FD6 kasa kodlu Civic'in potansiyel sorunları ve çözümleri aracın yaşına bağlı olarak neredeyse standartize olmaya başlamıştır. Şahsi gözlemlerimle de uzun süredir forumda sürekli aynı sorunlar için yeni yeni konular açıldığını gözlemlemekteyim.
Amacım; bu forumda vakit geçiren FD6 Civic sahibi kullanıcıların, olası arızalar karşısında bir fikir yürütmelerine imkan sağlayabilecek bir rehber oluşturmaktır.
Bu konu başlığı sürekli yeni bilgiler ışığında güncellenecektir.
Forumdaki her arkadaştan ricam, hatalı yada yanlış olduğum kısımlar için benle "Özel Mesaj"dan iletişime geçerek, bilgiyi en güncel ve doğru haline getirmeme yardımcı olmasıdır. Sonuçta bu rehberi bende yaşadığım-okuduğum-duyduğum tecrübelere dayanarak oluşturuyorum, sizlerin de katkısı ile daha da iyileştirerek, hepimizin yararlanabileceği bir kaynak olmasını umuyorum.
Bilgilendirme açısından konu içerisinde paylaştığım videolar tamamen fikir vermesi ve faydalı oldukları düşüncesiyle verilmiştir, videoyu çekenlerle herhangi bir ilişkim yoktur.
Konu rehber amaçlı olduğu için soru-cevaplara şimdilik kapalı tutulacaktır.
SUBAP AYARININ BOZULMASI & GAZ KELEBEĞİNİN KİRLENMESİ
------------------------------------------------------------------------------
R16 serisi Civic motorları güncel teknolojide rutin kullanılan otomatik subap ayarlama özelliğine sahip değildir, aslında benzinli kullanımda bu ayar 100bin km.ye kadar dayanırken, LPGli araçlarda ortalama 40bin km. civarında yeniden ayar gerekmektedir. Sürekli yüksek devirlerde araç kullanımında bu aralık 20bin km.ye kadar düşebilir. Subap ayarı motorun sağlıklı çalışması için olmazsa olmaz hususlardan biridir.
- SORUN : Özellikle soğuk motorda ilk çalıştırma sonrası rölanti dalgalanması, genel olarak yakıt tüketimi artışı, çekiş düşüklüğü (gaz kesildiğinde sanki el freni çekili kalıyor, aracı bir şey tutuyor hissiyatı), frenlemede motorun stop etmesi
- MUHTEMEL NEDEN : Subap ayarının bozulması-yapılamaması-yanlış ayar yapılması ya da gaz kelebeğinin kirliliği, ikisi de birlikte de görülebilir.
- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : En başta aracınız LPGli ise LPG ayarınızın doğru olduğuna emin olun. LPG ayarında yada sisteminde sorun olmadığına emin olduktan sonra subap ayarınızı yaptırın. Subap ayarının emme: 0.20 ve egzos: 0.25 sente ayarında ve iyi bir işçilikle yapılması büyük ihtimalle sorunu çözecektir, lütfen bu emme-egzos rakamlarını ayar yapan ustaya teyit ettirin. Subap ayarı uygulamada zor bir işlem değildir ancak işçilik ve özen gerektirdiği için yaptırılan kişinin tecrübesi önemlidir. Çoğunlukla subap ayarıyla düzelecek bir sorunun, doğru yapılmayan subap ayarı sonrasında farklı yerlerde çözüm aranarak nasıl çözümsüz hale geldiğine dair birçok şikayet konusu okudum (bizzat kendimde yaşadım), bu nedenle subap ayarını ehil olduğuna emin olunmayan kişiye yaptırılmaması tavsiye olunur.