16 Haziran 2012, 15:09
|
#4 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
| Cevap: 4.Sınıf AÖF İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Notlari
mi Ders Notlari ÜNİTE 6 İşletmelerde eğitim :Eğitim ,değerlerin ,bilgilerin ve hünerlerin yetişen kuşaklara iletilmesi ,kazandırılmasıdır.Başka bir deyişle eğitim ;yeni kuşakların toplum yaşantısında yerlerini almak için hazırlanırken, gerekli bilgi ve beceri elde etmelerine ve kişiliklerini geliştirmelerine yardım etme etkinliğidir.İşletmelerde eğitim ise;işle ilgili yetkinliklerin personelce öğrenilmesini kolaylaştırmada şirket tarafından planlanmış çabayı ifade eder. İşletmelerde eğitimin amacı : a )Teknolojinin hızlı değişimine ayak uydurmak b )Yeni çalışanları işe alıştırmak c )Aynı başarı düzeyini sürekli kılmak d )İnsan kaynağını yeni işlere hazırlamaktır. Yetişkin eğitimi :Asıl işi okula gitmek olmayan, hayatta sorumluluk almış veya alma durumunda bulunan her öğrenim seviye ve kademesindeki fert ve toplumlara, ihtiyaçlara dayalı programlar halinde uygulanan, onların milli ve insani duygularının gelişmesine ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda ilerlemelerine yardım eden planlı ,sistemli ve sürekli bir şekilde yürütülen okul dışı eğitim,öğretim ve rehberlik faaliyetidir. Yetişkin eğitiminin özellikleri : a )Hiyerarşik değildir,doğan ihtiyaca göre belirlenir. b )Zaman ve yaşla sınırlı değildir. c )Yerle sınırlı değildir,her yerde yapılabilir. d )Programlar süre ve içerik değişkendir. e )Eğitimciler mesleki niteliklidir. f )Metotları değişkendir. g )Klasik öğrenci –öğretmen ilişkisi yoktur. h )Maliyet her kurs için farklıdır. Yetişkin eğitimini zorunlu yapan nedenler : 1 )Öğrenme ve gelişme ihtiyacı 2 )Topyekün gelişmeler 3 )İş ve etkin rol isteği 4 )Değişiklik ve üreticilik 5 )Statü ve saygı isteği 6 )Güven ihtiyacı 7 )Hızlı değişme ve gelişmelere uyum sağlama Yetişkin eğitiminde kullanılan yöntemlerin özellikleri : a )Konudan çok yetişkine yönelik olmalıdır. b )Konunun alt bölümlerinden çok problemin bütünü ile ilgilenmelidir. c )Kendine güven duygusunu geliştirmelidir. d )Tecrübelerini de dikkate alarak yetenekleri konusunda eğitmelidir. e )Bilinenden- bilinmeyene veya somutdan-soyuta doğru gidilmelidir. f )Yaş,kişilik ve öğrenim hızları göz önüne alınmalıdır. g )Öğrenmede duraklama hallerinin varlığı göz önüne alınmalıdır. h )Yetişkinin daha fazla özet ve pekiştirme ihtiyacı dikkate alınmalıdır. I )Öğrenilenlerin dışa vurulması vurgulanmalıdır. j )Uygun şartlar, araç ve teknikler kullanılmalıdır. k )Yöntemler seçilirken hayatta kullanılabilirliği göz önüne alınmalıdır. Çalışanların niteliğine göre oluşturulan eğitim programları : 1 )İşçi eğitimleri :Temel kademede ağırlıklı olarak işçi ve eş değerdeki personele yönelik eğitimlerdir.En az 52 saat. 2 )Memur eğitimleri :Muhasebe,denetim,satın alma,sekreterlik,bilgi işlem ve benzeri alanda çalışanların eğitimidir. 3 )Yönetici eğitimleri :Problem çözme,karar verme,liderlik,kişisel ilişkiler,İKY ve benzeri alanlarda verilir. İşletmelerde düzenlenen eğitim çeşitleri : 1 )Hizmet öncesi eğitim :Kadroya atanması için staj verilir.Çok şubeli işletmelerde uygulanır. 2 )Uyum ( Oryantasyon ) eğitimi :Kurum kültürüne ilişkin eğitimdir. 3 )Hizmet içi eğitimi :Kadrosuna atanan persoel içindir. Öğretimlerin tasarımlanması :Bir süreç olarak öğretim tasarımı, belirli bir hedef kitlenineğitim gereksinimlerinin saptanması ve bu gereksinimleri giderebilmek için işlevsel öğrenme sistemlerinin eliştirilmesidir. İşletmelerde kullanılan eğitim programları : 1 )Anlatım yöntemi 2 )Örnek olay yöntemi 3 )Beyin fırtınası 4 )Elektronik posta 5 )Bilgisayar destekli eğitim |
| |