Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16 Haziran 2012, 14:55   #2
Çevrimdışı
Violent
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: 4.Sınıf AÖF Stratejik Yönetim Ders Notlari




Ü N İ T E 2
AMAÇLAR :
Amaçlar belli bir takım faaliyetleri gerçekleştirerek ulaşılmak istenen durumlardır.Örgütsel amaç, organizasyonun bir bütün olarak gerçekleştirmek istediği geleceğe ilişkin bir konudur.İşletme ise amaçlara ulaşmak için bir araçtır.İşletmelerin iki çeşit amacı vardır.

1 )GENEL AMAÇLAR :İşletmenin bütününü ilgilendirir.Kısa sürelidir.
a)Temel amaçlar :Optimal kâr etmeye dayanır.( * )
a )Çalışılan pazarın yenilenmesi
b )Yenilik
c )Verimlilik
d )Fiziksel ve finansal kaynaklar
e )Otonomi
f )Güvenlik
g )Esneklik
h )Prestij
ı )Likidite
b )Sosyal amaçlar :Çıkar grupları ile ilişkilerini düzenler.
a )Yönetici yetiştirme ve geliştirme
b )İşçi yetiştirme ve geliştirme
c )Halka karşı sorumluluk
2 )ÖZEL AMAÇLAR :Taktik ve eylemsel olaylarla ilgilidir.
İkincil amaçlar : Genel amaçların elde edilmesi ile ilgili planlama süresi içinde belli faaliyetler olarak bölünen ve sabit kesin tarihler içinde erişilecek olan rakamlandırılmış hedefler dizisidir.
Özellikleri :
a )Genel amaçların bir işlevidir.
b )Kısa sürelidir.
c )Taktik ve eylemsel olaylarla ilgilidir.
d )Farklı zaman süreleri için hesaplanabilir.
e )Ulaşılacak hedefler olarak saptanır.
f )Yılda bir kere gözden geçirilir.
İkincil amaçlara örnekler :Toplam satış tutarı ,Müşteri sayısı ,Likidite oranı ,Personel sayısı ,Personel devir oranı, Yatırım tutarları, Eğitim bütçesi, Kayıp iş saati, Ürün tipi ve kârlılık rakamları
Çalışan Personelin Normları Tablosu : ( * )Çalışan işçilerin ve uzman personelin verimini saptamaya yarar.Tablo işletmenin çok kısa süreli ve hatta kişisel hedeflerini gösterir.
Bu normlara örnek olarak : ( * )
a )Asgari satış tutarı
b )Müşteri ziyaretleri oranı
c )Asgari satış tutarı
d )Azami ve asgari reklam tutarı
e )İnsan gücü saatleri sayısı
f )Asgari mesai saatleri
g )Birim zamanda işçi getiri miktarı
h )Eleman maliyet normları
j )Gerçekleşmesi gereken aylık ve yıllık satış hacimleri
k )Stoklama ve ambalajlama kayıpları
TEPE YÖNETİCİLER -->GENEL İŞ AMAÇLARI (TEMEL ,SOSYAL )
DEPARTMAN YÖNETİCİLERİ -->BİRİM , BÖLÜM ,SERVİS VE BAĞLI KURULUŞLARI
İCRA ŞEFLERİ -->ÇALIŞAN PERSONELİN NORMLARI TABLOSU VEYA VERİM NORMLARINI BELİRLER.
İşletmenin ekonomik amaçları :
Ekonomik amaçlar faaliyetlerin verimi ve artırılmasıyla ilgilidir.Burada verim kriteri olarak gösterge kabul edilmiş , sonuçların ölçülmesi için ayarlama ölçeği kabul edilmiştir.İşletmelerde verim kriteri olarak kabul edilen en kullanışlı gösterge kârdır.
Kârlılığın genel kabul görmüş ayar ölçüsü ise :Kârlılıktır. ( * ) Kârlılık =Kâr /Sermaye X 100
Uzun dönemli ekonomik amaçlar :Faaliyet konusunun seçiminde en önemli gösterge kârlılık oranıdır.Kârlılığı koruması ve büyümesi için hedefleri benimsemesi gerekir.
a )Mevcut pazarda ürünlerini satma arzusu
b )Verimlilik
c )Nakit akışı
d )Net kâr
e )Ürün farklılaştırmak
f )Mevcut ve yeni pazarda müşteri miktarını artırmak
g )Mevsimsel ve dönemsel dalgalanmalara önlem almak
h )Verimsiz faaliyetlere son vermek
A )Kârlılık :
Amaçlar sisteminin ilk elemanıdır.İşletmenin kârlılığını ölçmek için yatırımların getirisinden söz edilir.Hisse senetlerinde ise kârlılıktan çok borçlanma oranı ile ilgilenirler.
Borçlanma oranı =Özkaynaklar / Borçlar ( * )

