* Departman hakkındaki, görüşlerinizi karalamadan ve uygun bir dille ifade ediniz.
* Bilgilerin tamamı, Geveze.Org Help yönetiminin bilgisi dahilinde paylaşılmıştır.
GEVEZE.ORG #HELP EKİBİ Help Koordinatör; Psyche.
HelpMaster; Revenge, AstronbnX.
HelpSop; Unique, LoVeBoYmE, CoCuqSu.
HelpDesk; Mhsn.
Kıdemli Helper; SosyopatqirL, KayLa.
Helper; FiRTiNa, TuqruL, MayheM, KumpiR, Lady, usLu, Rakipsiz, curSed, HuRii, Nefretinim, Unreal, Umay, Fiona, Gülsüm, Nobetci, ikSpi, huSeyin, Emre.
HelpStajer; Eys-, Fatboy, Acme, Orkide, Oakenshield, Sancak, Sebastian, Love_King, Raiden, Reyna, alpii, Arda, Aforizmalar, JuJu, ArabNisa, Doqukan, YusufCan.
Helper Eğitmenleri; Psyche, Lady, Unique, CoCuqSu, Nehir`, AstronbnX, Baby, LoVeBoYmE, Mhsn, KumpiR, SosyopatqirL, Nefretinim.
Destek Admin; Hangman, RaMiuS.
GEVEZE.ORG #HELP EKİBİ İŞLEYİŞİ HK.
Geveze.ORG help ekibi, level sistemi ile işlemektedir. Level sistemine göre ast üst ilişkisi şu şekildedir;
2 seviyesinde olan kişiler
stajyer.
5 seviyesinde olan kişiler
helper.
10 seviyesinde olan kişiler
kıdemli helper.
16 seviyesinde olan
helpdesk.
25 seviyesinde olan
helpsop.
35 seviyesinde olan,
helpmaster.
50 seviyesinde olan,
helpmanager'dir.
Departmana Helper alımlarımız bireysel sınav başvurusunun gerçekleştiği
#Sinav kanalından yapılmaktadır.
Sinav süresince sorulacak sorular,
23 IRCd/Services konularından oluşup
client bilgi içermemektedir.
Departmana direkt katılabilmek adına, yöneltilecek
5 sorudan
5'ini de
doğru ve eksiksiz bir biçimde cevaplamak gerekmektedir.
5/3'lük derece de ise, kişi
Stajyer olarak alınıp, bireysel eğitimlerle desteklenerek eksik konuları giderilmektedir.
Misyonumuz; Hiyerarşi ile kimseyi ezmeden, helperliğin hobi olduğunu unutmadan, kimseyi kırmadan sevgi ve saygı çerçevesinde bir departman yürütüyoruz.
Vizyonumuz; Help departmanı olarak,
#help kanalına giren kullanıcıya voice verip yardımcı olmaktan ibaret olmadığını ekip adaylarına aşılamak, göstermek, helper ruhunu iliklerine kadar yaşamalarını sağlamak.
GEVEZE.ORG #HELP DEPARTMANI KANALLARI #Help; Resmi IRCD/Services yardım odası.
#Helpers; Helperların toplantı, müzakere ve yardımlaşma odası.
#Egitim; Kullanıcılara açık genel eğitimlerin yapıldığı ve Eğitim botu ile soru/cevap yapma imkanı sağlayan odamız.
#Educator; Eğitmen Helperlarımızın toplantı müzakere ve haberleşme odası.
#HelpAday; Helper adaylarının takip edildiği kanalımız.
#HelpQuery; Eğitimleri bitmiş olan adayların konularını pekiştirmek adına, tüm konulardan genel tekrar yapıldığı odamız.
#IRCEthos; Helper olup da bilgisinin eksik olduğunu tespit ettiğimiz helperlarımızın, eksikliklerini giderdiğimiz odamız.
#Sinav; GHSS (Genel Helper Seçme Sınavı) ve Bireysel Helper Sınav'ların yapıldığı odamız.
#mIRC; Tüm kullanıcılara açık user girişine sahip olan Helper ve userlerin sohbet edip kaynaştığı ve aynı zaman da yönetimi Ayın Helper'ine devredildiği kanaldır.
#HelpDesk; Help ekibi ile departmanı hakkında aksiyon alma kararlarının alındığı odamız.
#HelpKurul; Help üst yönetimin yer aldığı (Help Master, Help Manager ve Help Founder'in) Help Departmanına bağlı kanallar hakkında görüş bildirdiği ve karar aldığı kanaldır.
#E1,
#E2,
#E3,
#E4,
#E5; Helper adaylarımızın bireysel olarak eğitime tabi tutulduğu odalarımız.
#mIRCHelp; mIRC, Scripting, alias(es), Popups, remote yardımı verdiğimiz odamız.
GEVEZE.ORG #HELP DEPARTMANI GÖREV DAĞILIMI #Help Koordinatörü; Psyche
#Sınav Koordinatörü; Revenge
#Egitim Koordinatörü; Psyche -
Yardımcılar; CoCuqSu, Unique, LoVeBoYmE.
