03 Ocak 2014, 12:57
|
#1 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
| Türk Erkeği ‘Odunsu’ Koku Seviyor
Türkiye’nin esans üreticilerinden Seluz Kimya, uzun süredir üzerinde çalıştığı koku alışkanlıkları çalışmasının sonuçlarını açıkladı. Euromonitor International ve birkaç farklı bağımsız araştırma şirketinin verileriyle hazırladığı raporda Avrupa Ülkeleri, Amerika ve Türkiye’nin koku haritası yer alıyor. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Ülkelere göre kadın ve erkeklerin ne tarz kokuları tercih ettiğini anlatan detaylı çalışma kozmetik sektörü için önemle veriler içeriyor. İlk etapta Amerika, Avrupa Ülkeleri ve Türkiye için hazırlanan raporda dünya kadınlarının tercihleri benzerlik gösterirken, erkeklerin tercihlerindeki farklılıklar dikkat çekiyor… Türk erkeği ‘woody’ olarak adlandırılan sıcak ve kuvvetli kokuları tercih ederken, Avrupa erkeğinin tercihi ‘fougere ambery’ yani amber ile hafif baharatlı, ferahlık hissi veren kokuların karışımı… Euromonitor International’ın raporları ve Seluz Kimya’nın bugüne kadar hazırladığı tasarımlar doğrultusunda hazırlanan rapora göre, Avrupa Ülkelerinde erkeklerin yüzde15,4’ü ‘fougere ambery’ olarak adlandırılan koku ailesini tercih ediyor. ‘Fougere’ kelimesinin anlamı aşk merdiveni yani eğreti otu. Lavanta ya da kumarin gibi maddeleri içeriyor koklandığında ferahlık ve baharat hissi veriyor. İşte Avrupa’da erkeklerin ilk tercihi Amber ve Fougere kombinasyonlarını içeren parfümler…. - Avrupalı erkeklerin yüzde12,3’ü ‘fougere aromatic’, yüzde 10,1’i ise ‘woody fruity’ koku ailesini tercih ediyor.
- ‘Woody fruity’ sıcak ve kuvvetli odunsu kokuların mango, elma, şeftali gibi meyve kokularıyla kombine edildiği kalıcı ve farklı bir tarz.
- Rapora göre Amerika’da erkeklerin yüzde 24,3’ü ‘citrus aqueous’ ailesini tercih ediyor. Citrus kelimesi narenciye ve turunçgilleri ifade ediyor. Citrus aqueous, bergamot, limon, portakal gibi enerji veren kokuların şelale, rüzgar gibi transparan ve tazelik hissi veren kokularla birleşimi…
- Türkiye’de ise erkeklerin tercihini tek bir koku ailesiyle açıklamak pek mümkün değil çünkü tercih oranları aynı olmasına rağmen kokuların içerikleri oldukça farklı. Türk erkeklerinin yüzde 15’i ‘woody aromatic’ kokulardan hoşlanıyor. Yani ormanı ifade eden sandal ağacı ya da vetiver gibi ağaçların kalıcı kokularından…
- Yine yüzde 15 oranında beğenilen bir diğer koku ailesi ‘woody spicy’ odunsu kokuların baharatlarla kombine edilmesinden oluşuyor. Bu kombinasyon egzotik, sıcak, kalıcı ve kuvvetli parfümler anlamına geliyor.
- Aynı sırada yer alan yüzde 15’lik diğer tercih ise ‘aromatic aquatic’ olarak adlandırılan yani tazelik ve temizlik hissi veren kokular.
__________________ Kahpeliğin bahanesi, İhanetin telafisi olmaz. |
| |