Kârlılık bu kadar önemli iken firmaların düşük gelir getiren faaliyet konularında çalışmalarının temel nedeni risk derecesinin düşük olmasıdır.
B )Büyüme :
Sayısal :Makine, şube, personel sayısı
Niteliksel :Teknoloji, çalışanların eğitimi
Büyümeye yönelmenin faydaları :
a )Maliyetlerdeki düşüşler saptanıp yeni müşteri kitlesi hesaplanır.
b )Bilgisayar ile edilecek tasarruflar hesaplanır.
c )Ar-ge biriminin hizmet görmesine olanak sağlar.
d )Sınırlı sermaye kaynaklarını artırabilecektir.
Takip edici işletme :Kritik boyutun altında bulunur.
Direnen işletme :Kritik boyut seviyesinde faaliyet yapar.
Liderlik yapan işletme :Kritik boyutun üzerinde bulunur.
Kantitatif büyüme :Üç adet kriter vardır.
a )Sayısal büyüme aracının homojen olması isteniyorsa üretim ve satış hacimlerinden hareket edilir.(Demir ,çelik ,çimento sanayi)
b )Ürünlerin özellikli ve değişken olduğu endüstrilerde satış tutarı gibi parasal değerlere bakılır. (Otomobil endüstrisi)
c )Maddi ve beşeri varlıkların sayısına bakılır.(Şube ve ajans sayısı )
Niteliksel büyüme :Genel olarak büyüme amacı satış tutarlarının yıllık ortalama gelişimi ile ölçülür.Bunun içinde firmanın nakit akışı çok önemlidir.
C )Güvenlik :
Risk :Büyük ölçüde iradenin dışında ve zararlara neden olan bir olayın rastlantısıdır.İşletme riski önlemek için iki tür davranabilir.
a )Defansif (Savunma) güvenlik :
Nötrleştirme : ( * )Risk yaratan elemanını etkisiz kılarak belirsizliği azaltma yoludur.(Yerli sanayiyi koruyucu gümrük tedbirleri gibi)
Denkleştirme : ( * )Risklerin birikiminden kaçınma yoludur.Üç ölçü aracı vardır.(Bağımsız müşteri sayısı, Ürünlerin satıldığı pazar sayısı, Sahip olunan bağımsız teknoloji sayısı )
b )Ofansif (Hücum) güvenlik
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
aha az risk taşıyan faaliyetlerdir.

Teknolojik yenilik imkanları
Ar-ge servislerinin gücü
Öz ve yabancı sermaye
Çalışan eleman sayısı
Ofansif ve defansif güvenlik dış güvenlik içindir.
İç güvenliği sağlamak için sadece defansif araçlar kullanılır.
D )Otonomi :İşletmenin geleceğine hakim olmayı gerektiren amaçtır.İşletmenin yönetim özgürlüğüdür.
İşletmenin ekonomik olmayan amaçları :
a )İşletmenin dışından kaynaklanan baskılar :Devlet ,halk ve müşterileri tarafından yaratılır.
b )İşletmenin içinden kaynaklanan baskılar :Personelin özellik ve kişisel değerlerine bağlıdır.
Kişisel amaçların ekonomik olmayan amaçlara etkileri :
a )Kişilerin ekonomik amaçları :Kazanç artırma,Tasarruf elde etme,Geleceği garanti etme,Çalışma emniyeti
b )Kişilerin ekonomik olmayan amaçları :İnsan sevgisi, Kişisel ahlak, Sosyal sorumluluk, Çevrede tanınma, Riskli teşebbüslere girme
Sosyal sorumluluk ve sosyal anlaşma :

Sosyal sorumluluk : ( * )İşletmenin ekonomik ve yasal koşullara, iş ahlakına, işletme içi ve dışı kişilerin beklentilerine uygun bir çalışma stratejisi gütmesidir.
Sosyal anlaşma : ( * ) İki veya daha fazla kişi veya kurumun aralarındaki ilişkilerden ortaya çıkan karşılıklı anlayış ve beklentiler toplamıdır.
Sosyal sorumluluğun kapsamı :
1 )Yöneticilerin hissedarlara yükümlülükleri
2 )Çevreye istihdam olanaklarının sağlanması
3 )Tüketicinin korunması
4 )İş ahlakı
5 )Çevre korunması
6 )İnsanlığı karşı duyulan ihtiyari sorumluluklar ( Eski mahkum, sakatlara iş bulma gibi. )
(Uluslararası düzeyde, Ulusal düzeyde, İşletme personeli düzeyinde )

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver