16 Haziran 2012, 14:57
|
#7 |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
| Cevap: 4.Sınıf AÖF Stratejik Yönetim Ders Notlari
Ü N İ T E 7 1 )Ansoff’ un strateji elemanları analizi ve büyüme matrisi Bu konuda ilk ciddi çalışma Ansoff taraından 1965 yılında yapılmıştır. a )Faaliyet sahası :Strateji belirlenirken ilk olarak uygun faaliyet sahası seçilir.Önemli olan mevcut faaliyetler ile yeni faaliyetler arasında müşterek bir bağ kurmaktır. b )Büyüme vektörü :Stratejik iş birimini değişik stratejik alternatifler izleyerek büyütüp geliştirebilirler. Bunlar :Mevcut pazar, Yeni pazar, Mevcut ürün, Yeni üründür. Pazara nüfuz etme stratejisi :Aynı ürünle mevcut pazardaki payını artırmaya çalışmaktır. Pazar geliştirme stratejisi :Yeni pazarlara girmesidir. Ürün geliştirme stratejisi :Mevcut pazara çeşitledirilmiş ürün sunmaktır. Çeşitlendirme stratejisi :Yeni ürünle pazarı çeşitlendirmektir. c )Rekabet avantajı :Yenilik orjinallik politikası izleyerek rakiplere karşı üstünlük sağlamaktır. d )Sinerji :Etimolojik anlamı işbirliğidir.Yeni bir faaliyette başarılı olma yeteneğinin ölçüsüdür. 2 )M.Porter’ ın jenerik stratejisi Bu görüşün temelini rekabetçi stratejiler oluşturur. Rekabetçi avantajlar a )Düşük maliyet avanyajı b )Farklılaştırma avantajı Rekabetçi amaçlar a )Geniş müşteri hedefi b )Dar müşteri hedefi Rekabetçi avantajlarla, amaçlar birleştirildiğinde ‘’ jenerik stratejiler matrisi ‘’ oluşur. a )Maliyet liderliği :Maliyeti düşürerek avantaj elde etmektir.Bunun piyasadaki avantajları şunlara bağlıdır. Fiyatın talebe duyarlı ( esnek ) olması Ürünlerin standart ( seri üretim ) olması Ürün farklılaştırmasının alıcı için önemli olmaması Alıcıların ürünleri benzer amaçlarla kullanması b )Farklılaştırma stratejisi :Müşteri için ayrıcalıklı ve özellik taşıyan tek firma olmaya çalışırlar.Müşterinin fazla fiyat ödemeye razı olmasını hedeflerler.Bu fiyat pazarın kaldırabileceği kadar olmalıdır. Uygulamada dört yöntem vardır. a )Daha üstün bir teknolojiye dayanarak yapılan farklılaştırma b )Kaliteyi iyileştirerek yapılan farklılaştırma c )Destek ve satış sonrası hizmetleri farklılaştırma d )Rakiplerle aynı kalitedeki ürünü düşük fiyata vererek farklılaştırma c )Odaklaşma stratejisi :Maliyet ve farklılaştırma odağı olarak ikiye ayrılır.En belirgin özelliği dar bir müşteri kitlesi hedeflenir.Faaliyetler dar bir alıcı grubuna ya da bölgeye yönlendirilir. Maliyette odaklaşma :Maliyetleri düşürerek pazara derinlemesine girmeyi sağlar.Çimento, tuğla, kereste işletmeleri maliyet odaklıdır. Farklılaştırmada odaklaşma :Dar bir Dar bir pazar ve belli bölgede uygulanır.Etkin ve üstün ayrıcalıklar kazanmak için yapılır.( Rolls Royse ) d )Hızlı cevap verme stratejisi :Elini çabuk tutma, rakiplerden hızlı hareket etme üzerine kuruludur.Şu şekilde olur. Yeni ürünler geliştirme ( ATT ) Ismarlama ürünlerde sipariş süresini kısaltma ( GE ) Mevcut ürünleri iyileştirme ( Japonya ) Sipariş süresini kısaltma ( Benetton ) Pazarlama çabalarını yeni ihtiyaçlara uyarlama ( Elder firması ) Müşteri isteklerine cevap verme Pazarda ağır hareket eden firmalar baş başa rekabetten kaçabilir.( Motorola ) Hızlı hareket eden firmalar yüksek değere sahiptir. 3 )H.Mıntzberg farklılaştırma stratejileri a )Fiyat farklılaştırma :Ürün ve hizmet fiyatlarını düşürerek cazip hale getirir.Standart ve tüketim malları için geçerlidir. b )İmaj farklılaştırma :Görünüm ve estetik açıdan değişiklik kazandırılır.Araba bagajına rüzgarlık takmak gibi. c )Destek farklılaştırma :Nitelikten çok destek hizmetlerde farklılaştırma yaratılır.Garanti süresi, garanti belgesi gibi. d )Kalite farklılaştırma :Ürün veya hizmette ve niteliğinde müşteri için cazip hale getirebilecek çabaların tümüdür. e )Tasarım farklılaştırma :Var olan ürünün tasarımını değiştirerek farklı bir ürün ortaya konur. f )Farklılaştırmama stratejisi :Geleneksel ürünler muhafazakar bir düşünce ile zaman içinde değişikliğe uğratmadan piyasaya sürmesidir. 4 )Wrıght, Prıngle ve Kroll’ un küçük boyutlu işletmeler için jenerik stratejileri a )Küçük işletme birimleri için jenerik stratejileri Odaklaşma Düşük maliyet Farklılaştırma Maliyet / Farklılaştırma Kaliteye önem verme Süreç yenilikleri Ürün yenilikleri Sistem yenilikleri Ayırıcı yetenek desteği b )Büyük işletme birimleri için izlenecek jenerik stratejileri Düşük maliyet Farklılaştırma Düşük maliyet / Farklılaştırma Karma stratejileri |
| |