Tekil Mesaj gösterimi
Alt 24 Ekim 2010, 19:11   #1
Çevrimdışı
Sevda
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Güneş Enerjisi ile Çalışan Arabalar..





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Üniversiteli Göztepelileri bir çatı altında toplayan Göztepe UniForce, Türkiye’de bir ilke imza attı ve güneş enerjisi ile çalışan otomobil yapımını gerçekleştirdi. Hitit Üniversitesi ve Göztepe UniForce işbirliği ile gerçekleştirilen proje kapsamında arabanın şasi ve mekanik aksamının yüzde 80’ini tamamlanırken Göztepe UniForce, bu projenin teknik kısmının yapımının yanısıra aracın dış kaplamasının finansmanını da üstlendi. ’Uni G Force’ adıyla hayata geçirilen projenin Direktörü Erhan Çin ve Göztepe UniForce yöneticilerinden Ercan Vatan Türkiye’de bir ilke imza attıkları belirtirken Göztepe’nin adını taşıyan aracın bilimsel projedeki yarışlara katılacağını bildirdi.
Proje Adı: Uni G Force
Proje Tanımı: Göztepe’ nin ilk güneş enerjili arabasının yapımı
Proje Amacı: Organizasyonumuzun Türkiye çapında tanıtımı
Proje Direktörü : Erhan ÇİN
Tanıtımı: Hitit Üniversitesi’nin ve Göztepe’nin ilk güneş enerjili arabası yapılıyor. Şuan arabanın şasi ve mekanik aksamı %80 aşamasında tamamlandı. Göztepe UniForce bu projenin teknik kısmıyla uğraşanların yanında, aracın dış kaplamasının finansmanını da üstlenmiştir.
Peki nedir bu proje?
Burada amaç yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak, gelecekte fosil yakıları daha az hatta hiç kullanılmayacak şekilde araçlar üretmektir. Bu bağlamda ülkemizde ve dünyada en populer enerji kaynagı olarak güneş enerjisi kullanılmaktadır.
Enerjinin döngüsü ise şu şekildedir:
Arabanın üstünde bulunan paneller güneş enerjisini elektrik enerjisine çevirerek MPPT(maximum power point tracking) ile akü’ye aktarır.Toplanan enerji elektrik motoruna güç verir ve bu motor da tekerlege tahrik vererek araca hareket kazandırır.
Ülkemizde yıllardır uğraşılan bu bilimsel çalışmanın yarışları yapılmakta ve bu yarışlara ülkenin her yerinden onlarca üniversiteli yarışmacı katılmakta. Yılda bırkac defa duzenlenen yarışlar herseferinden farklı bır şehirde yapılmakta ve araçların tanıtımı her yerde yapılmaktadır. Bir nevi ulusal düzeyde bir prestij olayıdır. Bunun yanısıra ulusal ve bölgesel medyada sürekli gözönünde olma olanagı da vardır.


Kaynak: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
___________


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

chip.com.tr

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Solar cars race across the desert


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

GÜNEŞ OTOMOBİLLERİ NASIL YAPILIYOR?

Yalnızca elektrikle ilerleyen otomobiller düşüncesi 1900'lerin başından beri var. Ne var ki bu düşünce petrol ürünleriyle çalışan otomobiller arasında hep çok küçük bir orana sahip oldu. Bu anlamda güneş enerjisiyle çalışan otomobiller de aslında elektrikle çalışan otomobil demek. Güneş enerjisinin elektrik enerjisine dönüştürülerek kullanılmasıyla otomobile itiş gücü sağlanması amaçlanıyor. Bunun için otomobilin üstüne yerleştirilen özel parçalar kullanılıyor. Elektrik enerjisine dönüştürülen güneş ışığı bir pilin içinde depolanıyor. Hans Tholstrup ve Larry Perkins'in 1983 yılında Avustralya'da Perth'ten Sydney'e kadar Güneş enerjili bir otomobille gitmesiyle gözler bir anda bu otomobillere çevrilmişti. Bu otomobiller geleceğin otomobilleri ola-bilir miydi? O tarihten günümüze dek pek çok kişi güneş arabalar üzerinde çalışmayı sürdürdü. Her yıl yapılan çeşitli yarışlarda bu otomobiller geliştiriliyor. Bununla birlikte güneş enerjisiyle çalışan bir otomobilin ana parçaları üç aşağı beş yukarı şöyle:



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Motor: Otomobilin hareket etmesini sağlayan bölüm
Motor düzenleyicisi: Motora ne kadar elektrik gideceğini ayarlar, enerji akisim düzenler.

