Tekil Mesaj gösterimi
Alt 17 Aralık 2010, 22:01   #23
Çevrimdışı
cruel
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Osman diyor ki




Kaizen

Kaizen nedir?

Kaizen, [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] kai değişim, zen ise daha iyi anlamına gelmektedir. Kaizen, sürekli iyileştirmedir. Kaizen, belirli bir zaman diliminde müşteri memnuniyetinin arttırılması ve rekabet güçlerinin etkilenmesi amacıyla süreçlere yönelik, çalışan, süreç, zaman ve teknolojide yavaş yavaş fakat çok sayıda hızlı bir gelişme sağlamayı maliyetlerde bir düşmeyi ifade eden bir kavramdır. Kaizen(Sürekli İyileştirme), sonuçlardan ziyade süreçlere yöneliktir. Çünkü, eğer sonuçlar iyileştirilmek isteniyorsa bu sonuçları ortaya çıkaran süreçler iyileştirilmelidir. Kaizen çalışan boyutunda, insanın kaynak olarak görülmesini, işletmenin dışında da bu kaynakalara yönelinmesini eğitim, yetiştirme, gelişmeye önem verip uygulamaya girişilmesini ekip oluşturmayı ve çalışanları yalnızca performansları sonucunda ortaya koydukları sonuçlar nedeniyle değil, gelişme sürecindeki katkıları nedeniyle de ödüllendiren bir sistemdir. Süreç boyutunda ise, süreçlerin korunmasını, düzeltici önlemler alınmasını ve süreçlerin iyileştirilmesini; zaman boyutunda, pazardaki değişmelere, gelişemlere hızlı cevap verebilme, hızla yenilik yapma ürün çeşitliliği vb. maliyetleri düşürerek geliştirme ve böylece faaliyetlerin daha kısa sürede yapılmasını hedeflemektedir. Teknoloji boyutunda ise, maliyetleri düşürme, teknolojileri birbirine dönüştürme, basitleştirme vb. uygulamalar ile gerçekleştirilmektedir.

Kaizen Felsefesinin Temel Prensipleri
  1. Sorunu kabul edin.
  2. Çok para gerektirmeyen projeleri seçin.
  3. Önce "bizim" problemlerimize bakın "Onlarınkine" değil,
  4. Tek ölçü ekonomik çıkar olmamalıdır.
  5. Önceliği saptayın. Projeyi kalite, maliyet, dağıtım vs. ilkelerine dayalı olarak yürütün.
  6. Planla, yap, kontrol et, harekete geç (PDCA) çevrimin izleyin
  7. Doğru çözüm araçlarını kullanın.
Kaizen'in sorunlara yaklaşımı "Hoş Geldiniz Problemler" şeklindedir. Çünkü;
  • Sorun olmayan yerde gelişme de olamaz.
  • Sorunlar, büyük kısmı su altında kalmış potansiyel sorunların su yüzene çıkan kısımlarıdır, su yüksekliği azaldıkça daha çok görünür hale gelirler.
  • Bölümler (Departmanlar) arası engelleri kaldırmak gerekir.
Kaizen ile İnovasyon Yaklaşımlarının Karşılaştırılması

Sürekli iyileştirmenin temelinde; uygulama, geliştirme ve standartlaştırma işlemleri yatmaktadır. Klasik gelişim anlayışı ile yenileşmede ise başkalaşım vardır. Bu daha çok Batılı yaklaşımların düştüğü yanılgının temelini oluşturur. Kaizen felsefesindeki üstünlüğü oluşturan temel öğe insandır. İnsana verdiği önem yanında, birikimlerin değerlendirilerek iyileşme sürecinin geliştirilmesidir.
  • İnovasyon(Yenileştirme)
  1. Yaratıcılık
  2. Bireysellik
  3. Uzmanlaşmada merkezcilik
  4. Büyük hamlelere dikkati verme
  5. Teknoloji merkezli
  6. Bilgide kapalı ve mülkiyetçi
  7. Görevde bireysel uzmanlaşma
  8. Yeni teknolojileri aramaya yönelme
  9. Üyeler arası tek yönl iletişim
  10. Sınırlı bilgi akışı
  • Kaizen(İyileştirme)
  1. Uyarlamacılık
  2. Takım çalışması ile sistemi geliştirme
  3. Genelleşmede merkezcilik
  4. Detaylara dikkati verme
  5. İnsan merkezli
  6. Bilgide açık ve paylaşımcı
  7. Görevde iletişim içinde topluca uzmanlaşma
  8. Mevcut teknoloji üzerinde yoğunlaştırma
  9. Organizasyon içi karşılıklı iletişim
  10. Ortaklaşa yararlanılabilen bilgi akışı
Kaizen'i Gerçekleştirmek için Neler Yapılmalıdır?

Kaizen'i gerçekleştirmek için birinci olarak; var olan durumun yetersizliğini kabul etmek gerekir. Bir sistem kusursuz işlese bile o sistemde geliştirlecek bir çok şey bulunabilir. Ayrıca, bilim ve teknolojideki gelişmeler de her gün verimlilik ölçütünü ileriye taşımaktadır. İkinci olarak; insan unsurunu geliştirme çabalarına devam etmek gerekir. Her şeyi yapan insandır. İnsan kaynakları bir kuruluşun en değerli varlığıdır. Alışılagelmiş yönetim biçiminde, bu kaynağın ancak küçük bir bölümünden yararlanılmaktadır. Oysa her çelışanı bu geliştirme faaliyetlerinin bir üyesi haline getirmek gerekir. Üçüncü olarak; problem çözme teknikleri yaygın bir şekilde kullanılmalıdır.

Kaizen'den de, bahsetmis olduk..

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver