaktır.
Yapılandırılmış veri (Structured Data)
Yapılandırılmış veri, özellikle son yıllarda özellikle Google’ın arama sonuçlarında kullanması ile önem kazanmaya başlamıştır.
Peki yapılandırılmış veri nedir? Yapılandırılmış data basitçe, arama motoru tarayıcılarının içeriğinizi incelemesini sağlayacak olan web sitenize ekleyebileceğiniz bir koddur. Böylece verileriniz arama motorlarının anlayacağı bir dilde tanımlanmış olur.
Canonical Etiketi
Canonical URL nedir? Kısaca, Google’a web sitenizi indekslerken sayfanın hangi versiyonunu seçeceğini belirtmektir. Bu durum birden fazla URL’in içinden tek bir domain tercih edilmesine benzerdir
Eğer benzer içerikli sayfalara sahipseniz, web sitenize diğer sitelerden içerik eklerken sorunlardan kaçınmak için rel=”canonical” kullanabilirsiniz.
Web sitenizin tüm sayfaları için yalnızca tek bir canonical URL belirlemeniz gerektiğini unutmayın.
Web sitenizin canonical URL’e sağlayıp sağlamadığını anlamanın kolay bir yöntemi var. Sitenizin herhangi bir sayfasına girin, herhangi bir yerde sağ tuşlayarak KAYNAK GÖRÜNÜMÜ’nü seçin. “rel=canonical” yazısını arayın ve değeri bulun.
Eğer herhangi bir canonical değeri bulamazsanız, otomatik olarak ekleyecek bir eklenti (eğer WordPress kullanıyorsanız Yoast
SEO kullanabilirsiniz) ya da kodda değişim yapacak bir uzman ile çalışabilirsiniz.
404 Sayfanızı Optimize Edin
404 sayfası, kullanıcıya ziyaret ettikleri URL web sitenizde bulunmadığında gösterilir. Sayfa silinmiş, URL değiştirilmiş ya da URL tarayıcıya yanlış girilmiş olunabilir.
Optimize Edilmiş 404 Sayfası Nedir?
Optimize edilmiş 404 sayfası:
Web siteniz ile aynı yapıya ve yönlendirme menüsüne sahiptir
Ziyaretçilere, aradıkları sayfanın artık mevcut olmadığını belirtir
Alternatifler sunar ya da ilgili sayfalar önerir
Önceki sayfaya, ana sayfaya ya da diğer önemli sayfalara dönmek kolaydır.
XML Site Haritanızı Optimize Edin
XML site haritası optimizasyonu, teknik
SEO’nun en önemli unsurlarından biridir.
XML site haritası, bir web sitesinde bulunan tüm sayfa ve paylaşımları listeleyen XML dosyasıdır. Başlıklarının yanı sıra, yayım tarihi ve son güncelleme tarihini de içermektedir.
Arama motorları bir web sitesini tararken, XML site haritasını rehber olarak kullanabilirler.
XML Site Haritanızı Nasıl Optimize Edebilirsiniz? XML site haritası optimizasyonu son derece basittir ve yalnızca web siteniz için önemli olan sayfaları içermektedir. Çoğunlukla bunlar sayfalar, paylaşımlar ve içeriklerdir.
Site haritanıza etiket sayfaları, yazar sayfaları ve orijinal içerik içermeyen diğer sayfaları dahil etmeyin.
Ayrıca yeni bir sayfa yayınlandığında ya da güncellendiğinde, site haritanızın da otomatik olarak güncellendiğine emin olun.
Site haritanızı Google ve Bing’e tanıtmak ve güncel durumunu kontrol etmek için Google Search Console ve Bing Webmaster araçlarını kullanın.
Web Sitenizi HTTPS Formatına Getirmek İçin SSL Kullanın
İnternetteki son trend güvenlik sorunu. En bilinen sıralama formatlarından HTTPS, kullanıcılarıyla güven ilişkisi kurmak isteyen site sahiplerinin vazgeçilmezidir.