#Help işleyişi; AstronbnX
#mIRChelp; Warrior
GEVEZE.ORG #HELP DEPARTMANI
BOTLARI
HelpSystem hk. -*-Helpers kanalı için kullanılabilen komutlar listesi;
<~Psyche> !not list <HelpSystem> Lütfen bekleyiniz. Notlar listeleniyor.
Helpers kanalındaki tüm kullanıcılar, Help departmanıyla ilgili duyurular, güncel haberler için
!not ekle mesaj komutuyla not bırakabilmektedir. Bu notlar sadece helpers kanalında Helpdesk ve üzeri olan kişiler silebilmektedir.
<~Psyche> !durum <HelpSystem> [17.05.2015] Tarihinden beri kayıt'da olan #help kanalı istatistik'leri sıralanıyor:
<HelpSystem> -
<HelpSystem> Toplam kullanıcı girişi istatistikleri: (1419)
<HelpSystem> - Giriş bilgisi: Yetkili girişi: 794 (%55.9) - Yetkisiz girişi: 625 (%44.1)
<HelpSystem> Toplam kullanıcı çıkışı istatistikleri: (732)
<HelpSystem> - Çıkış bilgisi: Yetkili çıkışı: 300 (%40.9) - Yetkisiz çıkışı: 432 (%59.1)
<HelpSystem> Toplam verilen voice: (421)
<HelpSystem> Toplam alınan voice: (125)
<HelpSystem> Toplam atılan ban sayısı: (127)
<HelpSystem> Toplam açılan ban sayısı: (136)
<HelpSystem> Toplam yazılan satır sayısı: (5708)
<HelpSystem> - Satır bilgisi: Yetkili yazısı: 2458 (%43.0) - Yetkisiz yazısı: 3250 (%57)
<HelpSystem> -
<~Psyche> !özellikler <HelpSystem> Genel komutlar:
<HelpSystem> - <HelpSystem> !voicelist (#Help kanalında kayıt gününden beri verilen tüm voice'leri sıralar)
<HelpSystem> !devoicelist (#Help kanalında kayıt gününden beri alınan tüm voice'leri sıralar)
<HelpSystem> !banlist (#Help kanalında kayıt tarihinden beri atılan tüm banları sıralar)
<HelpSystem> !unbanlist (#Help kanalında kayıt tarihinden beri açılan tüm banları sıralar)
<HelpSystem> !Helperler (#Help kanalında takip listesinde olan tüm helper'ları sıralar)
<HelpSystem> !sıfırla tümü (#Help kanalı için varolan tüm kayıtları sıfır'lar)
<HelpSystem> - <HelpSystem> Kişisel komutlar: <HelpSystem> - <HelpSystem> !hekle helper-nick (Takip listesine helper eklemek için kullanılır)
<HelpSystem> !hsil helper-nick (Takip listesinde ekli olan bir helper'i siler)
<HelpSystem> !istatistik helper-nick (Takip listesinde kayıtlı olan helper hakkında ayrıntılı bilgiler verir)
<HelpSystem> !takip helper-nick (Takip listesinde kayıtlı olan helper'in, hangi tarihlerde giriş/çıkış yaptığını gösterir)
<HelpSystem> !tsil helper-nick (Takip listesinde kayıtlı olan helper'in, giriş/çıkış tarihlerini sıfır'lar)
<HelpSystem> - <HelpSystem> Tüm komutlar sıralandı.
-*-Helpdesk kanalında kullanılan komutlar listesi;
!not ekle/sil/list - Not ekleme, silme ve listeyebilme özelliği.
!yaz msg - Helpdesk kanalında HelpSystem botu üzeri Helpers kanalına mesaj göndermeyi sağlayan komuttur.
+StajyerEkle Nick SorumluNick - Help Departmanında görevli stajyer eklemek için kullanılır.
<~Psyche> +StajyerEkle HelpTest Psyche <@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]System> HelpTest nicki, help departmanı görevli adayı olarak eklendi.
<@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]System> HelpTest nickine, #Helpers - #Egitim - Stajyer - #Help kanallarında yetki eklendi.
<@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]System> HelpTest nickine, bilgi gönderildi.
+StajyerSil Nick - Belirtilen nickin Stajyer olarak görev aldığı Help departmanıyla ilişiliğini kesmek için kullanılır, aynı zaman da HelpSystem botu tarafından kişiye memo gönderilir.
<~Psyche> +StajyerSil HelpTest <@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]System> HelpTest Nickli Stajyer Helper'in yetkileri departman kanallarından silinip memo ile bilgilendirildi.
Atılan memonun içeriği, aşağıdaki gibidir.
Memoserv ~ [#Help Yönetim
] Stajyer Helper seviyesindeki yetkiniz, Help Departmanı kurallarının 1 veya 1'den fazlasını ihlal ettiğiniz gerekçesiyle Psyche tarafından silinmiştir. Emekleriniz için teşekkür ederiz. +HelperEkle Nick SorumluNick - Belirtilen nicki Helper olarak görevli listesine dahil eder.
