hep kendimizi düşünürüz nedense.Otobüs sahipleri ve firmayı düşünmeyiz.Bunlar nasıl çeviriyor bu işlemi diye.
1. Otobüslerin koltuk sayısı eskiden ve bazı otobüslerde 52 adet, şimdi ise yolcular 2+1 i tercih etmekte ve bu yüzden bir çok firma ve otobüs sahipleri 52 koltuktan 38 koltuğa düşürmüştür.Yani 14 koltuk çöp..Bu 14 koltuğun çöp olmasının sebebi ise müşteri memnuniyeti..
2. Mazot almış başını gidiyor.Kö
prü ücreti desen ayrı bir mevzu.Güzergah değişimleri desen ayrı bir sıkıntı.
3. 1 yolcunun ortalama ücreti : 90 TL farzedelim. bir otobüs uzun mesafe gidiyorsa kısa mesafe için demiyorum.Mesala ; İstanbul - Adıyaman arası : 1230 km'dir. otobüsün yakacağı mazot 480 LT. Mazotun fiyatı : Toplam : 3052.8 TL gibi bir rakam.Peki soru şu : 140 TL olan bir yolcu düşünün ve 38 kişilik bir otobüsün full gittiğini düşünün.Toplam maliyeti ne kadar olacak ? : Toplam : 5600 TL. Peki bunun yıkamacı parası, muavin parası, her uzun yolculuk sonunda yolcular indirilkten sonra servise götürülüp bakımının yapılması, günlük alınan ikramiye parası, bunlarıda hiç düşündünüz mü ?
Biraz elimizi vicdanımıza koymak lazım.Eskiden gerçekten otobüs sahipleri ve firmalar kazanırdı ama şuanda kesinlikle ciddi bir kazanc elde etmemektediler.Çoğu seferleri hep zarar üzerine.Zarar ediyor ise neden devam ediliyor derseniz.Başka ne iş yapacaklar? Anladıkları tek iş oymuş demek ki.Ucu ucuna kurtararak yaşamaya çalışıyorlar.Unutmadan şunuda diyeyim.Kışın yolcu sayısı ciddi manada azdır ve bir otobüs sürekli full gidip full gelmez.Bunlarıda unutmayın.İşin içinde olan bilir davulun sesi uzaktan hoş gelir.
--IRCForumlari.NET ; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 18:45 -->-> Daha önceki mesaj 18:26 --
|
YaRGuCi Nickli Üyeden Alıntı
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. |
hep kendimizi düşünürüz nedense.Otobüs sahipleri ve firmayı düşünmeyiz.Bunlar nasıl çeviriyor bu işlemi diye. 1. Otobüslerin koltuk sayısı eskiden ve bazı otobüslerde 52 adet, şimdi ise yolcular 2+1 i tercih etmekte ve bu yüzden bir çok firma ve otobüs sahipleri 52 koltuktan 38 koltuğa düşürmüştür.Yani 14 koltuk çöp..Bu 14 koltuğun çöp olmasının sebebi ise müşteri memnuniyeti.. 2. Mazot almış başını gidiyor.Köprü ücreti desen ayrı bir mevzu.Güzergah değişimleri desen ayrı bir sıkıntı. 3. 1 yolcunun ortalama ücreti : 90 TL farzedelim. bir otobüs uzun mesafe gidiyorsa kısa mesafe için demiyorum.Mesala ; İstanbul - Adıyaman arası : 1230 km'dir. otobüsün yakacağı mazot 480 LT. Mazotun fiyatı : Toplam : 3052.8 TL gibi bir rakam.Peki soru şu : 140 TL olan bir yolcu düşünün ve 38 kişilik bir otobüsün full gittiğini düşünün.Toplam maliyeti ne kadar olacak ? : Toplam : 5600 TL. Peki bunun yıkamacı parası, muavin parası, her uzun yolculuk sonunda yolcular indirilkten sonra servise götürülüp bakımının yapılması, günlük alınan ikramiye parası, bunlarıda hiç düşündünüz mü ?
Biraz elimizi vicdanımıza koymak lazım.Eskiden gerçekten otobüs sahipleri ve firmalar kazanırdı ama şuanda kesinlikle ciddi bir kazanc elde etmemektediler.Çoğu seferleri hep zarar üzerine.Zarar ediyor ise neden devam ediliyor derseniz.Başka ne iş yapacaklar? Anladıkları tek iş oymuş demek ki.Ucu ucuna kurtararak yaşamaya çalışıyorlar.Unutmadan şunuda diyeyim.Kışın yolcu sayısı ciddi manada azdır ve bir otobüs sürekli full gidip full gelmez.Bunlarıda unutmayın.İşin içinde olan bilir davulun sesi uzaktan hoş gelir.
|
Bu arada 5600 TL dediğim kısım 140 TL lik olan sonuç değildir 150 TL olarak baz aldım 10 TL de benden olsun hesabı