Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16 Haziran 2012, 14:57   #10
Çevrimdışı
Violent
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: 4.Sınıf AÖF Stratejik Yönetim Ders Notlari




Ü N İ T E 10

Küreselleşme :Artan sınır ötesi faaliyet ve anında uluslar arası iletişime imkan veren bilgi teknolojisi yardımıyla oluşan değişim sürecidir.

Uluslararasılaşmak :Ülke sınırlarını aşan ekonomik faaliyetlerin yaygınlaşmasını ve çoğalmasını ifade eder.
Bu iki kelime aynı anlama gelmese de biri birinin yerine kullanılmaktadır.Küreselleşme daha karışık ve dünya üzerine yayılmış ekonomik faaliyetlerin entegrasyonudur.
Globalleşme iki şekilde kendini gösterir.Birincisi uluslar arası ticaretin hızla tüm dünyaya yayılması, ikincisi bu şirketlerin yaptıkları direkt yatırımlardır.Bu durum milli devlet olgusunu aşmakta ve çıkar grupları bağlanmaktadır.
Küreselleşmenin unsurları pazara girme, maliyetler, endüstri koşulları ve küresel strateji kaldıraçlarıdır.


Küreselleşme boyutları / Küresel strateji kaldıraçları
Boyutlar Çok uluslu strateji Küresel strateji
Pazar katılımı Spesifik bir model yok Ana pazarda önemli ölçüde pazar paylaşımı ( Elektrolux )
Ürün sunumu Her ülkedealışıldık hale gelmek Dünya çapında standartlaşmış ürünler ( Boeing 737 )
K.D. faaliyet.yeri Tüm faaliyetler her ülkede Yoğunlaştırılmış her ülkede bir faaliyete yönelme
Pazarlama yaklaşımı Yerel Dünya çapında tek düze
Rekabet hareketleri Her ülkede kendine yeterli Ülkeler arasında bütünleşmiş

Endüstri küreselleşmesini yönlendirenler
Pazar faktörü
Maliyet faktörü
Çevresel faktörler
Rekabet faktörleri

Küresel strateji kaldıraçları için düzenlemeler
Ana pazar katılımı
Ürün standardizasyonu
Tekdüze pazarlama
Bütünleşmiş rekabet hareketleri

Küresel stratejiden melez ( Hybrid ) Stratejiye geçiş

Çeşitli ülkelerdeki birimler faaliyetlerini sadece bir uluslararası merkezden sürdürmekle kalmazlar ayrıca, birbirleriyle de ilişki de bulunarak yürütürler.Müşteriye hızlı cevap vermek ve onu kaçırmamak için işbirliği yaparlar.Küreselin bir adım ötesindedir.

1 )Uluslararası strateji
Ülkelerdeki birimler bağımsızdır.
Her birim bağımsız olarak kendi pazarında faaliyet gösterir.
Merkez diğer birimlerden farklı değildir.
Çok uluslu firmalar her ülkede faaliyet gösterirler.
2 )Küresel strateji
Ülkelerdeki birimler bir merkeze bağlıdır.
Merkez, ülkeler için standart ürün çalışmaları yapar.
Ölçek ekonomisi yaratmak için üretim tek merkezde yapılır.
Merkez tüm faaliyetlere karar verir, faaliyeti paylaşır ve bütünleştirir.
3 )Melez strateji
Birimler, hem merkez hem de birbiri ile ilişkili faaliyette bulunurlar.
Birimler sadece karşılaştıkları özel durumlara uyabilirler.
Çok hareketlilik, müşteri ihtiyaçları için işbirliği vardır.
Telekomünikasyon ve internetten yararlanırlar.
Müşteri kaybetmemek için tüm imkanları kullanırlar.

Küresel ve uluslararası strateji seçimi
a )Ford şirketinin anahtar ülke matrisi
Ford uluslararası traktör firması tarafından geliştirilmiş olup iki boyutludur.
1 )Ülke çekiciliği boyutunda
Pazar büyüklüğü
Pazarın büyüme hızı
Fiyat kontrol düzenlemeleri
Tarife bariyerlerinin olmaması
İhracat gereksinimleri
Enflasyon oranı
Dış ticaret dengesi
Politik faktörler
2 )Rekabet gücü boyutunda
Mutlak pazar payı
Endüstri durumu
Ürün uygunluğu
Birim başına kâr

Net satıcı maliyetinin kâr içindeki yüzdesi
Pazar desteği


b )Seçilmiş uluslararası stratejik alternatifler matrisi
Firmalar genellikle yabancı pazarlara girerlerken yabancı ortak ihtiyacı duyarlar.Dowidson isimli düşünür, mümkün stratejileri değerlendirmeye yardımcı olacak bir yöntem ortaya koyar.İki boyutu vardır.
1 )Ülkenin çekiciliği boyutu
Pazarın büyüklüğü
Pazarın büyüme oranı
Ekonomik ve poltik düzenlemeler
2 )Ürünün rekabet gücü
Pazar payı
Müşteriye uygunluğu
Giderleri karşılama payı
Pazar desteği
Ülkelerin küresel ve uluslararası pazzarlara açılma nedenleri

a )Atak nedenler
Yeni pazar arayışı
Maliyetleri azaltma ve yüksek kâra ulaşma
Tepe yönetiminin büyüme arzusunu tatmin etme
b )Savunmacı nedenler
Yerel pazarı koruma
Diğer pazarları koruma
Hammadde arzı güvencesi
Teknoloji kazanma
Coğrafi farklılaştırma
Yeni faaliyetler için temel oluşturma

Uluslararası ülkelerdeki faaliyetleri kontrol derecesi açısından ve risk derecesi açısından en düşük strateji dolaylı ihracat,
direkt ihracat ve ticaret şirketleri olurken, kontrol derecesi en yüksek yatırım ve pazarlama biçimi, üretim tesisi kurmak, kendi firmasını kurmak ve başka firmayı satın almaktır.( Miller ve Dess diyagramı ortaya çıkarmıştır. )
Küresel stratejilerin yararları

a )Üretim maliyetlerini düşürmek
Üretim ve faaliyetlerini birleştirerek
Düşük faktör maliyetlerinden yararlanmak
Esneklikten yararlanmak
Pazarlık gücünü artırmak
b )Ürün ve üretim kalitesini iyileştirme :Daha az sayıda ürün ve programa odaklanır.Ürün ve üretim kalitesini artırır./Toyota
c )Genişletilmiş müşteri önceliğini sağlama :Küresel hizmet ve tanınma ile müşteri önceliklerini iyileştirebilirler./Fast food ve içecek firmaları
d )Artmış rekabetçi kaldıracını sağlama :Küresel bir strateji, rakiplere karşı atak yapmak onları etkileyici ve sindirici yarar sağlar.

Küresel stratejinin sakıncaları

a )Pazar katılımına yaklaşım
b )Ürün standartizasyonu
c )Standardize edilmiş ürün
d )Faaliyetlere yoğunlaşma
e )Tekdüze pazarlama
f )Bütünleşmiş rekabetçi hareketler

Endüstrinin küreselleşmeye yönelten özellikleri

a )Pazar koşulları
b )Maliyet koşulları
c )Hükümetlerin sağladıkları koşullar
d )Rekabet koşulları

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver