Akıllı telefon endüstrisinde ilk kez, satışlar yıllık bazda düşüş gösterdi. Satışlardaki bu yüzde 5.6'lık düşüş aslında şaşırtıcı değil. Pazar kesinlikle bir doygunluk noktasına ulaştı. Genel düşüşe rağmen, Samsung, Xiaomi, Huawei ve Oppo pazar paylarını artırdı.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Akıllı telefon satışları, 2017 yılının son çeyreğinde ilk kez düştü. Araştırma ve danışmanlık şirketi olan Gartner, 2004 yılında küresel akıllı telefon pazarını izlemeye başladı. O zamandan beri, her geçen yıl akıllı telefon satışları şimdiye kadar yükseldi ya da düştü.
2016 yılının 4. çeyreğinde, yaklaşık 432 milyon adet akıllı telefon satıldı. 2017 yılının 4. çeyreğinde ise sadece yaklaşık 408 milyon adet satıldı. Bu yaklaşık yüzde 5.6'lık bir düşüş demek.
Gartner'a düşüşün arkasında iki teori var. İlki akıllı telefonlara yapılan güncellemeler yavaşladı, ikincisi insanlar mevcut akıllı telefonlarını eskisinden daha uzun kullanıyor. Bu teoriler çok güzel. Ancak 14 yıllık sürenin sonrasında, akıllı telefon isteyen herkesin muhtemelen bir tane var. Olmayanlar, gelişmekte olan ülkelerde ya da bir tane bile istemeyenler.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Satış düşüşü şüphesiz olağanüstü, çünkü ilk kez olmasına rağmen şaşırtıcı değil. Akıllı telefonlar doygunluk noktasına ulaştı ve her yenisi bir önceki yılın telefonlarına çok benziyor. Ya da birbirlerine benzemeye çalışıyor. İvme yavaşlamadan önce bu sadece bir zaman meselesiydi.
Gartner'a göre Samsung, pazar payını yüzde 17.8'den yüzde 18.2'ye yükseltti. Rakibi Apple hemen arkasından geliyor. Samsung sadece 700 bin adetle Apple'ın önünde. Ancak, her iki şirketin cihazları genel olarak satıyor. Üçüncü sırada ise 2 yıldır büyük ivme yakalayan %10.8'lik performansıyla Huawei var.
Xiaomi pazar payını 2016 yılının dördüncü çeyreğindeki yüzde 3.6 'dan 2017 yılının dördüncü çeyreğinde yüzde 6.9' a neredeyse iki katına çıkardı. Huawei ve Oppo da hafif bir artış gördü. Xiaomi, inanılmaz bir şekilde 2017 yılının dördüncü çeyreğinde neredeyse yüzde 79 daha fazla ürünle birlikte yükseldi.
Özellikle, Gartner, LG, Lenovo, HTC, Sony, OnePlus, Essential veya hatta Google gibi üreticilerin sonuçlarını sunmadı. Tüm bu şirketler "Diğer" kategorisine girdi