Tekil Mesaj gösterimi
Alt 15 Mayıs 2014, 12:47   #1
Çevrimdışı
AftieL
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Gino Severini Biyografisi - Gino Severini Hayatı - Gino Severini Kimdir




Gino Severini Biyografisi - Gino Severini Hayatı - Gino Severini Kimdir

Gino Severini (D. 7 Nisan 1883, Cortona, İtalya - Ö. 27 Şubat 1966, Paris, Fransa), gelecekçiliğin İtalya dışında kabul görmesinde etkili olmuş İtalyan ressam.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Gino Severini




Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Mosaic by Severini decorating the Church of St. Mark in Cortona, Italy.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Gino Severini (7 Nisan 1883, Cortona, İtalya-27 Şubat 1966, Paris, Fransa), gelecekçiliğin İtalya dışında kabul görmesinde etkili olmuş İtalyan ressam.

Severini resim çalışmalarına 1900'de, noktacılık tekniğini uygulayan Giacomo Balla'nın yanında başladı. Balla'nın özendirmesiyle 1906'da Paris'e giderek Braque ve Picasso gibi kübist ressamlarla yazar Guillaume Apollinaire'in de
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
aralarında bulunduğu, avant-garde Fransız sanatçılarıyla tanıştı. 1910'a değin noktacılık tekniğiyle çalışmayı sürdürdüyse de, bu tarihte Milanolu şair Filippo Tommaso Marinetti'nin hazırladığı ilk gelecekçilik bildirgesini imzaladı ve bu akımın estetik ilkelerini benimsedi.


Kübist ilkelerle gelecekçiliğin dinamizmini birleştirdiği yapıtlarında büyük ölçüde insan figüründen yararlandı. Özellikle, gece kulüplerini betimlediği resimlerinde ritmik
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
biçimler ve titreşen renklerle hareket ve ses duyguları uyandırmayı başardı.


Severini katı gelecekçilerin savaşı ve makine gücünü yücelten tavırlarına yalnızca kısa bir süre yakınlık duydu (Kızılhaç Treni, 1914, Guggenheim Müzesi, New York). Daha sonra kendine özgü bir kübizme yönelmekle birlikte, Işığın Küresel Yayılımı (Merkezkaç) (1914, Riccardo ve Magda Jucker Koleksiyonu, Milano) gibi yapıtlarında
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
görüldüğü üzere, noktacılığın ve gelecekçiliğin bezemesel öğelerini de terk etmedi. Ama, 1921'de yeni-klasikçi bir figüratif anlatımı benimsedi; sanat yaşamının bundan sonraki yıllarında gerçekleştirdiği çok sayıdaki dekoratif pano ve mozaiklerde de buna bağlı kaldı.


__________________




 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver