"Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hür hür ile; köle köle ile, kadın kadın ile kısâs olunur. Öldürülenin velisi tarafından, öldüren lehine bir şey affolunursa (diyet için) yapılacak uygulama örfe göre normal olmalı ve en iyi bir şekilde ona ödenmelidir. Bu size Rabbınızdan bir kolaylık ve rahmettir. Artık bu hükümden sonra kim haddi aşarsa ona acı bir azap vardır. Sizin için kısasta hayat vardır, ey tam akıllı insanlar" (el-Bakara, 2/178-179) "Her kim haksız olarak öldürülürse onun velisine yetki verdik. O da öldürmede haddi aşmasın. Çünkü ona yeterince yardım olunmuştur" (el-Isrâ, 17/33)
"Biz Tevrat'ta onlara şu hükümleri farz kılmıştık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş ile kısas yapılır. Yaralarda da kısas vardır. Fakat kim hakkından vazgeçerse, bu onun günahlarının affına bir sebeptir. Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse, işte onlar, zâlimlerin ta kendileridir" (el-Mâide, 5/45) "Allah'tan başka ilâh olmadığını ve benim Allah'ın elçisi olduğumu tasdik eden müslüman bir kimsenin kanı, şu üç durum dışında helal değildir: Cana karşı can, zina eden evli kişi ve dini terkedip cemaatten ayrılan kimse" (Bir çok ayette mevcuttur.)
Öncelikle kardeşim
tecavüz = zina'nın Kur'anda ki hükmü farklıdır.Yani ateşe atılmalı ibaresi yanlış bişeydir kardeşim.
Zina Cezası: Bunun cezası 100 değnek ve namuslu biriyle evlenme yasağıdır. Bu kişi kendini tamamen düzeltinceye kadar namuslu mümin bir kişiyle evlenemez.
Allah Teala şöyle buyurmuştur: “Zina eden kadınla zina eden erkekten her birine yüz değnek vurun. Eğer Allah‘a ve o son güne inanıyorsanız, Allah’ın verdiği cezayı yerine getirirken onlara karşı yumuşamayın. İnananlardan bir takım da onlara yapılan azabı gözleriyle görsün.” “Zina eden erkek, ancak zina eden veya müşrik olan bir kadınla evlenebilir. Zina eden kadınla da, ancak zina eden veya müşrik olan bir erkek evlenebilir. Bunlar müminlere haram kılınmıştır.” (Nur 24/2-3) “Bundan sonra, tövbe eden ve kendini düzeltenler başka. Allah‘ın bağışlaması çok, ikramı boldur.” (Nur 24/5)
Gibi bir çok ayetler mevcuttur.Şu da var ki mesela örnek vermek gerekirse zina değilde size karşı yapılan bir tür saldırı türünde bir fiziki temas var ise eğer ona aynı oranda cezayı uygulamakta sakınca yoktur.Onunla ilgili ayet-i kerimede mevcuttur.
“Eğer ceza vermek isterseniz size ne yapıldıysa onun dengiyle ceza verin. Katlanacak olursanız kuşkusuz bu, katlananlar için daha iyidir.” (Nahl 16/126)
Anlaşılmayan bişey olursa bunun altında belirtebilirsiniz.Örnek bu kadar açık ve net olan ayetleri bazan bazı kesimler görmek istemez bu denli açıklığını.
Sebep = buna akıllarınca barbarlık diyorlarda ondan.
Dipnot : Yukarıda kırmızı olarak işaretlemiş olduğum alandan çıkarılabilecek en kapsamlı sonuç sizce ne olabilir ? Burada belirtilmek istenen düşünce sizce şuanki devirde uygulanan bir hüküm mü.
Bunu bir örnek ile açıklayalım; "Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık bir ceza ve Allah`tan bir ibret olmak üzere ellerini kesin. Allah izzet ve hikmet sahibidir."(Maide/38)
Yukarıda belirtilen hükmü yerine getiren kimler var ? ya da bu hükmü insancıl olarak değiştiren hümanistik düşünceye sahip insanlar bu hükmü yerine getiriyorlar mı ? Bana göre hayır.Çünkü ; Allah bizden bir şeyi yapmamızı emrediyor.O emri insancıl düşüncelere göre şekillendirme ne bizim haddimize nede bizim kudretimize kesinlikle eş değer olamaz.