Güneş aksamı: Bu aksam otomobilin üzerinde bulunan güneş panellerinden oluşur. Bir otomobilin üzerinde kaç tane panel olacağı aracın tasarımına göre değişir.
Mppt (maximum point power tracker, Enerjiyi düzenleyen birim): Bu parça Güneş aksamından gelen enerjiyi en üst düzeye ulaştırır.

Aracın üzerindeki güneş aksamı çeşitli bölümlere ayrılmıştır ve her bölüm mppt'ye bağlıdır. Bu birim her biri farklı oranlarda elektrik üreten birimlerin verimliliğini en üst noktaya çıkarır. Bu birim olmasa, otomobil yalnızca güneşten o anda gelen verimsiz bir enerjiye mahkumdur.
Piller: Burada elektrik depolanır. Bu piller olmasaydı güneş enerjili otomobillerin makul bir performans sergilemesinden söz edemezdik.

Güneş enerjisiyle hareket eden bir otomobil, saatte ortalama olarak 70-120 km hıza ulaşabilir. Otomobil bu hızı, kullandığı pillerine borçludur. Araç, piller sayesinde ortalama hızını bulutlu havalarda, tünelde ya da yağmur altında koruyabilir. Oysa bu piller olmasaydı otomobillerin hızı saatte yalnızca 10-20 kilometre olabilirdi.
Gövde Tasarımı: Güneş enerjili otomobiller için bugüne dek birçok farklı tasarımı kullanıldı.

Formula 1 yarışlarında yansan otomobillerin aksine, Güneş enerjisiyle çalışan otomobillerin yarışlarında belirlenmiş tek bir tasarım kullanılmıyor. Motoru soğutacak radyatör gibi parcalari olmadigi için normal otomobillere göre daha avantajlı oldukları bile söylenebilir.

Güneş'ten olabildiğince yararlanmak için gövdeleri genellikle uzun ve geniş tasarlanır. Yere yakın ve düz olan yüzeyiyle, sürtünmeye ve havanın direncine karşı daha dayanıklıdır.

Şasi: Aracın şasisi her şeyin üzerine kurulduğu ve aracı bir arada tutan parçadır. Aracın gövdesiyle şasisinin bir olduğu yumurta tipli tasarımlar olduğu gibi farklı geliştirilmiş otomobiller de bulunuyor.

Malzeme: Otomobillerin yapılmasında olabildiğince hafif malzemeler tercih ediliyor. Teknolojinin de gelişmesiyle oldukça hafif malzemeler üretilir oldu. Bazı tasarımcılar otomobillerini fiberglas ya da karbon fiberden yaparken, kimileri de bambu, pirinçten yapılmış kağıt gibi malzemeler kullanıyor.

Tekerlekler: Güneş enerjisiyle çalışan otomobillerin tekerlekleri normal otomobillerinki gibi değil. Onlar gibi seri halde üretilip her yerde bulunmuyor. Bununla birlikte bunları yapan üreticiler var. Normal bir otomobilde bir tekerleğin dönüş direnci 11-13 kg/ton iken, bu oran güneş enerjisiyle çalışan otomobillerde 2,5 kg/ton'a kadar düşüyor.

Frenler: Güneş enerjisiyle çalışan otomobillerde iki tür fren kullanılıyor. İlk tür fren elektrikli. Elektrik motoru, gerektiği zaman güç keserek aracın yavaşlamasını sağlıyor. Bunun yanında tıpkı normal otomobillerdeki mekanik frenlerin benzerlerini görmek de mümkün. Ama Güneş enerjisiyle çalısan otomobillerin yavaşlamak için normal otomobillere göre daha az güce ihtiyacı olduğu için frenler daha küçük. Bunlardan başka bisiklet ve motosikletlerde kullanılan türden frenler de bu araçlarda kullanılabiliyor.


Tüm bunlardan başka, otomobilin performansını etkileyen başka şeyler de var elbette. Bunlardan biri güneş hücrelerinin verimliliği. Bir hücre ne kadar verimliyse o kadar iyi elektrik üretir. Bu verimlilik yüzde 8 ile yüzde 26 arasında değişebilir.

Bunu daha iyi anlamak için şöyle düşünelim: Öğle saatlerinde güneş, metrekarede 1000 watt enerji üretir. Bir Güneş pilini yüzde 20,5 verimle kullanırsak elde edeceğimiz enerji, metrekarede 205 watt olur. Güneş enerjisiyle çalışan ortalama bir otomobildeyse yaklaşık 8 metrekare güneş paneli bulunur..

Kaynak: (aLıntıLar)

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları eglen sohbet reklamver