Sunucunuzun SSL olması, web sitenize erişimin http değil de https olmasına neden olacaktır. Bu da web siteniz ile sunucunuz arasında aktarılan bilgilerin (kullanıcı adı, şifre, kişisel veriler
vb.) şifrelendiğinin bir göstergesidir.
Geçmişte e-ticaret siteleri için SSL önemliydi. Ancak günümüzde internetteki herhangi bir web sitesinde SSL indirilmiş durumda olmalıdır.
Eğer SSL’iniz indirilmiş durumda değilse yapmanız gereken ilk şey, hosting sağlayıcınızdan SSL’inizi etkinleştirmesini istemektir. Ardından web sitenizde SSL’i etkinleştirmek için sıralamanızı kaybetmeden bir taşıma prosedürü izlemelisiniz.
SSL eklemek ile yeni bir domain adına taşınmak benzer işlemlerdir. Bu nedenle aşamaları dikkatlice takip etmeniz gerekmektedir.
Site İçi
SEO :
Başlık Etiketi – Her sayfaya koyabileceğiniz başlık etiketleri ile arama motoruna sayfanızın içeriği ile ilgili bilgi verebilirsiniz. Sayfa etiketi; 70 karakterden az, içeriğinizin odağındaki anahtar kelime ve iş isminizle ilgili olmalı.
Meta Açıklaması – Meta açıklaması, arama motorunun her sayfanın içeriği hakkında bilgi almasını sağlar. Ayrıca kullanıcı ve takipçileriniz, sayfanın içeriği ve alakalı olduklarını görür. Meta açıklaması; anahtar kelimeleri ve içeriğinizin konusu hakkında kısa bir açıklama içermelidir.
Alt Başlıklar – Alt başlıkların ziyaretçileriniz için okumayı kolaylaştırdığı gibi
SEO’nuzu geliştirebileceğini de biliyor muydunuz? H1, H2 ve H3 alt başlıklarını kullanarak arama motorlarının içeriklerinizi daha iyi incelemesini sağlayabilirsiniz.
Dahili Linkler – İçeriğinize ekleyeceğiniz dahili linkler ve hyperlink, arama motorlarının siteniz hakkında daha fazla bilgi edinmesini sağlar. Örneğin; bir ürün ya da hizmet hakkında yazıyorsanız, blog postunuza ürünün ya da hizmetin sayfasının linkini ekleyebilirsiniz.
Görsel Adı ve ALT Tag’ler – Eğer sitenizde ya da blog yazınızda herhangi bir görsel kullanıyorsanız, görselin adını veya alt tag’ini bir anahtar kelime ya da cümle ile belirtebilirsiniz. Bu sayede arama motorları, görsel araması yapan kullanıcılara üst sıralarda gözükmenizi sağlayacaktır.
Site tasarımı ile ilgili dikkat çeken bir diğer konu da web sitenizin mobil dostu olup olmadığıdır. Birçok kullanıcı arama yaparken mobil cihazlarını kullanmakta. Bu nedenle sitenizin mobil cihaz kullanıcıları tarafından rahatlıkla görülebilir, okunabilir ve ulaşılabilir olduğuna emin olmalısınız. Bu durum yalnızca kullanıcı deneyimi için değil,
SEO için de önemlidir.
Site Dışı
SEO
Güven – Güven faktörü, sitenizi Google sıralamalarında üst sıraya taşıyabilir. Google, sitenizin ziyaretçileri için meşru olup olmadığını inceler. Otoritesi olan sitelerden kaliteli backlinkler alarak, güven faktörünü arttırabilirsiniz.
Linkler – Site dışı
SEO yapmanın bir diğer popüler yöntemi de backlinklerdir. Sitenizin arama motorları tarafından mimlenmesini önlemek için dikkat etmeniz gereken en önemli nokta spam sitelerdir. Öncelik olarak hangi kategoride hizmet veriyorsanız bununla alakalı rakip siteleri inceleyebilir backlink aldıkları sitelerin listesini çıkartıp, bu siteleri belli başlı fitrelerden geçirerek iletişime geçebilirsiniz.