<~Psyche> +HelperEkle HelpTest Psyche <@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]System> HelpTest nicki, help departmanına Helper olarak eklendi.
<@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]System> HelpTest nickine, #Helpers - #Egitim ve #Help kanallarında yetki eklendi.
<@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]System> HelpTest nickine, bilgi gönderildi.
Botumuzun karşı tarafa verdiği bilgi;
<HelpSystem> HelpTest, help departmanına helper olarak eklendiniz. Yetkilerinizi kabul edip, departman kanallarını ajoin listenize alarak lütfen giriş yapınız. +HelperSil Nick - Belirtilen nicki Help departmanı görevli listesinden siler.
<~Psyche> +HelperSil HelpTest <@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]System> HelpTest Nickli Helper'in yetkileri departman kanallarından silinip memo ile bilgilendirildi.
Atılan memonun içeriği, aşağıdaki gibidir. Memoserv ~ [#Help Yönetim] Helper seviyesindeki yetkiniz, Help Departmanı kurallarının 1 veya 1'den fazlasını ihlal ettiğiniz gerekçesiyle Psyche tarafından silinmiştir. Emekleriniz için teşekkür ederiz.
+HelperList - Helper listesinde bulunan görevlileri listeler.
+StajyerList - Stajyer helper olarak görev yapan Helper adaylarının listesini görmek için kullanılır.
-*-Egitim kanalı için;
Aktif olarak soru/cevap özelliği olan HelpSystem'in, son güncellemeler dahilinde sahip olduğu soru kapasitesi 1455'ten, 2300'e çıkarılmıştır.
Top10 oyuncular listesinde yer alan kişilere, karşılama mesajı + auto-voice verme özelliği.
-*-Educator kanalı için;
HelpEthos botunun dökümanları değiştirilip geliştirilerek son haline getirilmiş, Geveze.ORG'a uyarlanarak kullanıma başlanmıştır.
Buna örnek olarak;
<~Psyche> +ChanservGenel <%HelpSystem> Bilgi: Chanserv Genel Komutları konusu eğitimi 28 dakika 54 saniye sürecektir.
<%HelpSystem> <%HelpSystem> Konu: Chanserv Genel Komutları
<%HelpSystem> <%HelpSystem> ChanServ size bir kanali kendi adiniza kaydetme ve onu yonetme imkani saglar.
<%HelpSystem> ChanServ cogu zaman kotu niyetli kullanicilarin kanalinizi elegecirmelerini, ornegin kanalda sadece belirli bir listedeki kisilerin op olmalarina izin vererek engeller.
<%HelpSystem> Tabi kanalımızı güvenli kılabilmek için ilk olarak kanalımızı kayıt etmemiz gerekmektedir.
<%HelpSystem> Chanserv (Channel Services) turkcemizde; Kanal servisi olarak adlandirilmaktadir.
<%HelpSystem> Chanserv hakkinda sunucudan bilgi almak istedigimizde; /cs help komutunu kullanmak yeterlidir
HelpEthos botunu bir çok İF kullanıcısı ve Help departmanı kullanıp bildiği için, botun sadece bizim tarafından uyarlanan kısmına değinildi.
Eğitim departmanı için yapılacakların en iyisi olduğuna inanmadığımız botla ilgili, başkaca değişim yapılmamıştır.
Bilmeyenler için botun bir diğer özelliği hakkında bilgi verelim;
-*-#HelpQuery kanalı için;
Sorgu sisteminin kullanıldığı bu kanal da, eğitimini tamamlamış adayların bitirmiş olduğu eğitimlerini pekiştirmek/konu tekrarların yapıldığı kanal olarak kullanılmaktadır.
-*-Helper'larımıza sunduğumuz avantajlar; - 1-) +h (Helper olduğuna dair whois satırında bilgi), +W (Whois çekenleri görebilme özelliği), +t (Özel host), +q (/kick yoluyla kanaldan atılamama) flagları.
- 2-) Ayın Helperi seçilmiş olan kişiye global kanal mIRC'in yönetimini devredilir.
- 3-) Haftanın ve Ayın Helperi için karşılama mesajları verilmektedir bu mesaj NoMercy botunun bulunduğu local/global tüm kanallarda geçerli sayılmaktadır. Mesaj içeriği aşağıdaki gibidir;
<ChanServ> #Help Ekibi : Geveze.Org başarılı Helper 'lerinden deneme kanala giriş yaptı.
*** OperServ mod değiştirdi:+v deneme
<ChanServ> <ChanServ> Sizde başarılı bir Helper olup bu tarz ayrıcalıklara sahip olmak için,
#Help kanalındaki yetkililer ile görüşebilirsiniz.
------------------------------------------------------------------------
Bilgilendirme için ; Geveze.Org #Help Founder'i
(Baran) Psyche'ye teşekkür ederiz.