* Departman hakkındaki, görüşlerinizi karalamadan ve uygun bir dille ifade ediniz. Bu hafta polemiği,
10.05.2015 tarihi ile son bulacaktır.
*
Bilgilerin tamamı, mIRCTurk.com Help yönetiminin bilgisi dahilinde paylaşılmıştır. Sunucu: mIRCTurk
Sunucu Linki: irc.mircturk.com
WEB Sitesi:[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Email: help@
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]urk.com
HE Sunucu Sorumlusu: FiRaRi
mIRCTurk IRC Network - #HELP Departman Görevlileri
-
IRChelpDepartman: Covisor_Yao (Genel Departmanlar Sorumlusu)
IRCHelpTeknik: Tecvisor_JeunneTurC (Teknik admin)
IRCHelpFounder: FiRaRi (Sysop_FiRaRi)
IRCHelpManager(s): Arda (Superdesk_Arda LEVEL II)
IRCHelpMaster(s) : IRCplus (Helpdesk_IRCplus LEVEL I)
IRCHelpSop(s) : aLieN
IRCHelpSecure(s): CanerS
IRCHelper(s): Alıncak
IRCHelpStajyer: -
-
mIRCTurk IRC Network - #HELP Departman Bilgileri
-
#Help mIRCTurk resmi IRC-daemon/Services yardım kanalı
#Helpers mIRCTurk IRCHelperleri için sohbet ve yardımlaşma kanalı
#Eğitim mIRCTurk resmi IRC-daemon/Services eğitim kanalı
#Sınav mIRCTurk resmi IRCHelper seçme kanalı
#HelpSop mIRCTurk resmi help yönetim kanalı
#HelpDesk mIRCTurk resmi help üst yönetim kanalı
#mIRCHelp mIRCTurk resmi Client/Scripting destek kanalı
#HelpTeam mIRCTurk resmi IRCHelper geliştirme kanalı
#Ethos mIRCTurk resmi bireysel eğitim kanalı
-
mIRCTurk IRC Network - #HELP Departman Botları
-
HelpSystem : mIRCTurk help yapay zeka sistemi yönetim botu + IRC-daemon/Services Oyun botu + IRCd terimleri sözlük botu
Ethos : IRCd/Services/Client eğitim botu, + sorgu sistemi botu.
(15 konudan oluşmaktadır, IRCHelperlerin eksiklerini bulma ve eksiklerini gidermek için kullanılan bir bottur. Tamamen IRCd/Services üzerine yazılmış olan bot; hem eğitim/hem soru sorup (eğlenceli ve öğretici) olarak geliştirilmiştir.)
-
mIRCTurk IRC Network - #HELP Departman Web & Forum
-
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] mIRCTurk Help departmanı resmi forumu
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] mIRCTurk Help departmanı resmi sitesi
-
mIRCTurk IRC Network - #Help Eğitim Sistemi
-
#HELP departmanına katılmak isteyen adaylar öncelikle #Ethos kanalına erişimi eklenir.
Services komutları(Nickserv,Chanserv,Memoserv,HelpServ ve Wildcard) eğitimlerini tamamlayan adaylar, IRCHelp departmanına alınır ve #HELP kanalında voice(+) konumunda kanalı izlemesi ve alışması için şans verilir.
Daha sonra adayın başarılı olması durumunda, eğitmen hocalar tarafından IRCHelpStajyer konumuna yükseltilir ve #HELP kanalında yardım vermeye başlarlar.
#Ethos : mIRCTurk IRC Network'unda IRCHelper Stajyer olmak için gelen adayların IRC-daemon/SERVICES eğitimi aldığı kanal.
-
Gelen IRCHelper adayına öncelikle departman bireysel eğitimin kuralları ve daha sonra IRCHelp departmanı Genel kuralları okutulur. Ve ardından Hiyerarşi hakkında bilgilendirme yapılır.
Bu bilgilendirmeler yapıldıktan sonra, süreç başlar.