Örneğin; bir sağlık sitesi ile ilgili bir projeniz varsa sağlık siteleri ile ilgili bir liste çıkartıp benzer sitelerden link almak daha faydalı olacaktır.
Sosyal medya– Site dışı
SEO etmenlerinden bir diğeri de beğeniler ve paylaşımlar gibi sosyal medya etkileşimleridir.
SEO çalışmalarınızı attırmak için influencerların paylaşımlarından yardım alabilirsiniz. İçeriğinizin kalitesi arttıkça, paylaşım yapan kullanıcıların sayısı da artacaktır. İçeriklerinizin çeşitlenip ilgi çekici hale gelmesi, kullanıcıların sayfanıza bağlantı vermesi ve sosyal medyada
paylaşma olasılığını yükseltecektir.
Semantik
seo nedir ? nasıl yapılır ?
Semantik
seo yani gizli anlamsal bağlantıların konu içinde kullanılarak hem kullanıcı deneyimini artırmayı hemde google yapay zeka algoritmasına uyumluluğu ifade eder. İçerik oluştururken o konu ile ilgili, bağlantılı terimlerin, başlıkları, alt başlıkların makale içinde kullanılması semantik
seo uygulaması için yeterlidir.
LSI ( Latent Semantic Indexing – Gizli Anlamsal Uyum ) uyumlu makale üretmek için LSI keyword araçlarından
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] sitesini kullanabilirsiniz. Yine
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] aracıda oldukça işe yarar ve gizli anlamsal uyumlu anahtar kelime üretme aracı olarak kullanılabilir.
Sem nedir ?
Seo ile Search Engine Marketing ( sem ) kavramları ve arasındaki ilişkiyi yeri gelmişken anlatalım.
Seo organik arama sonuçlarında başarılı olmak ve daha fazla trafik sağlamak için çalışmaktır. Sem ise bir reklam bütçesi ile ziyaretçi trafiğini artırma çalışmasıdır. ( Google Adwords , facebook reklam gibi ). Sem ile sürekli reklam gideriniz olur.
İyi bir
seo çalışmasında ise çok daha ekonomik şekilde hiç bir reklam gideri olmaksızın sitenize gelen ziyaretçi sayısı artırılabilir. Ve buna bağlı olarak müşteri potansiyelinizi yükseltebilirsiniz. Bu işlemler hakkında bilgi almak için İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya veya hangi ilde olduğunuz hiç fark etmemektedir. Bizlere iletişim sayfamızdan kolaylıkla ulaşabilirsiniz.
Siteyi daha fazla kişinin ziyaret etmesi nasıl sağlanır ?
Reklam ile siteye giren sayısını artırmak
Google Ads , Facebook ve Instagram reklamları ile ücreti mukabilinde google ‘da ilk sayfada kolayca yer alabilirsiniz. Bu yöntem yukarıda da belirttiğimiz gibi sürekli bir reklam bütçesi gerektirir. Bulunduğunuz sektörde rekabet oranının yüksek olması bu giderlerin daha da artmasına sebep olur. Günümüzde bir reklam tıklamasının 15 TL yi bulduğu sektörler vardır. Bu da kaba bir hesapla sitenize 10 ziyaretçi gelmesi maliyetinin 150 TL olduğu anlamına gelmektedir.
Organik
seo yöntemleri kullanarak trafik arttırma
Bu yöntemin en güzel tarafı reklam masraflarının minimize edilmesidir. Doğal sonuçlarda çıkmanın ayrıca kullanıcılara sıcak geldiğine ve daha fazla güven verdiğine dair araştırmalar vardır. Bu şekilde arama sonuçlarında çıkmak için yapılan bazı temel çalışmalar vardır. Bunları genel kapsamda özetlemek gerekirse ; strateji belirleme, içerik optimizasyonu, sosyal medya çalışma stratejisi, kullanıcı deneyimini artırma
vb. işlemlerdir.