Uçakların buzlanmadan korunması 500 euro
Kar yağışı sırasında en büyük tehlike buzlanma. Uçaklar için de bunun çözümü alkkollü karışım. Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Kar yağışı ile birlikte uçaklar üzerinde oluşan buzlanma, uçuş emniyeti için büyük tehdit oluşturuyor.
Özellikle kanatlarda, kumanda yüzeyinde meydana gelen buzlanma, aerodinamik yapıyı bozuyor. Havada sürtünmeyi artırarak kazalara davetiye çıkartıyor. Uçaklarda buzlanmanın önlenmesi için yerde anti-icing ve de-icing işlemleri yapılıyor. Uçağın gövde ve kanatlarında biriken karın temizlenmesi, burun çözülmesi işlemine 'de-icing', koruma işlemi de 'anti icing' olarak adlandırılıyor. KALKMADAN ÖNCE UYGULANIYOR
İşlem uçak kalkmadan kısa bir süre önce pist başına yakın bir noktada gerçekleştiriliyor. Tek koridorlu uçaklarda 10, büyük gövdeli uçaklarda ise de-icing ortalama 20 dakika sürüyor.
Özel ekipmanlara sahip araç, uçağın altına geliyor. 7 metre uzunluğundaki vinçte görevli operatör, uçağın kanat, kuyruk, dikey-yatay stablize ile pilotun talebi doğrultusunda gövdesine özel sıvıyı sıkıyor. ALKOL KARIŞIMLI ÖZEL SIVI
De-icing sıvısı glikol ve alkol esaslı kimyasaldan oluşuyor. Buzu eritiyor, uçağın yapısına zarar vermiyor. Dört farklı tipi var. Hava sıcaklığına ve uçağın bekleme süresine göre farklı tür sıvılar kullanılıyor.
Kullanılan sıvının özelliğine göre uçağın 15-30 dakika içinde kalkışını yapması gerekiyor. Eğer bu süre içinde kalkamazsa, işlemin buzlanma oluşumunu önlemesi için tekrarlanması gerekiyor.
İşlemin fiyatı kullanılan sıvının tipi ve miktarına göre 350 Euro'dan başlayıp 500 Euro'ya kadar çıkıyor. |