*
-
1 -) +HelpServ
2 -) +Wildcard
3 -) +NickservGenel
4 -) +NickservSetUnset
5 -) +ChanservGenel
6 -) +ChanservSetUnset
7 -) +ChanservLevels
8 -) +ChanservAkick
9 -) +Memoserv
10-) +Helpop
11-) +Extban
12-) +Exception
13-) +Nickmodekip
14-) +Kanalmodekip
15-) +Who
16-) +Flood
17-) +List
18-) +KullanıcıKomutları(/helpop ?Usercmds)
19-) +Version
20-) +BağlantıHataları
21-) +Ignore
22-) +Timer
23-) +mIRCEntegrasyon
-
IRCHelper adayına yukardaki şablon tek tek yavaş yavaş anlatılır. Her eğitim sonunda RC(bilgi) geçilmesi için aday ile soru/cevap yapılır ve konu pekiştirilir.
Helper adayının eğitim konuları bittiği zaman, sorgu sistemine geçilir. Bu sorgu sistemi sayesinde, IRCHelper adayı hem bilgilerini tazeler hemde kendisini komutsal donanımda hızlandırır.
Sorgu sistemi hakkında ufak bir bilgilendirme;
-
<Sysop_FiRaRi> +WildcardQuery
<Ethos> ~~ ~~ ~~ ~~
<Ethos> Wildcard Açıklamaları konusu sorgusu başlıyor.
<Ethos>
<Ethos> Wildcard Açıklamaları konusu sorgusunda 40 soru yöneltilecektir.
<Ethos>
<Ethos> Başarılar dileriz.
<Ethos> ~~ ~~ ~~ ~~
<Ethos> Soru1) Scheat nickini nasıl gösteririm?
<Sysop_FiRaRi> scheat!
<Ethos> Sysop_FiRaRi, doğru bildin tebrikler.
<Ethos> Soru2) S harfi ile başlayan nicki nasıl gösteririm?
<Sysop_FiRaRi> S*!
<Ethos> Sysop_FiRaRi, doğru bildin tebrikler.
<Ethos> Soru3) İçerisinde ea kelimesi geçen nicki nasıl gösteririm?
<Sysop_FiRaRi> *ea*!
<Ethos> Sysop_FiRaRi, doğru bildin tebrikler.
<Ethos> Soru4) T harfi ile biten nicki nasıl gösteririm?
<Sysop_FiRaRi> *T!
<Ethos> Sysop_FiRaRi, doğru bildin tebrikler.
<Ethos> Soru5) 6 karakterli nicki nasıl gösteririm?
-
Bu eğitim sürecini başarı ile tamamlayan adaylarımız IRCHelp departmanına HelpStajyer olarak başlar ve çok kısa bir süre deneme sürecine girer. Bu deneme sürecinde ise departmandaki aktifliği - soru/cevaplara katılması ve IRCHelperler ile arasındaki diyaloglar göz önüne alınır.
Eğitim sürecini tamamlayan adaylarımız IRC-daemon/Services konuları üzerine eksiksiz olmuş olur ve komutsal donanıma tamamen sahip konuma gelmiştir. Tek eksiği departmana uyum sağlamasıdır.
-
Adaylar #HELP departmanına geldikten sonra, eğitim kanalı olarak #HelpTeam kanalına giriş yapıcaktır.
#Helpteam : Bu kanal üzerinde (Kurallar - IRC-daemon/Services - Smilasyon ) eğitimlerinin verilip, daha sağlıklı görev alınmasını sağlamaktır.
#Ethos kanalındaki eğitim sürecini tamamlayıp gelen adaylarımız #HelpTeam kanalındaki eğitimlerden muaf tutulmaktadır.
-
*
mIRCTurk - #Help departmanı olarak eğitimlere önem vermekteyiz ve bunun yanında bilgisi iyi olan helper adaylarını sınav ile IRCHelper alıyoruz.
*
MT Network sunucusu organization chart ve hiyerarşi sistemi ile yönetilmektedir. - Bilgilendirme için ; mIRCTurk.Com #Help departman founder'i Sysop_FiRaRi'ye teşekkür ederiz.